Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop aankoopadvies gezocht!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn opleiding heb ik een nieuwe laptop nodig. Ik heb de volgende eisen gekregen, maar mijn opleiding kennende is niet alles nodig.

• Intel Core i5 of AMD Athlon II of Phenom met 64-bits ondersteuning

• Microsoft Windows 7 64-bits versie (UK) (DIT MOET)

• Minimaal 4 GB RAM

• Minimaal 320 GB vaste schijf (7200rpm aanbevolen)

• Laptopscherm met minimaal een resolutie van 1.280 x 800

• Grafische ondersteuning voor Shader Model 3.0 en OpenGL 2.0

• Een voor DirectX 9 geschikte grafische kaart met minimaal 64 MB VRAM (meer is beter)

• WiFi 802.11 g/n

• USB 2.0 aansluiting (USB 3.0 is ook goed)

• Geluidskaart compatibel met ASIO-protocol of Microsoft Windows Driver Model

• Dvd-rom-station, geschikt voor dual layer dvd's

• Extra accu

•Hoofdtelefoon

•>250 GB USB2.0-harde schijf t.b.v. het maken van back-ups

Persoonlijk heb ik ook wat eisen: de laptop moet niet zwaar zijn, niet te duur, hij moet minimaal 4 jaar meegaan en de kwaliteit van het geluid moet goed zijn.

Alvast heel erg bedankt!

P.S.: Ik heb totaal geen verstand van hardware dus concrete voorbeelden zijn welkom!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Kijk eens hier en vink wat dingen aan in de rechterkolom. Vragen om aankoopadvies is absoluut geen probleem, maar een -beetje- zoekwerk wordt wel verwacht. :)

Wat vind jij 'niet te duur'? Voor de ene kan dat 1000 euro zijn, voor een ander is dat 400 euro.

Goede geluidskwaliteit uit de ingebouwde speakers in een laptop ga je niet echt kunnen krijgen.. De enige die echt goed is/was (voor een laptop) is de vorige XPS 15 (dus niet de huidige!), maar deze wordt niet meer gemaakt. Beats van HP vind ik niet al te denderend. Ze hebben ook Altec Lansing in HP's, maar dat is ook om te janken.

[ Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 22-08-2012 12:56 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:56

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat heb je zelf kunnen vinden uit de lijst met laptops:
lijst met laptops

meeste laptops kunnen wel aan jou eisen voldoen
een budget is ook wel handig om te weten

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 22-08-2012 12:53 ]

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
SChief schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:51:
Kijk eens hier en vink wat dingen aan in de rechterkolom. Vragen om aankoopadvies is absoluut geen probleem, maar een -beetje- zoekwerk wordt wel verwacht. :)

Wat vind jij 'niet te duur'? Voor de ene kan dat 1000 euro zijn, voor een ander is dat 400 euro.

Goede geluidskwaliteit uit de ingebouwde speakers in een laptop ga je niet echt kunnen krijgen.. De enige die echt goed is/was (voor een laptop) is de vorige XPS 15 (dus niet de huidige!), maar deze wordt niet meer gemaakt. Beats van HP vind ik niet al te denderend. Ze hebben ook Altec Lansing in HP's, maar dat is ook om te janken.
Ik had die pagina gezien, maar (hoe stom dit ook klinkt) ik weet niet eens wat een geluidskaart is en snap dus ook niet welke eisen ik moet aanklikken om bij een gepaste laptop uit te komen. Sorry. (Ik begrijp dus ook niet wat je met "XPS 15" of "Altec Lansing in HP's" bedoelde) Ik heb een vriend gevraagd hoe ik er achter kon komen welke laptop ik nodig heb en hij adviseerde mij hier een topic te plaatsen.

Ik vind 700 euro voor een laptop die aan alle belangrijke eisen voldoet en nog 5 jaar mee kan (technisch gezien) niet te duur, bij goede kwaliteit geluid denk ik aan muziek dat gewoon klinkt zoals het zou moeten klinken uit een laptop: mijn huidige klinkt alsof je in een badkamer muziek luistert :9

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 13:12:
[...]

Ik had die pagina gezien, maar (hoe stom dit ook klinkt) ik weet niet eens wat een geluidskaart is en snap dus ook niet welke eisen ik moet aanklikken om bij een gepaste laptop uit te komen. Sorry. (Ik begrijp dus ook niet wat je met "XPS 15" of "Altec Lansing in HP's" bedoelde) Ik heb een vriend gevraagd hoe ik er achter kon komen welke laptop ik nodig heb en hij adviseerde mij hier een topic te plaatsen.

Ik vind 700 euro voor een laptop die aan alle belangrijke eisen voldoet en nog 5 jaar mee kan (technisch gezien) niet te duur, bij goede kwaliteit geluid denk ik aan muziek dat gewoon klinkt zoals het zou moeten klinken uit een laptop: mijn huidige klinkt alsof je in een badkamer muziek luistert :9
heb je ook nog eisen voor draagbaardheid?
verder: iedere laptop heeft een geluidskaart, hoef je je niet druk om te maken.

en "goed" geluid is voor iedereen wat anders. laptops zullen geen hifi kunnen benaderen, maar het is zeker niet slecht.,gemiddeld dan wat er zijn ook laptops waarvan het geluid om te huilen is.
mn zus heeft een msi cx600, dat soort laptops moet je vermijden als je nog fatsoenlijk geluid wil.

verder zou ik gewoon kijken, naar de best buy guide in kies een laptop die in je budget past.
of naar andere topics hier.

