Toon posts:

hoe kan ik mijn athlon 800 het beste oc'en?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik zo veel mogelijk tips krijgen hoe ik mijn athlon 800 het beste kan overklokken... hij draait op een asus k7v en er zit 256 mb 133 mhz geheugen in en een geforce256... de kast voeding is 300 watt en de cooling op me proc is een dual k7 cooler van iceberg
thanks alvast!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
GFD (Goldfinger Device) kopen, erop prikken en de multiplier aanpassen.
Wat je ook kunt doen is de FSB wat ophogen. Maar dan kom je waarschijnlijk niet zo ver als met een GFD... Een nadeel van zo'n GFD is dat ie weer eens 135 piek kost...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
.

Verwijderd

Topicstarter
okee, en hoe hoog krijg je een 800 dan ongeveer??? en waar kan ik een Goldfinger device kopen..?? en zijn er nog verschillen tussen goldfingers ??

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

*zucht*... newbies, newbies......

Voor de zoveelste keer: je moet gewoon proberen hoe ver je kan gaan. ;)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

http://207.229.137.213/cpudb/index.cfm

of te wel, de overclockers.com cpu database

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 03:36
[DS]-Mave-Thuis:

Met een Goldfinger en een goeie dual cooler fan krijg je hem wel op 1000 of 1050 denk ik.

Ik zit ook op een ander forum, en de jongens daar hebben een Athlon 500 op 800 draaien of zo. :)

Verwijderd

Mijn 500 op 865...

• FFF
  • Laatst online: 22:26

FFF

ligt d'r aan wat je d'r allemaal aan gaat verbouiwen 1,2 gigahertz is haalbaar denk ik
met langzamere instellingen L2 cache en waterkoeling met peltier, moet dit te doen zijn volgens mij al zijn d'r veel die raar op zullen kijken 750@1300 Mhz gaat iemand proberen in een winkel maar hij zegt ook dan kun je er geen grote programma's mee openen want dan hang die......
hij had pentium 2 400@1000 voor elkaar gekregen maar naar 8 uur was hij doorgebrand ;)
maar hij moet met gemak 1000 halen denk ik hoor kan al bijna met goed mobo als je de fsb iets opklokt......
mvg FFF

Verwijderd

/beetje offtopic

p2-400@1000 ?? kan toch niet??? ik heb ook p2-400 en die komt absoluut niet verder dan 463,5 mhz, schurft proc

/beetje offtopic weer af

en waar kun je nou gfd's kopen? ben nog nergens tegen gekomen...

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-09 12:37
is het nou echt zo moeilijk om even in de pricewatch te kijken??

Verwijderd

Enneh, weet je misschien ook welke Core je hebt? En als je dat niet weet, zul je je CPU uit elkaar moeten slopen (plastic case + heatplate er af). Dan kan er wat meer gezegd worden over hoe ver die overgeclocked kan worden, maar dat zal ik afraden naar jou toe, aangezien je in het begin nog niet eens wist hoe je überhaupt een Athlon overklokt. Dit is niet sarcastisch bedoeld, maar voor alsnog: gewoon proberen hoe ver je je Athlon kunt krijgen!

Verwijderd

begin niet met overklokken voordat je een betere cooler hebt!!!! Die iceberg is een standaard cooler tot 700MHz, koop een Globalwin of Alpha ofzo....

• RubenDJ
  • Laatst online: 18:52
Ik krijg me Athlon 700 niet eens hoger dan 735 (105 * 7) op een k7v zonder gfd met standaard koeler erop.

daarna wil ie niet eens opstarten. Moet ik m'n computer uit en aan zetten en daarna kom ik in de safe mode van het bios

al van alles geprobeerd, DRAM settings naar 3:3 (ik heb wel 133 Mhz RAM), voltage tot 1,7, cache op 2/5 en 1/3, niets helpt.

De temperatuur van me processor komt niet boven de 42 graden bij volle belasting.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik m'n Viper V770 Ultra al overclocked heb (175/195). Iemand een suggestie?

specs

Verwijderd

Ik krijg me Athlon 700 niet eens hoger dan 735 (105 * 7) op een k7v zonder gfd met standaard koeler erop.
Dat haal ik met mijn 550 core :D

• FFF

FFF

mijun athlon tot fsb van 114 daarna hangt hij ook, maar ga waterkoeling kopen en gfd gebruiken.......

• FFF

FFF

dan moet je die pentium 2 ook wat aan verbouwen weet niet meer wat :D

• FFF

FFF

d'r zijn inderdaad 500's die op 900 draaien maar ik geloof niet dat je daar op moet rekenen dat je 400 Mhz d'r bij kan halen, gewoon ff proberen, en die aantal Mhz maakt niet zoveel uit de FSB is zeker zo belangrijk eerst een zo hoog mogelijke muliplier en dan een zo hoog mogelijke fsb dat lijkt me het beste (vanzelfsprekend natuurlijk) die Mhz hoogte wint wel wat snelheid maar fsb wint meer.
zoals :
4x200=800
4x240=960
5x200=1000
maar kan best zijn dat die 960 dan nog sneller is door zijn 240 fsb ofwel 120 op de meeste mobo's met vermenigvuldigingsfactor 8
weet niet zeker maar die met de fsb overklok je heel het systeem en anders niet..
maar ja zoals ik al zei mooiste is combinatie :) ook zijn d'r niet zoveel die een fsb van 120 halen de meeste hangen dan al lang bij 210 sommige al de mijne zoals ik al zij haald 114 dus x2 is 228 Mhz..
hoop dat ik het goed heb en een beetje duidelijk...
mvg FFF :)

• Daan
  • Laatst online: 22:52
Het ligt er gewoon aan of je een goeie core hebt.
Je Athlon 800 kan een 800 core hebben maar ook een 950 core. Dan kan hij standaard al op 950 draaien. Je kunt alleen je core te weten komen door het plestik kappie der af te halen van de proc.

Je moet inderdaad gewoon een GFD kopen om je multiplier te kunnen veranderen, das veel handiger. In de pricewatch staan er wel wat.
En rond de 1Ghz moet je kunnen komen.

Suc6
Pagina: 1