Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik doe inmiddels al bijna 4 jaar met mijn iPhone, en die begint zo traag te worden dat ik echt aan iets nieuws toe ben. Tevens heb ik mijn accu moeten vervangen, en doet de camera het sindsdien niet meer, maar die was toch al niet geweldig. Ik zal mijn telefoon los gaan kopen, mede hierom valt een iPhone voor mij af, dat is simpelweg te duur voor wat je krijgt.
Windows mobile 8 lijkt wel iets te gaan worden, maar ik ben het wachten een beetje beu, en voor ze te koop zijn zal nog zeker een paar maanden duren. Ook kan ik voor mijn werk nu ieder jaar een telefoon declareren, maar dat moet voor 1 november.
De looks maken me me niet zoveel uit, wel wil ik niet een telefoon die veel groter is, dus het scherm ongeveer maximaal 4,3. Dat samen met een goede camera, maken denk ik dat alleen de experia s/sl binnen het plaatje passen. Dat ze daar binnenkort hopelijk een 'nexus' firmware voor hebben maakt hem extra aantrekkelijk. De htx One S zou ook nog kunnen, die is iets duurder, maar heeft een betere processor, maar ook een lagere resolutie van het scherm. Bovendien lees ik in veel reviews dat hij gemakkelijk beschadigd raakt, en zit ik dan vast aan htc voor updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-07 08:36

Frituurman

Mjam!

Beetje tegenstrijdig. Je mag de telefoon bij je werk declareren, maar omdat je hem los gaat kopen valt de iPhone af omdat het 'te duur is voor wat je krijgt'?

Ik denk dat een beetje meer onderzoek door jezelf gewenst is. Welke telefoon hier door welke tweaker dan ook wordt aangeraden, is een kwestie van smaak. Je vindt blijkbaar iOS goed (anders houd je het niet 4 jaar uit), Windows 8 is interessant (maar valt af vanwege de verkrijgbaarheid) en Android lijkt ook een optie. Met andere woorden: Je vindt alles prima!

Het lijkt mij er op dat technische specificaties bij jou de doorslag geven. Ga eens naar http://tweakers.net/pricewatch en zoek naar mobiele telefoons die voldoen aan jouw eisen (technisch). Je ideale telefoon komt er dan vanzelf uit naar voren. Vervolgens kun je op de fora hier de ervaringen lezen (over de meeste telefoons zijn topics te vinden) over die telefoon van je keuze en moet je voor jezelf de knoop maar doorhakken of je 't doet of niet.

Succes!

EDIT: Aanvullinkje:

Selectie op telefoon, 300-400 euro, camera > 8 MP, dual of quadcore en besturingssysteem iOS, Android of Windows:

http://tweakers.net/price...7SxYrzbpH3h1SRjuiRvOzZfkB

Nogmaals, succes. Maar de volgende keer wat meer zelfredzaamheid!

[ Voor 20% gewijzigd door Frituurman op 22-08-2012 08:38 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Misschien had ik wat meer er over moeten schrijven, en wat duidelijker, heb er namelijk al wel veel over gelezen.
Ja ik kan 'declareren' maar dat betekend alleen dat ik de telefoon van mijn bruto salaris krijg. Dan is een iphone een stuk goedkoper dan wanneer je dat voordeel niet hebt, maar het verschil met andere telefoon is net zo groot. Bovendien heb ik niet het idee dat er veel veranderd is.
Voor mijn iphone had ik een htc met windows mobile, en die beviel, op de bouwkwaliteit na ook wel goed. Een nieuwe iphone heeft natuurlijk een beter scherm e.d. maar ik heb liever echt een nieuwe telefoon, en ik ben na mijn o.a. problemen met mijn iphone shuffle 'klaar' met apple.
Verder met wat er met zoeken dus bovenaan komt, de experia p, heb daar ook over zitten denken, de knopjes onderin werken fijner, de camera is iets minder, en goedkoper. Maar dan liever de s voor het betere scherm en soc. De galaxy s2 zie ik al veel te vaak, en dat is misschien geen goede reden om hem niet te willen, maar verder heeft hij ook een minder scherm en camera als de experia s.
De motorola Razr heeft ook geen goede camera, en de schil schijnt lastig te verwijderen en niet goed te zijn, dus valt daarom af.
De sensation XE heeft de combinatie van HTC met dat hij al bijna een jaar oud is wat me zorgen baard, verder had ik die nog niet echt eerder als optie overwogen, dus je input wordt gewaardeerd.
EDIT: de Huawei Acend P1 vind hij blijkbaar niet maar voldoet ook. Het grootste bezwaar daar tegen is dat hij erg dun is, en ook wel de bouwkwaliteit en de camera.
De http://groene-innovatie.nl/page86901455.aspx Xiaomi M1, is nog en andere exotische mogelijkheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Diablow op 22-08-2012 09:01 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mijn persoonlijke favoriet met max. een 4,3 inch scherm is met afstand de HTC One S. Het scherm is weliswaar minder dan die van de Xperia S bijvoorbeeld, maar het is wel een heel mooi scherm, zeker als je van Super Amoled houd. Voordelen: intense kleuren, hoog contrast, echt zwart, nadelen: minder scherp, minder helder, minder kleurecht. Om hem onder 400 euro te kopen moet je waarschijnlijk wel kijken naar een (evt ongebruikte) tweedehandse.

