Hoe verder!? II

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
OK, Nog een keer proberen.

Hallo allemaal.

Ik heb mijn computer nog nooit overgeclocked. Als ie' me een beetje te langzaam werd, dan ging er een nieuwe processor in.

Wel heb ik altijd geprobeerd dat ding zo koel mogelijk te houden, dus er zit een Alpha in met een spiegelglad raakvlak met daarop een zeer dun laagje Arctic Silver, alle heatsinks zitten met Arctic Silver epoxy aan de chips vast, er zit voor Fl. 480,= fans in, waarvoor de airflow is bepaald en berekend dmv zo'n bus met een soort rood gas (spuit je in je intake en je ziet precies waar de lucht heengaat).

In plaats van zo 'snel mogelijk' dus 'zo koel mogelijk':)

Nu heb ik een paar dagen een nieuwe processor, een Slot 1 Pentium III 1000Mhz.

Ik dacht, laat ik ook eens kijken hoe ver dat gaat...

Dus ik heb in stappen de FSB zitten opvoeren tot de 180, en toen wou ie niet meer verder. Aangezien ie nog niet echt warm werd en ie ook niet instabiel was op het normale voltage, heb ik hier een posting gedaan om te weten te komen hoe ik dat ding nog hoger krijg.

Op 1 of andere manier ben ik dan in eens een loser, willen mensen voortijdig hun maaginhoud kwijt en wordt m'n draadje gesloten omdat ik blijkbaar uit m'n nek zit te kletsen....

Kan iemand mij vertellen waar ik de verschrikkelijk grote fout maak in het proces van het ophogen van de FSB?

Ik heb namelijk geen idee :?

Dit is mijn computer:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonks.net/globalpics/zooi2/shit-voorkant.jpg

Dit is de zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonks.net/globalpics/zooi2/kast-zijkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonks.net/globalpics/zooi2/kast-boven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonks.net/globalpics/zooi2/kast-onder.jpg

Zo start ie normaal op:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonks.net/globalpics/zooi2/voor.jpg

Zo verander ik mijn FSB:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonks.net/globalpics/zooi2/bios.jpg

En zo start ie daarna op:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonks.net/globalpics/zooi2/na.jpg

En dit is in windows:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamonks.net/globalpics/zooi2/na2.jpg

Ik zou graag willen weten waarom ik een loser ben en wat ik dan fout doe. Mijn geheugen draait netjes op 135Mhz, en misschien loopt mijn PCI bus wat te hoog, want mijn geluidskaart doet het niet als ie op 180 FSB staat. Maar aan de andere kant doet ie het wel vaker niet :)

En bedankt.

(PS. Van die 486 die ik 2 jaar terug heb overgeklocked heb ik volgens mij nog ergens foto's. Laten we het er maar op houden dat het nooit is gebeurd totdat ik ze heb gevonden, want anders ben ik alweer een loser.)

Every morning is the dawn of a new error.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z

de betaler vervuilt

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 04:36 schreef GA!S het volgende:
135 =/= 180 MHz...

(niet dat je een loser bent maar ik heb het vermoeden dat je topic als "broodje aap, 1 april" werd gezien.
O, dat mijn geheugen niet op de FSB loopt komt omdat het een Intel 820 chipset is die gemaakt is voor RIMM's... Er zit een MTC (Memory Translation Hub) tussen die de klok asynchroon laat lopen en er dus voor zorgt dat ik er SDRAM in kan douwen. Anders zouden m'n DIMM's op 800Mhz lopen :)

Volgens Intel+ASUS is die MTC stuk en word je systeem daar instabiel van, maar daar heb ik nog nooit iets van gemerkt. Ben vast 1 van de gelukkigen :D

Verwijderd

beetje offtopic maar wat kostte dat raid kaartje? en draait die ook onder linux?

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 04:50 schreef SuB het volgende:
beetje offtopic maar wat kostte dat raid kaartje? en draait die ook onder linux?
Fl. 998,= Ex. BTW volgens mij en ik denk dat ie wel onder Linux draai.

Verwijderd

Nee, het is niet zo dattie afgezeken werd omdat hi claimde ee fsb van 180 te hebben. Dat afzeiken ging meer om het feit dat hij zei dat zijn enige overklokervaring een 486DX2-66 betrof die hij met vloeibare stikstof op maar liefst 800MHz zou hebben gekregen. Daarom werd je afgezeken (ja, ook door mij), maar zo gek is dat niet...

Verwijderd

Dat laatste is, ahem, ongeloofwaardig.

