Geachte redactie,
In dit artikel: nieuws: 'Sharp overweegt tv-fabrieken te verkopen'
wordt gesproken dat Hon Hai een dochteronderneming zou zijn van Foxconn. Echter, Hon Hai Precision Industry en Foxconn zijn volgens mij gewoon een-en-hetzelfde bedrijf. Foxconn is simpelweg de naam waaronder Hon Hai buiten China zaken doet.
Zie ook: Wikipedia: Foxconn
Volgens de eigen website zit het als volgt:
Nou zal er wel een ingewikkelde BV-structuur zijn, maar volgens mij kun je gewoon stellen dat het een-en-hetzelfde bedrijf is. Als er al een moeder/dochter-relatie is, dan is Foxconn de dochter van Hon Hai, en niet omgekeerd.
In dit artikel: nieuws: 'Sharp overweegt tv-fabrieken te verkopen'
wordt gesproken dat Hon Hai een dochteronderneming zou zijn van Foxconn. Echter, Hon Hai Precision Industry en Foxconn zijn volgens mij gewoon een-en-hetzelfde bedrijf. Foxconn is simpelweg de naam waaronder Hon Hai buiten China zaken doet.
Zie ook: Wikipedia: Foxconn
Volgens de eigen website zit het als volgt:
.Guided by a belief that the electronics products would be an integral part of everyday life in every office and in every home, Terry Gou founded Hon Hai Precision Industry Company Ltd, the anchor company of Foxconn Technology Group
Nou zal er wel een ingewikkelde BV-structuur zijn, maar volgens mij kun je gewoon stellen dat het een-en-hetzelfde bedrijf is. Als er al een moeder/dochter-relatie is, dan is Foxconn de dochter van Hon Hai, en niet omgekeerd.