Pricewatch televisie specificaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik loop tegen een probleem aan hier op GoT waarvan ik vind dat dit opgelost moet worden.

In Pricewatch onder de catagorie televisies, wordt het aantal CMR, PMR, MCI etc. aangegeven als Hertz. Dit is natuurlijk niet helemaal waar aangezien het paneel niet dit aantal Hertz heeft en dit allemaal softwarematig is. Voor mensen die dit niet weten is het heel onduidelijk, omdat ze soms denken dat ze goed afzijn met een 100 Hertz televisie, terwijl ze in werkelijkheid maar een 50 Hertz televisie hebben.

Het zou simpel opgelost kunnen worden door het aantal Hertz zo te laten zoals het is maar met de juiste frequentie van het paneel en er vervolgens onder het aantal PMR, CMR, MCI etc te laten zien. Dit maakt het een stuk overzichtelijker naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:57

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Er valt op zich wel wat voor te zeggen, maar we moeten er even goed over nadenken. We moeten oppassen niet een woud aan specs te gaan aanmaken, anders raak je al gauw de weg kwijt in de vele opties en filters. Ik zet 'm erbij, maar beloof niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Is er al wat meer bekend? Ik zou nog steeds deze optie graag zien tussen de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Nog niks bekend, na de launch van Tweakers 7 gaan we eens tijd vrijmaken om alle specificaties eens na te lopen, waarin we ook gelijk alle requests meenemen. Niet alleen bij televisies, maar ook in de rest van de categorieën. Ik weet niet wanneer dit gaat lukken, hopelijk dit jaar nog.

[ Voor 8% gewijzigd door Glaanie op 07-10-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Ik zie dat er een tabje is toegevoegd voor "geoptimaliseerde Hertz" maar er missen heel wat keuzes. Zo zouden 100Hz, 150Hz en zelfs tot 3000Hz ertussen moeten staan. Zou fijn zijn als daarachter ook nog de keuze komt voor het kiezen van de soort optimalisatie zoals Clear Motion Rate. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Zou bij "Beeldoptimalisatie" de volgende opties toegevoegd mogen worden?

Motion Clearity Index (MCI)
Clear Motion Rate (CMR
Perfect Motion Rate (PMR)
Focused Field Drive
Backlight Scanning (BLS)
Motionflow XR
Active Motion Rate (AMR)
Backlight Blinking (BLB)

En zou deze misschien onder "Geoptimaliseerde Hertz" kunnen komen te staan? Dan is het duidelijk dat deze twee met elkaar te maken hebben.

EDIT: Backlight Blinking (BLB) toegevoegd aan lijst.

[ Voor 9% gewijzigd door Dimens op 19-07-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Excuses dat ik niet eerder heb gereageerd, deze was er een beetje doorheen geglipt.

Ik ga even kijken wat we hier precies mee aan moeten. We willen juist zoveel mogelijk marketingtermen vermijden en ik denk dat het bij Geoptimaliseerde Hertz juist allemaal op hetzelfde neerkomt. En uiteindelijk zegt het 99,9% van de mensen niets, die zullen het filter dan niet begrijpen en dus niet gebruiken, wat weer zonde is van onze tijd.

Ik gooi het in de groep, eens kijken of en hoe we dit gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Bij "Geoptimaliseerde Hertz" zijn al heel wat keuzes toegevoegd dus dat is aan bod gekomen. waarvoor dank. Waar ik nu op doel is de beeldoptimalisatie. Daar missen heel wat keuzes die, als ze er wel bij staan, ook weer direct duidelijker zijn voor de mensen. Als zij 100 Hz en 400 Hz geoptimaliseerd zien, zullen ze waarschijnlijk niet veel begrijpen van die "geoptimaliseerde Hertz". Als daar dan bij staat "Clear Motion Rate (CMR)" o.i.d., zullen ze het waarschijnlijk al sneller begrijpen. Zeker als "Beeldoptimalisatie" onder "Geoptimaliseerde Hertz" komt te staan in de specificaties.

