hallo, juist een nieuw systeem gebouwd met een Asrock Z77 Extreme 4 en Corsair Vengeance 2x 4gb DDR3, het vreemde is dat de pc bleeft starten en na een seconde of twee terug stopte, geen beeld, geen bios, niets. Op het moederbord werd code 55 weergegeven, wat zou betekenen dat er geen geheugen op het moederbord zou zitten. Toen zat er een latje in slot A1 en B1, na te testen bleek er maar een manier te zijn om de pc te booten beide latjes in de A sloten en geen enkel in B sloten steken, pc start op zonder problemen. Nu is mijn vraag ten eerste is dit een defect moederbord? Bij azerty.nl bewerken ze dat dit normaal is, ga het moederbord dan ook niet kunnen terugsturen naar hun. Volgens de handleiding van Asrock zou het beter zijn één in A1 en één in B1 te steken, wat dus in mijn geval niet werkt. Mijn tweede vraag is ga ik dit merken, qua prestaties dat er geen dual channel ram wordt gebruikt maar single channel. Heb niet veel zin alles terug uit elkaar te halen, indien er weinig tot geen prestatieverlies is laat ik alles zoals het nu zit en zodat alles werkt.
alvast dank bij voorbaat
mvg
Evan
alvast dank bij voorbaat
mvg
Evan