ora et labora

• S_Chief
  • Niet online
[...]
Beetje Googlen kan toch geen kwaad? :) XPS 15 is een laptop van Dell. Altec Lansing is een merk die speakers maakt (en HP gebruikt die in bepaalde laptops), maar die dingen zijn net zo waardeloos als speakers waar niet eens een fatsoenlijk merk op staat. :P Geluidskaart (of nou ja, meer een chip in het geval van een laptop) zit op elke hedendaagse laptop zoals degene boven mij al zegt.
Sja, meeste laptops zullen toch echt slecht geluid leveren helaas.. Mijn laptop (een XPS 15 dus :+ ) klinkt echt prima voor een laptop, en ik heb eigenlijk nog nooit een betere gehoord.. Ik heb ook een gloednieuwe HP liggen (met dus speakers van het merk Altec Lansing), maar dat is echt om te janken (klinkt net als een jaren 80 radio). :P Is een goede koptelefoon of een setje in-ears geen betere optie als je veel waarde hecht aan goed geluid? :) EDIT: Oh, ik zie dat dit ook in je lijstje staat. Dat krijg je niet bij je laptop, zal je zelf los moeten kopen.
Met jouw budget kan je prima een Core i5 uit de laatste generatie halen, die gaat echt wel 5 jaar zonder problemen mee.

Als ik jouw zoekcriteria in de Pricewatch gooi, dan hou ik dit lijstje over. :) Vergeet niet na te denken over het formaat en de accuduur, dat zijn toch belangrijke dingen voor op school. Ik neem de mijne ook vaak genoeg mee, en 15,6" is toch echt het maximale qua grootte vind ik. Een extra accu krijg je er nooit bij, die zal je los moeten kopen (en die krengen zijn duur :X ). Stevigheid speelt ook een rol bij de levensduur van je laptop, beste is dat je naar een winkel gaat en een paar modellen vasthoudt en uitprobeert, dan ben je een stuk wijzer. Voor je laatste criterium, kijk eens naar een losse (externe) harde schijf, liggen genoeg van in de MediaMarkt. :P

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 22-08-2012 23:05 ]

Verwijderd

[...]

Als je niet weet wat een geluidskaart en andere basale onderdelen zijn dan zul je jezelf in moeten lezen totdat je voldoende weet om je eisen duidelijk te kunnen definiëren en zelf een short list samen kunt stellen.
Het is niet erg dat je niet alle kennis hebt maar in dat geval is het handiger om eens in de winkel te gaan kijken waar mensen je kunnen helpen met het uitzoeken van een laptop die bij jou past. Design, grootte en gewicht en bouwkwaliteit zijn ook belangrijk en dat kun je op internet niet zelf ervaren.

Daarnaast betwijfel ik of je voor 700 euro een laptop koopt die 5 jaar mee gaat zonder stuk te gaan. Als je echt duurzaamheid wilt kom je vrij snel in het zakelijke segment uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 23:04 ]

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:03:
[...]
Daarnaast betwijfel ik of je voor 700 euro een laptop koopt die 5 jaar mee gaat zonder stuk te gaan. Als je echt duurzaamheid wilt kom je vrij snel in het zakelijke segment uit.
Dat dacht ik vroeger ook altijd, maar dat valt echt mee. Een goed (consumenten)model is echt wel stevig.

Verwijderd

Als ik in mijn directe familie kijk zie ik 2 Acers, 1 HP, 1 Packard Bell en 1 Asus waarvan de oudste 4 jaar oud is. Al deze laptops hebben problemen (oververhit, dekselmechanisme stuk, letters uit keyboard, letters compleet vervaagd, strepen door beeld, random uitvallen). En deze laptops werden zelfs amper tot nooit meegenomen vanuit huis.

We hebben ook 2 Dell Lattitudes (zakelijk) die na 4 jaar nog perfect werken en dagelijks meegesleept worden.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:03:
[...]
lenovo :) van die lelijke dingen, maar wel degelijk.
en zitter er wel fatsoenlijke speakers in? :P

2e hands is nog west wel te doen

ora et labora

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:09:
Als ik in mijn directe familie kijk zie ik 2 Acers, 1 HP, 1 Packard Bell en 1 Asus waarvan de oudste 4 jaar oud is. Al deze laptops hebben problemen (oververhit, dekselmechanisme stuk, letters uit keyboard, letters compleet vervaagd, strepen door beeld, random uitvallen). En deze laptops werden zelfs amper tot nooit meegenomen vanuit huis.

We hebben ook 2 Dell Lattitudes (zakelijk) die na 4 jaar nog perfect werken en dagelijks meegesleept worden.
offtopic:
Mijn Dell XPS is nu meer dan een jaar oud, en daar zit nog geen krasje op. Durf te wedden dat hij over 4 jaar nog steeds zo is.

Verwijderd

Mijn studio 15 heeft enorm slechte bouwkwaliteit gemeten naar de huidige maatstaven (xps 15, N56, ...). Maar na 3 jaar doet hij het gewoon nog uitstekend met uitzondering van een defect aan het scharnier wat onder garantie viel. En ik gebruik mijn laptop zeker 10 uur per dag, trek zeker elke dag wel een accu-cycle vol, en sleep hem overal mee naar toe.

Een consumentenlaptop gaat best 5 jaar mee. Je moet er alleen niet mee gooien. Mijn studio ziet er nog bijna als nieuw uit. Alleen wat klasjes in het pianolak plastic.
Pagina: 1