De Xperia S heeft is mijns inziens in alle opzichten minder, behalve het scherm. Dat is echt een plaatje, alleen overtroffen door de HTC One X en LG Optimus 4X HD. De procesor is echter een stuk minder, de bouw veel lomper, hij ligt minder prettig in de hand en ik vind de camera ook minder (grainier, minder snel). Hij kost natuurlijk ook wel minder.

Overigens snap ik je probleem met de updates van HTC niet. Ze zijn meestal eerder dan de meeste concurrenten zoals Samsung, LG en Sony. Daarnaast kan je ze heel makkelijk OTA installeren.

Een ander toestel waar ik wel van gecharmeerd ben is de Panasonic Eluga. Dun, licht, water- en stofbestendig, 4,3 inch qHD scherm. Hij is alleen niet de snelste, de accu is relatief klein, hij heeft geen flits, geen frontcamera, geen FM radio. Prijs: 285 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Dan ga ik binnenkort iig eens langs een winkel, kijken hoe ze in de hand liggen is inderdaad een een belangrijk punt. Wel minder geheugen dan, en geen 'nexus'-firmware.

• Diablow
Een sony experia acro s zou ook nog kunnen, wel fijn om een telefoon te hebben die tegen een beetje water kan, en sd uitbreiding is ook wel nice. verder vind ik hem er net iets beter uitzien dan de experia s, en ligt hij denk ik ook fijner in de hand. Alleen komt hij nie tin nederland uit, en zie ik hem ook nog steeds niet te koop in belgie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Vandaag wat telefoons vastgehad, en de htc one s voelt toch te dun aan, het zal vast wel stevig zijn, maar vond hem niet echt leke rin de hand liggen. De xperia go was dan weer een positieve verrassing, waardoor ik eigenlijk nu graag de xperia acro s wil hebben. Die zal wel richting de 500 euro gaan, maar dat heb ik er wel voor over, hardware is bijna hetzelfde als de s maar het is iets steviger, helaas ook iets groter, maar ook een sd slot. Nu alleen nog zien hoe ik hem het goedkoopst hier krijg, aangezien hij niet officieel in nderland te koop zal zijn.

• Diablow
De xperia acro s wordt nog een lastig verhaal, aangezien die niet echt in europa lijkt uit te komen. Het is daardoor wel verleidelijk om voor een xperia T te gaan, die hopelijk over een maand gewoon in Nederland te koop is. Het wordt ook beschreven als een solide toestel, wat op zich wel genoeg is, alleen wil ik dus eigenlijk foto's maken op vakantie, en dan is een tostel van 500 euro toch wel veel. We gaan namelijk backpacken, dus dan moet ik goed op mijn spullen letten. Alternatief is voor de xperia Go gaan, die heeft wel een redelijke camera, en dan eventueel later een tablet erbij. Of de xperia s/sl maar die vind ik niet echt mooi, en ook niet heel lekker in de hand liggen. Of ik doe nog een tijdje met mijn iPhone 3g, en koop een camera die tegen een stootje kan.. Zoveel mogelijkheden...
Pagina: 1