Eventueel misschien een toevoeging aan de specificaties in het algemeen op Tweakers zou een informatieknop zijn met een uitleg wat de desbetreffende specificatie betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar zoals Glaanie al zegt, dat zijn allemaal marketingtermen, waarbij de waslijst aan verschillende opties meer te maken heeft met dat elk merk er zijn eigen naam aan geeft en dan dat er daadwerkelijk verschillende technieken zijn.

Bij cameralenzen is ook geen spec of een lens VR, IS, OS, OIS, VC etc. heeft, maar is er gewoon 1 vinkje: stabilisatie.

Eerlijk gezegd is Clear Motion Rate voor mij net zo wazig als "geoptimaliseerde hertz". Je suggestie voor een soort toelichtingsfunctie vind ik wel een mooie. Volgens mij is dat ook al wel eens eerder geopperd.

[ Voor 23% gewijzigd door Orion84 op 19-07-2013 09:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-07 18:24
Motion Clearity Index (MCI)
Clear Motion Rate (CMR
Perfect Motion Rate (PMR)
Focused Field Drive
Backlight Scanning (BLS)
Motionflow XR
Active Motion Rate (AMR)
Ik zou absoluut niet weten wat dit zou zijn als ik dit in een filter zie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Het is vaak moeilijk om een enkel omvattende term te verzinnen, ook in het geval van Geoptimaliseerde Hertz, dus wellicht dat daar in de toekomst een betere term voor komt. Fabrikanten zeggen zeggen dat een televisie 600Hz is, met een speciale techniek bla bla bla. Daarom wilden we een aparte specificatie naast de 'normale' Hz, om dat het technisch niet klopt.

Wat betreft de uitleg bij specificaties, we zijn nu toevallig al een tijdje bezig dit te inventariseren. Of en wanneer het komt weet ik niet, alleen dat we in een zeer vroege fase zijn waarin nog van alles kan gebeuren. Maar we hebben de geluiden gehoord en wellicht dat er in de toekomst een oplossing voor komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Glaanie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:57:
Het is vaak moeilijk om een enkel omvattende term te verzinnen, ook in het geval van Geoptimaliseerde Hertz, dus wellicht dat daar in de toekomst een betere term voor komt. Fabrikanten zeggen zeggen dat een televisie 600Hz is, met een speciale techniek bla bla bla. Daarom wilden we een aparte specificatie naast de 'normale' Hz, om dat het technisch niet klopt.
Het is inderdaad lastig een juiste term te verzinnen. "Geoptimaliseerde Hz" is iets wat eigenlijk ook niet klopt, aangezien het technisch gezien ook helemaal niet om Hertz gaat. Dat is iets wat, volgens mij, door winkelketens is bedacht. Kijk je namelijk naar waar de fabrikanten mee adverteren, kom je bij Samsung, LG en Panasonic geen Hz tegen maar hebben ze het over hun eigen term. (CMR / BLS / MCI) Philips en Sony adverteren wel weer met Hertz, wat dus eigenlijk niet klopt.

Eigenlijk zou Hertz dus niet in de term voor mogen komen. Dat zou voor consumenten waarschijnlijk duidelijker worden dat die optimalisatie niet voor het aantal Hz van de televisie staat. Zelf had ik zoiets in gedachte:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tFzIwCg.png

Of eventueel niet een lijst met cijfers waar je uit kunt kiezen achter de beeldoptimalisatie, maar waar je het cijfer zelf kunt invoeren.
Wat betreft de uitleg bij specificaties, we zijn nu toevallig al een tijdje bezig dit te inventariseren. Of en wanneer het komt weet ik niet, alleen dat we in een zeer vroege fase zijn waarin nog van alles kan gebeuren. Maar we hebben de geluiden gehoord en wellicht dat er in de toekomst een oplossing voor komt :)
Kijk, dat is mooi. Ik ben benieuwd.

