verschil tussen pc van 600 en 900

Pagina: 1
Acties:

• janntempel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09-2025
Dag lezers,

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen waarop ik spellen als shogun total war 2, Arma 2 en vooral veel strategie/ rts spellen kan spelen. Echte shooters als bf3 ed speel ik op mijn xbox. Ik zit nu alleen te twijfelen tussen het "basis systeem" van 600 euro of een "mainstream systeem" van 900 euro. Wat kan ik nou met een pc van 900 euro meer dan met een pc van 600 euro. Zijn er op het moment al spellen die ik niet kan spelen met hoge graphics instellingen op een pc van 600 euro? Hoe erg merk je het verschil van 300 euro tussen 2 pc's?

Alvast bedank,

Jan

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26
Het is wel handig als je de specificaties van beide systemen hier neer zet...

• janntempel
kipusoep schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:23:
Het is wel handig als je de specificaties van beide systemen hier neer zet...
Klopt, ik bedoel de systemen uit de bestbuy guide

[BBG] Mainstream gamesysteem september 2012

[BBG] Budget- / Basissysteem september 2012

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 05:16

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Afhankelijk van het 'wat' en 'waar' in de aanschaf, kan ik voor € 600 meer pc bouwen dan voor € 900.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Er zijn genoeg spellen die je niet met hoge instellingen kunt spelen...
Ook is het zonde om BF3 op je Xbox te spelen, als je kwaliteit vergelijkt: YouTube: Xbox 360 vs PC Ultimate Gaming Showdown with Battlefied 3 NCIX Tech Tips

🠕 This side up

• janntempel
laat ik het zo stelen: -met een pc van 600 euro kun je de spellen van de afgelopen 3 jaar op hoge kwaliteit spelen
- met een pc van 900 euro kun je de spellen van nu op hoge kwaliteit spelen
- met een pc van 1500 euro kun je de spellen voor de komende jaren op goede kwaliteit spelen

Klopt dit een beetje? Ik hoef namelijk niet per se de nieuwste spellen te spelen die van de laatste jaren ben ik wel even zoet mee.

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
ligt ook aan je resolutie, ik weet niet welke jij op gaat spelen?

• janntempel
het liefst op mijn tv, 102 cm led tv full hd. Een 1tb harde schijf heb ik overigens al dus wat ik daarmee uitspaar zou weer naar een betere videokaart kunnen.

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-01 09:51
op je tv... dan heb je niet veel fps nodig aangezien daar zoveel input lag op zit dat je toch al niet fatsoenlijk kan spelen.

• janntempel
eXecod schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:55:
op je tv... dan heb je niet veel fps nodig aangezien daar zoveel input lag op zit dat je toch al niet fatsoenlijk kan spelen.
ik las hier PC-gamen op de TV, ervaringen en discussie dat het veel mensen juist heel goed bevalt. Waarom denk je dat het niet wil? :)

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:39
eXecod schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:55:
Geen idee hoe je hierbij komt maar het gaat bij mij prima zonder input lag. Zal denk ik helemaal van de gebruikte tv afhangen.....

@TS, het grootste verschil lijkt mij de videokaart welke in het basissysteem niet los aanwezig is (of heb ik eroverheen gekeken?). Arma 2 is volgens mij dan ook stukken beter te speelbaar op mainstream gamesysteem met de HD 7950. Maar daar kan je het best wat benchmarks op naslaan.

[ Voor 27% gewijzigd door mach2 op 22-08-2012 15:55 ]

Hallo

• janntempel
klopt arma 2 heeft flink wat kracht nodig, misschien dat ik toch maar voor de mainstream pc moet gaan dan. ligt wel wat buiten mijn budget hebben jullie misschien nog wat advies waardoor ik de prijs naar ongeveer 650 kan brengen de harde schijf en dvd brander kunnen er al af die heb ik al, ook heb ik volgens mij nog ergens een 500 Wat voeding liggen. Een goede geluidskaart heb ik ook nog.

[ Voor 5% gewijzigd door janntempel op 22-08-2012 16:36 ]

• janntempel
ik ben er zo ongeveer wel uit ik heb alles even duidelijk op een rijtje gezet in een ander topic

PC idee +/- 650 euro
Pagina: 1