Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik maak sinds kort gebruik van de Htc desire en ben de mobiel eigen aan het maken door het een
en ander te installeren.
Nu loop ik tegen een tekort aan geheugen aan, terwijl ik nauwelijks wat geïnstalleerd heb en er een
micro sd van 4gb aanwezig is.
Na bij de instellingen te hebben gekeken concludeer ik uit het volgende, dat de mobiel geen gebruik maakt van het potentiële externe geheugen.
Totale ruimte: 3.66 GB.
Beschikbare ruimte: 3.09 GB
intern telefoongeheugen, beschikbare ruimte: 17.73 MB

Wanneer ik een applicatie wil installeren van iets meer dan die 17.73 MB is het geheugen vol volgens de telefoon. Alle applicaties maken volgens mij gebruik van het interne geheugen (waar nu niet veel meer van over is)

Mijn vraag, hoe stel ik in dat mijn mobiel gebruik maakt van het externe geheugen?

Hartelijk dank,
Inpenetrable

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je al geprobeerd apps naar de sd-kaart te verplaatsen?

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:30
niet alle apps kunnen naar de sdkaart te verplaatsen, enige manier om dit te veranderen is je toestel te rooten en partities te maken met apps2sd. (en dus een custom rom)

android since G1.

Verwijderd

Het is inderdaad zoals coredalae aangeeft. Echter zoals RoD het zegt zal zonder dat het door iets als A2sd oid de app naar de FAT32 partitie verhuizen. (correct me if i'm wrong)
Dus inderdaad rooten (partitioneren EXT2/3) en dan een ROM erop welke de A2SD of M2SD of whatever ondersteund of reeds is ingebouwd.

Dat het niet normaal is dat dit gedaan moet worden (Tsja, de marketing afdeling is een ster in het creëren van zinnetjes welke "wij" makkelijk vertalen naar iets wat wij graag willen zien.
"Met 4 GB uitbreidbaar intern geheugen zit u nooit meer om ruimte verlegen" enzovoort
Helaas...rooten is de enige echte optie volgens mij.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 08:18

mickjuh

Good news everyone!

coredalae schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:30:
niet alle apps kunnen naar de sdkaart te verplaatsen, enige manier om dit te veranderen is je toestel te rooten en partities te maken met apps2sd. (en dus een custom rom)
Tegenwoordig kunnen de meeste apps al naar SD kaart worden gekopieerd. De meest simpele weg is om hiermee te beginnen. Je kan per app zien hoeveel deze verbruikt op je interne geheugen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je hoeft geen EXT partitie aan te maken. Sinds Android 2.2 kun je gewoon via Android zelf apps naar je SD-kaart verplaatsen. De enige apps waarbij dit niet kan zijn widgets voor op je homescreen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er android 2.2.2 op staan. Helaas konden maar enkele apps naar de sd kaart worden verplaats. Van de 93 GB die ik bij 'alle applicaties' zelf heb opgeteld kon 10 GB verplaats worden.

MB's uiteraard =P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 18:23 ]

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 22:32

pathfinder2k

is hier...

Custom ROM erop en het is alsof je een nieuwe telefoon hebt. Is ontzettend makkelijk voor een Desire.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:18:
Ik heb er android 2.2.2 op staan. Helaas konden maar enkele apps naar de sd kaart worden verplaats. Van de 93 GB die ik bij 'alle applicaties' zelf heb opgeteld kon 10 GB verplaats worden.
MB hoop ik ;)
Helaas kunnen niet alle apps verplaatst worden, daarnaast nemen updates van voorgeinstalleerde apps ook de nodige ruimte in..

De enige structurele oplossing heeft root rechten nodig, zodat je via een script of custom rom je telefoon kan foppen. Je gebruikt dan een ext3 partitie op de SD kaart als intern geheugen.

moderne telefoons hebben vaak meer geheugen voor apps, of delen gewoon al het geheugen voor apps en media storage.