Mijn laatste input gaat over het aantal Hz zoals het er nu staat. Het is nu mogelijk om deze tot 1400Hz te zetten, maar dat bestaat niet. Het zou fijn zijn als alles tot 200Hz eruit gehaald wordt. Dit maakt het waarschijnlijk ook duidelijker voor de mensen die de specificaties invoeren dat dit over het paneel gaat en niet over de CMR / PMR / MCI / etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Op zich kan je bij backlight strobing technieken natuurlijk prima over Hz spreken als daarmee gedoeld wordt op de frequentie van de strobing techniek. Maar verwarrend is het zeker.

Om nog even terug te komen op onze eerdere opmerkingen: zo'n lijstje met merkgebonden termen is tamelijk nutteloos. Bij vrijwel elke Samsung TV staat dan CMR aan, bij elke Sony TV staat MotionFlow aan etc.. Filteren op zo'n merkgebonden term resulteert dus alleen maar in het filteren op een merk (en evt. wegfilteren van de eenvoudigere modellen binnen dat merk).

Die overbodige opties weghalen bij de paneel-frequentie spec is op zich wel een mooie om mee te beginnen. Maar dan moet wel eerst iemand tijd hebben om alle TV's te corrigeren naar de juiste paneel-freq. waarde, want zo lang er nog TV's aan de te verwijderen waardes hangen kan je ze niet verwijderen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Orion84 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:17:
Op zich kan je bij backlight strobing technieken natuurlijk prima over Hz spreken als daarmee gedoeld wordt op de frequentie van de strobing techniek. Maar verwarrend is het zeker.
Maar waar trek je dan de lijn? Welke technieken vallen dan wel onder Hz en welke niet? Als Black Frame Insertion onder Hz valt, dan zou Backlight Scanning er eigenlijk ook onder moeten vallen. Wel een andere techniek, maar over het algemeen hetzelfde idee.

Ik zou zelf de lijn trekken bij het paneel, of beter gezegd, beeldinterpolatie. Dat is uiteindelijk de grootste rolspeler als het gaat om Hz. Anders wordt vergelijken ook lastiger. Een 50Hz paneel met 50Hz BFI (pseudo 100Hz), daar krijg je niet hetzelfde effect mee als een 100Hz paneel door beeldinterpolatie.
Om nog even terug te komen op onze eerdere opmerkingen: zo'n lijstje met merkgebonden termen is tamelijk nutteloos. Bij vrijwel elke Samsung TV staat dan CMR aan, bij elke Sony TV staat MotionFlow aan etc.. Filteren op zo'n merkgebonden term resulteert dus alleen maar in het filteren op een merk (en evt. wegfilteren van de eenvoudigere modellen binnen dat merk).
Ik weet niet exact hoe Tweakers dat filtert en of het technisch gezien mogelijk is, maar hoe ik het zie is dat je filtert op het aantal en niet op de benaming. Dat de benaming wel ingevoerd kan worden, maar dat dit er enkel bij staat als vermelding van wat voor benaming de fabrikant de techniek heeft gegeven.

Het idee erachter is dat het dan al een stuk duidelijker is wat er met de "Geoptimaliseerde Hz" bedoelt wordt. Als op de website staat vermeld dat een televisie Clear Motion Rate 800 heeft, op Tweakers dit ook zo staat vermeld en het vervolgens op de website uit de Tweakers Pricewatch staat als 800Hz, lijkt mij de link al wat sneller te leggen dat Clear Motion Rate niet gelijkstaat aan Hz.

Het is sowieso iets wat lastig is, maar zoals het nu in de pricewatch staat, creëert het alsnog niet heel veel duidelijkheid. De fabrikant zegt CMR 800, Tweakers zegt 200Hz en 800 Geoptimaliseerde Hz en de webwinkel zegt 800hz. Als leek weet je dan niet wat het nu eigenlijk is. Dit zou geweldig zijn in combinatie met de toelichtingsfunctie.
Die overbodige opties weghalen bij de paneel-frequentie spec is op zich wel een mooie om mee te beginnen. Maar dan moet wel eerst iemand tijd hebben om alle TV's te corrigeren naar de juiste paneel-freq. waarde, want zo lang er nog TV's aan de te verwijderen waardes hangen kan je ze niet verwijderen.
Gisteravond ben ik zelf bezig geweest met het aanpassen van alle 2013 modellen >32" LG televisies. Als televisieaddict vind ik het belangrijk dat het juist en duidelijk is voor consumenten en daarom wil ik best een handje helpen met het verbeteren van Tweakers. Ik ben van plan ook nog de andere merken aan te gaan passen. Uiteindelijk zullen die te hoge cijfers dus vanzelf verdwijnen.

