Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Systeemeisen voor WDS

Pagina: 1
Acties:
  • 728 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Voor een project ga ik Windows Deployment Server instellen. Met deze service kan je images uitrollen over het netwerk. De systeemeisen hiervoor vind ik echter niet op Google.
De systeemeisen voor de server zijn voldoende. Maar waaraan moeten de computers waarop de images worden geïnstalleerd aan voldoen? Ik moet ook alles documenteren, dus kan niet zomaar gaan proberen helaas.

Alvast bedankt.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
In principe moeten de clients voldoen aan de eisen die bij het OS gesteld worden. Uit ervaring weet ik dat het natuurlijk geen kwaad kan om deze wat ruim te nemen ;)

Daarnaast moet je kijken of je systemen via PXE kunnen booten.

Nog een prettig linkje voor je: Staan een hoop handige stappen plannen in :)

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc770667(v=ws.10)

[ Voor 23% gewijzigd door muppet99 op 22-08-2012 10:38 ]

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke, op die manier.
Je ziet of ze PXE kunnen booten wss in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Of bij de instellingen van de netwerkkaart?

• muppet99
Heb je 1 soort werkplek? Dus 1 type pc, of heb je een verzamelbak?

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Het is een opdracht voor stage die ik loop op school.
Dus dat zijn een hoop pc's in verschillende lokalen, wel allemaal in hetzelfde netwerk.
En ook nog laatst volgens mij allemaal omgezet naar windows 7.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 10:45 ]

• muppet99
Het gaat erom of het dezelfde pc's zijn, dus allemaal hp type x, of dat het hp's dell's compaq's lenovo's e.d. zijn. Je moet je stage opdracht proberen af te kaderen. Geef ook aan wat je zelf al aan stappen hebt ondernomen :)

Carpe Diem

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
waarom WDS? Dat is antiek. Gerenomeerde IT-ers gebruiken MDT. Stilstand is achteruitgang...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:50
Razwer schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:20:
waarom WDS? Dat is antiek. Gerenomeerde IT-ers gebruiken MDT. Stilstand is achteruitgang...
Ehh, MDT draait bovenop/icm WDS? MDT gebruikt WDS in ieder geval als PXE boot server, dus helemaal zonder WDS gaat het niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou idd zeggen, voor wdt heb je wds ook nodig.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 11:26 ]

• Monkeybrains
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:25:
Je bedoeld microsoft deployment toolkit?
MDT is Microsoft Deployment Toolkit inderdaad. MDT is naar mijn mening een must bij het deployen van OS'en naar pc's. Je kan precies bepalen wat je waar naar toe wilt deployen voor wat betreft OS, drivers, en applicaties.

Het enige nadeel van MDT vindt ik alleen dat de leercurve best zwaar is. Voor iemand die geen eerdere ervaringen met WDS of zijn voorgangers heeft kan het wat overweldigend overkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Monkeybrains op 22-08-2012 11:29 ]

• redfoxert
  • Niet online
Als je WDS alleen maar nodig hebt om een PXE server te hebben kan je ook prima overweg met TFTPD die je als service kunt draaien.

Dan heb je heel WDS niet nodig en kan je met MDT prima overweg.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat had ik al ergens gevonden en opgenomen in mijn voorbereidingen, ga ik zeker gebruiken.
Het betreft iig vijf lokalen, met fujitsi of hp systemen. Dus dat worden twee images.

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:29:
Ja, dat had ik al ergens gevonden en opgenomen in mijn voorbereidingen, ga ik zeker gebruiken.
Het betreft iig vijf lokalen, met fujitsi of hp systemen. Dus dat worden twee images.
Dat hangt helemaal af van de hardware specs. Als ze heel erg veel uiteenlopen zul je meer images nodig hebben. Of je zorgt elke keer voor een volledig unattended installatie, dan kan je gewoon alle drivers in MDT inladen. De engine zoekt dan zelf uit welke drivers nodig zijn bij de installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Bedankt.
Ik wil het direct uitvoeren maar er moeten natuurlijk weer documentaties en handleidingen worden geschreven... :(

• Monkeybrains
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:29:
Dat is juist de kracht van MDT! Je heb maar 1 OS install nodig, en de applicaties en drivers die je standaard wilt installeren. MDT zorgt er dan zelf voor dat alles correct geinstalleerd wordt.

Een nieuw model pc is dan alleen een kwestie van de juiste drivers toevoegen in MDT en hij wordt vervolgens op dezelfde manier geinstalleerd als je andere pc's (in theorie althans).

• redfoxert
  • Niet online
Je kunt geen documentatie en handleidingen schrijven zonder dat je het product daadwerkelijk voor je hebt. Je kan wel een plan schrijven waarin je globaal aangeeft wat de bedoeling is en hoe je het wilt gaan inrichten maar zonder inhoudelijke kennis van het product en de mogelijkheden ga je niet ver komen.

Lijkt me stug dat je voor zoiets geen test opstelling kunt opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, testopstelling is mogelijk hier.
In de praktijk en op virtuele machines.

• muppet99
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:32:
Ok! Bedankt.
Ik wil het direct uitvoeren maar er moeten natuurlijk weer documentaties en handleidingen worden geschreven... :(
Ja anders zitten zij weer met de shit als jij vertrokken (met je kennis van de omgeving) bent en kunnen ze het nog eens dunnetjes over doen ;)

Carpe Diem

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:32:
Ok! Bedankt.
Tja, als jij wilt dat het op een professionele manier gebeurt, dan is dat één van de vereisten natuurlijk. Hoe dan ook, een stage opdracht hoort niet thuis in Professional Networking & Servers. Er zijn zat zaken te vinden over WDS bij Microsoft. Het uitzoeken van dit soort zaken zijn onderdeel van het leerproces. Je laten voorkauwen op een forum heeft dan niet zoveel nut.
Ben je meer van de praktijk, ga er dan gewoon eens mee aan de slag. Je merkt dan vanzelf wel wat er mogelijk is, en hoe het werkt. Denk het dan eens goed uit, en ga beschrijven hoe je het wilt gaan doen. Een gedegen ontwerp is het halve werk.

Helaas gaat er wel een slot op dit topic. ten eerste omdat het een stage/school opdracht is. Ten tweede omdat het onderwerp totaal niet onder PNS valt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.