Muziek streamen vanaf Iphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik heb hier een stereo installatie bij mijn tv waar ik graag vanaf mijn Iphone de muziek wil streamen. Nu zijn hier 2 producten voor als ik me niet vergis:

- Apple TV €109.-
- AirPort Express-basisstation €100.-

Nu heb ik de volgende vragen:
Ik heb een geintergreerd WIFI netwerk in mijn huis van dray-tek. Al deze AP zijn met elkaar verbonden met 1 gateway. Moet ik om gebruik te maken van bijvoorbeeld de airport altijd verbonden zijn met dat wifi netwerk? Is het mogelijk om een apparaat in mijn netwerk te plaatsen en zodat ik kan conecten met mijn bestaande wifi?

Hiernaast heb ik alleen analoge ingangen op mijn versterker. De optische zijn al vol.Hiernaast wil ik dat het apparaat altijd verbonden is zodat ik niet eerst mijn mijn afstanbediening het apparaat aan moet zetten. Ik kan het apparaat aansluiten met een ethernet kabel dat is geen probleem.

Apple tv is voor films e.d. af te spelen.
Airport express is eigelijk gewoon een draadloze router van apple?

wie kan me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
Hallo,

Als je alleen maar een analoge ingang hebt in je versterker zul je aan de Apple TV niet zoveel hebben. Deze heeft alleen maar een HDMI en Toslink (Optical Digital). Hij staat altijd in stand-by, dus als je op je iDevice een liedje afspeelt en daar als uitgang AirPlay kiest, speelt hij automatisch af op de Apple TV.

De Airport Express kun je instellen om je huidige netwerk uit te breiden (Bridge modus), daardoor je een groot netwerk krijgt wat met elkaar communiceert zonder problemen.

Hopelijk is dit voldoende informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
Hiervoor zou ik dan een omvormer kunnen gebruiken toch? Van optische naar tulp.

http://www.allekabels.nl/...f-Coaxiaal-naar-Tulp.html

Want in verhouding heb ik dan veel meer aan een apple tv dan een Airport express? Indien ik kies voor een airport express kan ik alleen me airplay gebruiken. Met een apple tv kan ik alsnog mijn video e.d. streamen?
Dutch-gabber schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:47:
Hallo,

Als je alleen maar een analoge ingang hebt in je versterker zul je aan de Apple TV niet zoveel hebben. Deze heeft alleen maar een HDMI en Toslink (Optical Digital). Hij staat altijd in stand-by, dus als je op je iDevice een liedje afspeelt en daar als uitgang AirPlay kiest, speelt hij automatisch af op de Apple TV.

De Airport Express kun je instellen om je huidige netwerk uit te breiden (Bridge modus), daardoor je een groot netwerk krijgt wat met elkaar communiceert zonder problemen.

Hopelijk is dit voldoende informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
Heeft iemand meer ervaring met de bridge modus van het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Heb je al eens naar een Sonos gekeken?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
Hallo,

Zelf gebruik ik een Airport Extreme in Bridge modus, waarmee ik dus meteen in het netwerk zit.
Maar als je huidige WiFi Router voldoende is voor nu kun je misschien de Apple TV nemen met converter, en deze ook voor films gebruiken, heb je tenminste geen dubbele onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor muziek heb je in feite 3 oplossingen:
- analoog stereo via een dock (ik noem t maar, tis de goedkoopste oplossing)
- via Bluetooth, daar zijn allerlei 3rd party ontvangers voor te koop zoals deze, voordeel is dat het met alle telefoons werkt en niet alleen met Apple spul.
- via WiFi met AirPlay (AirPort, AppleTV, etc)

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 24-08-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Voor 3 tientjes heb je inderdaad een bluetooth ontvanger. Net zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:42

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

erikvanhoutert schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:24:
Heeft iemand meer ervaring met de bridge modus van het modem?
Ja, maar dit hoeft helemaal niet. Ik eb ook een airport express en ie gebruik ik nu alleen als AirPlay hub. Dat werkt beter in het Apple universum dan Bluetooth. Je kan het apparaatje vervolgens ook gebruiken om je huidige wifi netwerk te versterken of gast netwerken aan te maken maar dat hoeft natuurlijk niet.

Als je hem aansluit met ethernet en je zet de wifi radio uit van de airport express heb je gewoon een analoge AirPlay uitgang naar je radio toe.

Als je een goede router hebt zou ik deze ook niet in bridge modus zetten aangezien het draadloos bereik van een goede router meestal beter is dan van een airport express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja het is idd een beetje irritant dat Apple streamen-via-Airport overal in hun music/video apps onder handbereik zet, en bluetooth audio streaming ergens in de Instellingen verstopt. Maar het werkt wel, en in een 'mixed' huishouden met ook non-Apple telefoons is t misschien nog wel het handigste - en zeker goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:43
Lol als je device via bluetooth is gepaired staat het exact onder hetzelfde icoontje als airplay....

Gebruik airplay thuis en bluetootj in de auto :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1