Wat er dan nog wel bij moet, is 96Hz voor plasma televisies zoals de VT60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dimens schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:51:
[...]
Maar waar trek je dan de lijn? Welke technieken vallen dan wel onder Hz en welke niet? Als Black Frame Insertion onder Hz valt, dan zou Backlight Scanning er eigenlijk ook onder moeten vallen. Wel een andere techniek, maar over het algemeen hetzelfde idee.

Ik zou zelf de lijn trekken bij het paneel, of beter gezegd, beeldinterpolatie. Dat is uiteindelijk de grootste rolspeler als het gaat om Hz. Anders wordt vergelijken ook lastiger. Een 50Hz paneel met 50Hz BFI (pseudo 100Hz), daar krijg je niet hetzelfde effect mee als een 100Hz paneel door beeldinterpolatie.
Ik doelde er ook niet op om het onder 1 spec te schuiven. Ik doelde er puur op dat als je het over de frequentie van de backlight strobe hebt, je dat in basis gewoon kan uitdrukken in de eenheid Hz. Dus twee specs: 'fysieke' freq. (paneel) en 'kunstmatige' freq. (optimalisaties) Beide in Hz.
[...]

Ik weet niet exact hoe Tweakers dat filtert en of het technisch gezien mogelijk is, maar hoe ik het zie is dat je filtert op het aantal en niet op de benaming. Dat de benaming wel ingevoerd kan worden, maar dat dit er enkel bij staat als vermelding van wat voor benaming de fabrikant de techniek heeft gegeven.

Het idee erachter is dat het dan al een stuk duidelijker is wat er met de "Geoptimaliseerde Hz" bedoelt wordt. Als op de website staat vermeld dat een televisie Clear Motion Rate 800 heeft, op Tweakers dit ook zo staat vermeld en het vervolgens op de website uit de Tweakers Pricewatch staat als 800Hz, lijkt mij de link al wat sneller te leggen dat Clear Motion Rate niet gelijkstaat aan Hz.

Het is sowieso iets wat lastig is, maar zoals het nu in de pricewatch staat, creëert het alsnog niet heel veel duidelijkheid. De fabrikant zegt CMR 800, Tweakers zegt 200Hz en 800 Geoptimaliseerde Hz en de webwinkel zegt 800hz. Als leek weet je dan niet wat het nu eigenlijk is. Dit zou geweldig zijn in combinatie met de toelichtingsfunctie.
Helemaal eens. Ik dacht dat je daadwerkelijk wilde kunnen filteren op die namen, maar je wilde het enkel toevoegen als een soort toelichting. Een beetje zoals je kan zeggen dat een switch gbit of 100mbit poortjes heeft maar dan ook nog kan aangeven hoeveel poortjes het zijn.

Daar is het specmechanisme geloof ik niet helemaal geschikt voor. Dan is een mogelijkheid om een toelichting op te nemen denk ik een betere route om te bewandelen.
[...]
Gisteravond ben ik zelf bezig geweest met het aanpassen van alle 2013 modellen >32" LG televisies. Als televisieaddict vind ik het belangrijk dat het juist en duidelijk is voor consumenten en daarom wil ik best een handje helpen met het verbeteren van Tweakers. Ik ben van plan ook nog de andere merken aan te gaan passen. Uiteindelijk zullen die te hoge cijfers dus vanzelf verdwijnen.

