Beste Tweakers,
Ik ben van plan mijn oude game PC binnenkort eens een upgrade te geven.
Mijn huidige systeem is:
Oftewel de kast, HD en PSU hergebruiken.
De bedoeling van het nieuwe systeem is om huidige spellen weer op een fatsoenlijke manier te kunnen spelen en dat het systeem zo'n 3-4 jaar mee gaat. (met "mee gaan" bedoel ik dat ik over 3-4 jaar nog de laatste spellen op low kan spelen).
Ik ben geen overclocker, ik zal hoogstens de videokaart nog wat overclocken met de bijgeleverde tooling. Maar daar houd het dan ook eigenlijk op (vandaar ook geen aparte cooler voor de CPU)
Mijn budget is zo'n 400 - 450 euro
Aan de hand van mijn eisen heb ik het volgende in elkaar gezet.
Ik heb twee vragen:
Ik ben van plan mijn oude game PC binnenkort eens een upgrade te geven.
Mijn huidige systeem is:
- 4Gb DDR 2 OCZ Reaper KIT ram
- HIS ATI HD 4850
- 775 Intel Core2Duo E8400
- 750 GB Spintpoint F1 Samsung HD
- Antec 300 kast
- PSU XILENCE SPS‐XP550 550W ATX
- Asus moederbord (weet niet precies welke)
Oftewel de kast, HD en PSU hergebruiken.
De bedoeling van het nieuwe systeem is om huidige spellen weer op een fatsoenlijke manier te kunnen spelen en dat het systeem zo'n 3-4 jaar mee gaat. (met "mee gaan" bedoel ik dat ik over 3-4 jaar nog de laatste spellen op low kan spelen).
Ik ben geen overclocker, ik zal hoogstens de videokaart nog wat overclocken met de bijgeleverde tooling. Maar daar houd het dan ook eigenlijk op (vandaar ook geen aparte cooler voor de CPU)
Mijn budget is zo'n 400 - 450 euro
Aan de hand van mijn eisen heb ik het volgende in elkaar gezet.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asrock 970 Extreme3 | € 72,45 | € 72,45 |
1 | XFX HD7870 Core Edition | € 197,40 | € 197,40 |
1 | AMD FX-6100 Boxed | € 106,95 | € 106,95 |
1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 39,95 | € 39,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,75 |
Ik heb twee vragen:
- Kan ik zonder problemen mijn oude onderdelen gebruiken? Vooral mijn PSU, zou deze het nieuwe systeem kunnen trekken en zitter er voldoende stekkers aan?
- Hebben jullie nog tips voor eventueel een beter systeem? Prijs/kwaliteit/performance verhouding?