Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Heb op het moment een jaar contract die bijna afloopt (ICT financiele instelling). Nu hebben ik binnenkort een gesprek over mijn contract. Weet eigenlijk al dat mijn contract gewoon wordt omgezet naar een vast contract als ik dit wil.

Heb bij mijn jaar contract al een best goed salaris onderhandeld. Echter meer is beter :) En ik weet dat ze me wel willen houden (niet tegen elke prijs).

Is het normaal om over je salaris te onderhandelen als je van een jaar naar een vast contract gaat?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Het is een nieuw contract. Van bepaalde tijd naar onbepaalde tijd.

Zou niet weten waarom je dit dan niet zou kunnen proberen.
Maar kom wel met goede argumenten. Er is nog iets van crisis aan de gang, dus ze zullen niet staan te springen. Aan de andere kant heb je ook niet zomaar een andere job en dat zullen ze ook wel weten.

Abort, Retry, Quake ???

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
De meeste bedrijven hebben vooral een schaal bepaald voor je salaris aan de hand van functie, prestaties en ervaring.
Je hebt wel kans dat ze je vragen om genoegen te nemen met minder loon / geen loonsverhoging, in ruil voor een vast contract.
De kans dat je een vast contract krijgt, en een flink hoger loon is klein. Of ze moeten heel erg blij met je zijn, of je een promotie geven.

TheS4ndm4n#1919

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

aZuL2001 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:28:
Het is een nieuw contract. Van bepaalde tijd naar onbepaalde tijd.

Zou niet weten waarom je dit dan niet zou kunnen proberen.
Maar kom wel met goede argumenten. Er is nog iets van crisis aan de gang, dus ze zullen niet staan te springen. Aan de andere kant heb je ook niet zomaar een andere job en dat zullen ze ook wel weten.
Precies, dit is niet bepaald de tijd om zulke eisen te stellen.

Elect a clown, expect a circus.

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Had er zelf dit jaar geen probleem mee om tijdelijk->vast te krijgen en daarbij ongeveer 170,- verhoging (~7%, deels verhoging deels CAO). Eerste deel van de verhoging (~5%, dus minus CAO) ging met terugwerkende kracht vanaf 1jan ipv bij ingang contract.

Kwestie van onderhandelen, je kan het altijd proberen. Je merkt in bepaalde sectoren al duidelijk dat ze problemen krijgen met aantrekken van personeel door de vergrijzing en geen goede match in scholing (zoals te weinig techneuten).

[ Voor 37% gewijzigd door Xanaroth op 22-08-2012 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is het geen probleem om een andere baan te krijgen. Ben goed (zeer goed) in wat ik doe en dat is binnen mijn netwerk ook bekend.

Zit al wel redelijk aan mijn top binnen mijn huidige schaal. Er worden wat meer verantwoordelijkheden naar me toe geschoven dus er zijn wel valide argumenten om te gebruiken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
We zijn allemaal "zeer goed" in wat we doen. ;)

Ik zou voorzichtig zijn, iets met "count your blessings".

Abort, Retry, Quake ???

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 13:04
Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van hoe je er nu voorstaat. Je geeft zelf aan al redelijk in de top van je huidige schaal te staan. Dat zou inhouden dat de kans klein is dat je er nog wat bij krijgt zonder promotie.

Daar staat wel tegenover dat ik het op zijn minst zou proberen, maar wees op zijn minst al blij met het vaste contract...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
Ik zou zelf niet openen met de zin "En wat ga ik meer verdienen bla bla".

Ik zou tijdens het gesprek afwachten tot je op het onderwerp komt van tijdelijk-->vast en vraag hem welke veranderingen daarmee komen. Als hij/zij niet over salaris gaat, kan je altijd nog gelijk de vraag stellen of er ruimte is voor verhoging van het salaris.
Als ze daar al snel op beginnen te sputteren en moeilijk doen dan zou ik vragen wat redenen daarvoor zijn.
Gewoon professioneel blijven, rustig blijven dan moet het goed komen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1