Wat er dan nog wel bij moet, is 96Hz voor plasma televisies zoals de VT60.
Kijk aan, dat soort hulp zullen de PW medewerkers blij mee zijn denk ik. Ze moeten al jouw edits dan nog wel goedkeuren, maar het scheelt hen in elk geval al het opzoekwerk d:)b

(ter info: ik ben geen PW contentmedewerker, maar in het verleden wel geweest, dus vandaar dat ik me hier ook nog regelmatig actief meng in dit soort discussies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Orion84 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:01:
[...]
Ik doelde er ook niet op om het onder 1 spec te schuiven. Ik doelde er puur op dat als je het over de frequentie van de backlight strobe hebt, je dat in basis gewoon kan uitdrukken in de eenheid Hz. Dus twee specs: 'fysieke' freq. (paneel) en 'kunstmatige' freq. (optimalisaties) Beide in Hz.
Het is inderdaad een idee, maar dan krijg je waarschijnlijk de discussie dat er teveel specificaties zijn. Dan heb je paneel Hz, optimalisatie Hz en de "Hz" zoals de fabrikant het opgeeft in CMR / PMR. Het kan, maar ik zou het zelf er niet tussen plaatsen. Dat soort detail is interessant voor de mensen met wat meer kennis van zaken en die kunnen dat meestal wel zelf uitzoeken lijkt mij.
[...]
Helemaal eens. Ik dacht dat je daadwerkelijk wilde kunnen filteren op die namen, maar je wilde het enkel toevoegen als een soort toelichting. Een beetje zoals je kan zeggen dat een switch gbit of 100mbit poortjes heeft maar dan ook nog kan aangeven hoeveel poortjes het zijn.
Exact.
Daar is het specmechanisme geloof ik niet helemaal geschikt voor. Dan is een mogelijkheid om een toelichting op te nemen denk ik een betere route om te bewandelen.
Daar ben ik ook bang voor. Maar ik wacht even tot dit bevestigd wordt, of niet.
[...]

Kijk aan, dat soort hulp zullen de PW medewerkers blij mee zijn denk ik. Ze moeten al jouw edits dan nog wel goedkeuren, maar het scheelt hen in elk geval al het opzoekwerk d:)b
In het verleden heb ik ook al vaker de specificaties van een aantal producten aangepast dus ik ken de procedure. Ik heb nog geen e-mail ontvangen over een goedkeuring, maar ik verwacht deze wel binnenkort te ontvangen. Het zijn dan ook vrij veel televisies, dus ik kan ook wel begrijpen dat dit even duurt natuurlijk.
(ter info: ik ben geen PW contentmedewerker, maar in het verleden wel geweest, dus vandaar dat ik me hier ook nog regelmatig actief meng in dit soort discussies).
Dat is alleen maar goed voor een discussie die kan leiden tot een beter Tweakers. elke input heeft een waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Op het moment ben ik bezig met de televisies van Panasonic aan te passen en het valt mij op dat de gehele DT60 serie en FT60 serie nog niet in de pricewatch staat. Is het mogelijk deze ook nog toe te voegen?

Tevens ook de volgende modellen van Philips:

39PFL3008
gehele PFL3100 serie
46PFL4418H/12
47PFL5038H
42PFL5038H
47PFL6198K/12
47PFL6158K/12
42PFL6198K/12

(Kan nog meer worden. Ik ben nog bezig en als ik er een ontdek, dan zet ik hem erbij.)

[ Voor 38% gewijzigd door Dimens op 19-07-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-07 18:24
http://tweakers.net/product/324895/panasonic-viera-ft60/

Ik zie twee FT60's, wel zonder plaatje :(

[ Voor 46% gewijzigd door Misha op 19-07-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Thanks voor de meldingen trouwens, zoals je aan de shitload aan mailtjes kan zien, heb ik ze allemaal verwerkt.

De FT60 en DT60 modellen staan wel in de Pricewatch, maar met hier en daar verkeerde namen en sommigen staan nog in Unsorted (dus met prijzen, maar zonder specs/plaatjes). Ik ga hier mee aan de gang, in de loop van de dag staan ze weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Glaanie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:03:
Thanks voor de meldingen trouwens, zoals je aan de shitload aan mailtjes kan zien, heb ik ze allemaal verwerkt.