Strava

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik snap niet waarom je maar zo weinig apps kunt verplaatsen.

Het komt misschien omdat ik al heel lang een custom ROM met root op mijn HTC Wildfire heb, maar ik kan gewoon elke app verplaatsen die ik wil. Alleen bij widgets gaat dat niet goed (die werken dan niet meer).

En ik gebruik geen EXT partitie of zo, dat is echt niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de eerste stappen die ik het beste kan ondernemen zijn:
Het rooten van mijn mobiel en vervolgens een custom rom installeren waardoor ik meer mogelijkheden krijg en toegang tot het aanpassen van mijn mobiel. Bedankt voor de informatie, dit ga ik zeker doen als de mobiel definitief van mij is =P
Ik heb hem namelijk tot onbekende tijd tot mijn beschikking. Misschien nog een maand, misschien voor altijd. Ik heb al een boel verwijderd wat eerst niet de bedoeling was. Het softwarematig aanpassen van het apparaat lijkt mij niet verstandig voor het geval hij nog terug moet.
Zijn er nog andere oplossingen?

Even een andere vraag tussendoor. Ik krijg bij meerdere apps(spellen) een melding wanneer ik het op wil starten wanneer ik het geïnstalleerd heb. Bij drawsomething is dat: Helaas!: De applicatie Draw Free (proces com.omgpop.dstfree) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Nu sluiten of rapport. De melding is echter zo snel weer weg dat er niks kan worden aangeklikt.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:33:
Je hoeft geen EXT partitie aan te maken. Sinds Android 2.2 kun je gewoon via Android zelf apps naar je SD-kaart verplaatsen. De enige apps waarbij dit niet kan zijn widgets voor op je homescreen.
Dit kan dus standaard echt niet he ;) Dit moet de ontwikkelaar van een app zelf aangeven of dit wel of niet mag. Met custom roms hebben ze meestal a2sd enzo er in verwerkt zodat het altijd wel kan maar dit kan ook vaak genoeg problemen opleveren.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Brummetje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:45:
[...]

Dit kan dus standaard echt niet he ;) Dit moet de ontwikkelaar van een app zelf aangeven of dit wel of niet mag.
Veel apps kunnen het wel en de feature zit wel degelijk "standaard" in Android. Dus ja, standaard ja.

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Osiris schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:00:
[...]

Veel apps kunnen het wel en de feature zit wel degelijk "standaard" in Android. Dus ja, standaard ja.
Nee helemaal niet ;) je bent duidelijk geen Android ontwikkelaar. Dit is een optie die je aan of uit kan zetten als ontwikkelaar en dit staat standaard uit. Je moet een permissie toevoegen zodat dit wel kan.

En ja het zit standaard in Android maar het is standaard uit bij iedere app en de ontwikkelaar moet hier toestemming voor geven. Of je moet dus een custom rom hebben/a2sd :).

• Osiris
  • Niet online
Brummetje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:02:
[...]

Nee helemaal niet ;) je bent duidelijk geen Android ontwikkelaar. Dit is een optie die je aan of uit kan zetten als ontwikkelaar en dit staat standaard uit. Je moet een permissie toevoegen zodat dit wel kan.

En ja het zit standaard in Android maar het is standaard uit bij iedere app en de ontwikkelaar moet hier toestemming voor geven. Of je moet dus een custom rom hebben/a2sd :).
't Kan me niet schelen wat de devver er voor moet doen, maar je hoeft je Desire NIET te rooten voor die functionaliteit, dús zit de mogelijkheid (bij gratie van de devver) in Android.

Zucht.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:50
is het niet zo dat vanaf 2.3 er méér ondersteunig is om apps naar de SD te verplaatsen? Aangezien TS 2.2 nog heeft lijkt me een update naar 2.3 sowieso handig.

Hi Ha Hopjesvla

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Osiris schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:04:
[...]

