aanschaf Asus N76vz, maar welke spec heeft dat ding nu echt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 22:59
Ik overweeg het aanschaffen van een Asus N76VZ, op de volgende criteria:
  1. 17" full hd
  2. 2 hdd bays (1 hdd, 1 ssd en daarom iig Sata III)
  3. 16gb geheugen (staat niet in de specs maar is wel mogelijk)
  4. "A-merk"
  5. een WQXGA(2560×1600) monitor aan kunnen sluiten
  6. Displaypoort (voldoet deze laptop niet aan)
Wat ik er mee gaan doen is 90% software bouwen(Java), 9% internetten en 1% gamen.

Maar ik heb nog een aantal dingen niet kunnen vinden,
namelijk ondersteunt de HDMI poort deze hoge resolutie?
Is de sata controller snel genoeg voor een ssd?

Wie weet dit te vinden of kan dit testen op zijn Asus N76VZ Laptop.
Mocht je nog een geniale andere laptop weten hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 12:55
even een snelle check maar volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface kan hdmi de resolutie aansturen...

meerdere laptops zijn er die aan je eisen voldoen. pricewatch>filteren en je hebt een mooi lijstje. Ben zelf vooral fan van de apple macbooks. Voldoet vooralsnog aan je eisen (extra bay voor hdd ipv cd/dvd speler) Of wil je specifiek windows blijven gebruiken?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
Sorry, moet er nog een eis bij, geen apple >:)

Geintje natuurlijk, het liefste blijf ik Windows gebruiken, het probleem is dat ik de Apple's in het algemeen erg duur vind, verder bied apple geen 17"scherm meer of ik ben fout geïnformeerd.

Wat ik nog wel vergeten ben te vertellen is dat het een i7 3de generatie moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Bpje op 22-08-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan niet hoger dan 1200p aansturen met HDMI. Haal een XPS 17 uit V&A (er staan er legio), of laat de eis om een dergelijk scherm aan te sturen vallen. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar opeens gebruikt iedereen weer VGA in plaats van displayport...

In de XPS 17 kan je 32GB geheugen kwijt. ITT tot de huidige generatie die tot 16GB gaat vanwege slechts 2 DIMM slots. Alleen als je de 3D variant pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
De Dell xps 17, is niet de laatste generatie i7, deze zijn ook op de US dell site niet meer beschikbaar dus twijfel of ze ook nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij komt niet meer. Maar op dit moment is een 2e-hands XPS 17 de enige manier om een fatsoenlijke laptop te krijgen met displayport.

Je krijgt inderdaad een vorige generatie i7, maar het verschil is echt niet groot.

Als je dat niets vind dan word de volgende optie volgens mij de Alienware M17x. Voor zo'n €1500 met de meest high-end grafische kaart die je kan krijgen. Ik denk niet dat dat iets voor jou is. Displayport is gewoon dun gezaaid in de huidige markt. Dat zuigt, want ik wil eigenlijk ook displayport maar op dit moment is er simpelweg nauwelijks iets in de markt wat dat bied voor een goede prijs.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
Display poort zou leuk zijn maar die wil ik wel laten varen, ik las dat de hdmi specificaties wel hoog genoeg zijn.
hdmi spec wie kan het uitleggen of de Asus N76VZ ook een hogere resolutie ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan NIET hoger dan 1200p aansturen met HDMI.

Nu ja, tenzij je de enige laptop hebt die 1200p kan uitsturen over HDMI (de M17x). In combinatie met net die grafische kaart die dat kan (de HD 7970m). In combinatie met het enige scherm die die resolutie accepteert over HDMI.

Ongeacht wat er op wikipedia staat, met 99% van de hardware kan het gewoon niet.

• Bpje
@Darkstone, ik kan niet anders dan je gelijk geven, zelfs de Dell helpdesk geeft de verkeerde informatie over de U3011. Ik vroeg me als de laptop het wel ondersteund en ik zou een hdmi naar dvi kabel gebruiken gaat het dan wel werken?

Verwijderd

Nee. Want HDMI is single-link DVI met geluid. Je hebt dual-link DVI nodig. Geen enkele laptop ondersteunt dual-link DVI op dit moment.

• Bpje
En is vga dan de enige optie? of moet ik aan de matrox dualhead2go?

Verwijderd

Nee. Nee. Alleen displayport.
Pagina: 1