De FT60 en DT60 modellen staan wel in de Pricewatch, maar met hier en daar verkeerde namen en sommigen staan nog in Unsorted (dus met prijzen, maar zonder specs/plaatjes). Ik ga hier mee aan de gang, in de loop van de dag staan ze weer goed :)
De filter ziet er ook direct een stuk beter uit. Het is nog niet perfect, maar ik ben er nog even mee bezig. In de tuin, in het zonnetje met een biertje en muziek erbij. Ik vind het prima vermaak en ik leer er ook nog eens wat nieuwe modellen kennen.

Mocht ik modellen niet vinden zoals de FT60 en DT60 modellen, dan pas ik het bericht daarover aan en voeg ze daaraan toe. Mocht de productpagina bestaan, dan kan deze eventueel aangepast worden. Zo niet, kan ik of misschien iemand anders die dat wilt, deze toevoegen aan de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

As we speak ben ik al met de FT60 en DT60 modellen bezig :) En let ik ook op de Hz specificatie uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Goed bezig allebei d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Klopt, die kon ik niet vinden op de site van Panasonic en een snelle Google search. Of heb jij een andere bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Glaanie schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:20:
Klopt, die kon ik niet vinden op de site van Panasonic en een snelle Google search. Of heb jij een andere bron?
Op de Amerikaanse website van Panasonic wordt het aantal Hz van het paneel wel weergeven van de DT60. Dit is 120Hz wat dus betekent dat het Europese model een 100Hz paneel heeft.

Helaas is de FT60 daar niet te vinden omdat het een Europees model is. Maar aangezien de DT60 en FT60 beiden gebruik maken van dezelfde techniek BLB, lijkt het mij vrij logisch dat het paneel van de FT60 ook 100Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

100Hz van gemaakt :)

De tv's uit je eerdere posts pak ik volgende week op, ik ga nu weekend vieren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
De 2013 >"32 Philips modellen zijn nu ook gedaan. Ik ben al begonnen met Samsung maar stuit weer tegen het volgende aan:

De UE55F8000 heeft 3 modellen. Een EU model en twee andere modellen. Van een van de modellen weet ik dat er DVB-T2 tuner in zit, maar zijn er verder nog verschillen tussen de EU en het normale model? Is dit een Duits importmodel?

Geldt dit voor alle Samsung televisies? Is het EU model het Duitse importmodel?

Geniet van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

We hebben overzicht waar staat hoe je buitenlandse modellen kan herkennen, vaak aan een deel van de SKU, onder andere bij Samsung is dit gemakkelijk te herkennen. Het document heb ik nu niet bij de hand, ik zal deze na het weekend opsnorren :)

Jij ook een fijn weekend :)

[ Voor 5% gewijzigd door Glaanie op 19-07-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Zo, heel Samsung is ook bijgewerkt. Op wat EU en DE modellen na. Maar daar wacht ik nog even mee omdat ik niet helemaal zeker weet wat het verschil ertussen is.

Nu nog Sony, Toshiba en Sharp en ik ben er alweer zo'n beetje doorheen. Dan gaat het nog om oude modellen die niet meer verkocht worden, maar daar wil ik niet teveel tijd in steken. Lijkt mij voldoende als daar bij de enorm hoge getalen Hz dit weg te halen zodat deze uit de lijst verwijderd kunnen worden?

LG zou volledig up-to-date moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Dimens op 19-07-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Voor zover ik weet, zijn alle televisies nu up-to-date en moeten ze alleen nog worden verwerkt. Straks zouden dus alle televisies met een Hz waarde boven de 200Hz uit de Pricewatch lijst zijn verdwenen en op de juiste plaats staan met het juiste aantal Hz.

Behalve plasma. Daar ga ik nu mee verder. Echter moet daar de mogelijkheid voor 96Hz voor bij komen aangezien een aantal modellen van Panasonic bij films (24p) een output hebben van 96Hz. Voor Samsung is 100Hz gelukkig wel in te stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Dimens op 22-07-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Wanneer worden de onhaalbare Hz aantallen uit de PW gehaald?
Pagina: 1