Foxconn vs. Hon Hai

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Geachte redactie,

In dit artikel: nieuws: 'Sharp overweegt tv-fabrieken te verkopen'

wordt gesproken dat Hon Hai een dochteronderneming zou zijn van Foxconn. Echter, Hon Hai Precision Industry en Foxconn zijn volgens mij gewoon een-en-hetzelfde bedrijf. Foxconn is simpelweg de naam waaronder Hon Hai buiten China zaken doet.

Zie ook: Wikipedia: Foxconn

Volgens de eigen website zit het als volgt:
Guided by a belief that the electronics products would be an integral part of everyday life in every office and in every home, Terry Gou founded Hon Hai Precision Industry Company Ltd, the anchor company of Foxconn Technology Group
.

Nou zal er wel een ingewikkelde BV-structuur zijn, maar volgens mij kun je gewoon stellen dat het een-en-hetzelfde bedrijf is. Als er al een moeder/dochter-relatie is, dan is Foxconn de dochter van Hon Hai, en niet omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je bent me voor, dit was ook het eerste dat me in het betreffende artikel opviel ;)

Hon Hai is de oorspronkelijke naam van het bedrijf. Foxconn was op enig moment de merknaam waaronder ze - je raadt het nooit - connectoren op de markt brachten, maar klinkt meteen ook veel Westerser en werd daarom op een gegeven moment algemeen gebruikt. Ik ben niet zo goed thuis in het Taiwanese handelsregister, maar als ik het moest formuleren zou ik zeggen: "Hon Hai Precision Industry, het bedrijf achter Foxconn". Je vermijd dan de exacte relatie maar je geeft de hierarchie in elk geval niet foutief weer.

[ Voor 27% gewijzigd door mae-t.net op 21-08-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Laat dat nou precies zijn wat ik ervan gemaakt heb mae-t-net :)