't Kan me niet schelen wat de devver er voor moet doen, maar je hoeft je Desire NIET te rooten voor die functionaliteit, dús zit de mogelijkheid (bij gratie van de devver) in Android.

Zucht.
Gaat er toch om dat hij het niet bij alles kon en dat sommige mensen zeggen van wel. En aangezien hij nu problemen heeft dat hij niet alles erop kan zetten en hij dus ruimte te weinig heeft kan hij moeilijk alle ontwikkelaars gaan mailen he ;)

Kun je boos worden (om niets volgens mij) maar punt is wel dat als hij ruimte te kort heeft hij toch moet gaan rooten om ruimte te krijgen doormiddel van A2SD.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wanneer ik in mijn geval de mobiel niet kan rooten en de custom rom niet kan installeren is het updaten naar 2.3 android een waardevolle toevoeging wanneer het gaat om het verplaatsen van applicaties?
Past een upgrade naar 2.3 op dit moment wel op mijn mobiel dan?. Intern is er nog steeds namelijk slechts zo'n 45 MB beschikbaar.

Bedankt voor de reacties en discussies tot nu toe ;)

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:13:
Dus wanneer ik in mijn geval de mobiel niet kan rooten en de custom rom niet kan installeren is het updaten naar 2.3 android een waardevolle toevoeging wanneer het gaat om het verplaatsen van applicaties?
Past een upgrade naar 2.3 op dit moment wel op mijn mobiel dan?. Intern is er nog steeds namelijk slechts zo'n 45 MB beschikbaar.

Bedankt voor de reacties en discussies tot nu toe ;)
2.3 Zal de huidige android vervangen/updaten. Zo veel extra ruimte zal dit dus niet innemen.. Heb je al bij Menu > Instellingen > Over > Software > Update gekeken of er een update beschikbaar is ?

Verwijderd

Topicstarter
Bij staat er onder: 'over de telefoon' .. Systeemsoftware-updates en vervolgens geplande controle. Wanneer ik op nu controleren klik krijg ik de melding dat de telefoon up-to-date is.

• Osiris
  • Niet online
Brummetje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:06:
[...]

Gaat er toch om dat hij het niet bij alles kon en dat sommige mensen zeggen van wel. En aangezien hij nu problemen heeft dat hij niet alles erop kan zetten en hij dus ruimte te weinig heeft kan hij moeilijk alle ontwikkelaars gaan mailen he ;)

Kun je boos worden (om niets volgens mij) maar punt is wel dat als hij ruimte te kort heeft hij toch moet gaan rooten om ruimte te krijgen doormiddel van A2SD.
Ik heb m'n Desire geroot en draai nu Cyanogenmod. Cyanogenmod heeft Apps2SD. Ik kan alsnog niet alle apps op m'n SD-kaart zetten. WaarschijnlijkZeker weten wel meer dan wat de TS nu kan, maar zeker niet alles.

(Nu heb ik ook een data2ext-script, dus mij boeit 't niet, aangezien m'n complete /data-partitie op m'n (Class 10) SD-kaart staat. Maar toch..)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 22-08-2012 19:28 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Brummetje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:45:
[...]
Dit kan dus standaard echt niet he ;) Dit moet de ontwikkelaar van een app zelf aangeven of dit wel of niet mag. Met custom roms hebben ze meestal a2sd enzo er in verwerkt zodat het altijd wel kan maar dit kan ook vaak genoeg problemen opleveren.
Dat is niet waar. Standaard kan dit wél. Ontwikkelaar van de app kan inderdaad aangeven of het mag of niet, maar de bij de meeste apps mag het gewoon.
Brummetje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:06:
[...]

Omdat ik Cyanogenmod draai kan ik alle apps moven. Iets wat standaard niet kan.
En a2sd (darktremor) is voor een ext-partitie, iets waar ik het niet over heb.

[ Voor 36% gewijzigd door Compizfox op 22-08-2012 20:14 ]

Pagina: 1