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 05:15 schreef HlpDsK het volgende:
Dat laatste is, ahem, ongeloofwaardig.
Ja, dat bedacht ik me ook later... Als iemand mij dat zou vertellen zou ik ook denken dat ie uit z'n nek zat te lullen :)

En het was ook niet alsof we dat ding kregen, een 486 erin mikten en dat het draaide binnen een dag... We zijn er met z'n 6en (waarvan 1 electrotechnisch ingenieur) een jaar mee bezig geweest.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 05:26 schreef dodo_devil het volgende:

[..]

Ja, dat bedacht ik me ook later... Als iemand mij dat zou vertellen zou ik ook denken dat ie uit z'n nek zat te lullen :)

En het was ook niet alsof we dat ding kregen, een 486 erin mikten en dat het draaide binnen een dag... We zijn er met z'n 6en (waarvan 1 electrotechnisch ingenieur) een jaar mee bezig geweest.
En als je er een jaar van je leven in stopt, heb je er natuurlijk niet per ongeluk een paar foto's en benchmarks van >:)

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 05:28 schreef MREn het volgende:

[..]

En als je er een jaar van je leven in stopt, heb je er natuurlijk niet per ongeluk een paar foto's en benchmarks van >:)
Natuurlijk! Er zijn 2 fotoalbums... Maar ik weet dus niet of ik er 1 hier heb, anders moet ik 'em ff vragen.

En benchmarks niet :( Wel lijsten met in hoeveel seconden WP opstart op welke snelheid en hoe snel je in zo'n simpel CAD progje dingen kon doen. Soort handmatige benchmark :D

O ja, hier kan je je eigen stikstoftank bestellen voor $200: www.brymill.com/ :D:D.

Verwijderd

kan niet wachten op de foto's >:)

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 06:04 schreef MREn het volgende:
kan niet wachten op de foto's >:)
Ach, het stelt niet zoveel voor...

Het is 1x een compressor ter grootte van een halve ijskast (ca. 1,20m hoog) en 1x echte kleine ijskast (ca. 70cm hoog) met een hele zooi slangen ertussen + monitor en toetesenbord...

Verwijderd

Sorry hoor, ik ben dan nog maar 20 jaartjes oud, maaruh ik ga al 10 jaar mee, 8086 tijdperk, heb al redljk wat mogen zien...
maaruh 800mhz...en je werkt nog steeds niet als chief development bij INtel/Amd
sorry maar om ff bot te zijn: Ik geloof er geen ruk van! |:(

Sorry als jij 800Mhz draait op je 468 dan mag je met je stikstof busje wel eens bij komen om mijn duron eindelijk eens over de 1ghz te helpen...
kratje bier heb ik al voor je...:)

Ps: je koelkast mag ook mee.
PPS: heb zelf koelkast voor het bier...

Verwijderd

nog ff je vorige topic gelezen....

je hebt weinig ervaring met Oc'en

De tweak Japaners worden geboren met stikstof in de wieg.

jij tweaked de boel harder dan zo'n jap?

Ik vind dat we dit maar ff moeten posten op "The register" al is het 5 jaar geleden...Kan Nederland nog steeds roem mee halen.....:) |:(

Een standbeeld verdien je..
Oh ja sta je al in het guinnes book of records.. ik wil je wel opgeven hoor, kleine moeite...

Vervelend voor je dat je trouwens en je pc 66@800 (staat leuk) en je fotoalbum kwijt bent... ik leef met je mee.... whoeaaaeehuuuhhk, ja ik had mijn xt ook op een fsb van 100Mhz met een 2x multiplyer :)

• raphidae

raphidae

...antichrist...

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 06:49 schreef Rismo het volgende:

Sorry als jij 800Mhz draait op je 468 dan mag je met je stikstof busje wel eens bij komen om mijn duron eindelijk eens over de 1ghz te helpen...
kratje bier heb ik al voor je...:)

Ps: je koelkast mag ook mee.
PPS: heb zelf koelkast voor het bier...
Bij die link boven kan je handzame busjes vloeibare stikstof kopen volgens mij. Als je computer dreigt te crashen vanwege temperatuur kan je er snel ff wat stikstof op spuiten :)

Verwijderd

klinkt als: ik snap het echt niet...
Ga jij lekker stikstof spuiten op je proc. als die te heet is.... AMD's springen soms vanzelf al uit elkaar... Koud en warm enzo he... geeft niet hoor.. is wel lief van je..

Verwijderd

hben benieuwd op hier ook een slotje opkomt, zoals op zijn vorige tread...

Verwijderd

Ik denk denk dat het gewoon weer onder de categorie "Humbug Baldrick, humbug !!" valt... >:)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:17
Een FSB van 180 op een PIII is nog altijd 180*10=1800MHz, wat dus nooit nooit kan. Je hebt gewoon de FSB op 135MHz, good for you.

En als je nou nog 1 keer een dergelijk topic opent heb je een dikke vette ban aan je broek. Een waarschuwing heb je al. Het is nu wel mooi geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.