Beste Tweakers 
Ik ben toe aan een nieuw systeempje, een mooie kleine maar snel genoeg voor alle office taken, een beetje websites maken e.d..
Ik heb onderzocht wat ik allemaal zou willen en hieronder een lijst met motivatie:
Asrock A75M-ITX: Het is deze of de Gigabyte.. deze is goedkoper en heeft meer USB aansluitingen voor de kast
Cooler Master Elite 120 Advanced: Mooie kleine kast, moet in een kastje passen
Scythe Big Shuriken 2 Rev. B: Plat
en groot genoeg om de rest van het moederbord ook gelijk te coolen
Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX: Klein genoeg om tussen het moederbord en de koeler te kunnen en voor de prijs hoef ik niet te twijfelen tussen 4 en 8 GB. Het is 1600, dat weet ik maar de 1866 of hoger wordt duurder of ik vrijwel niet leverbaar
AMD A8-3870K Black Edition: Het hoogste in de AMD reeks, beetje futureproof
Sharkoon WPM500: Makkelijke voeding, wel modulair. Ook een 80 plus certificering en een duurdere zie ik het profijt niet van (die paar euro p jaar kan me niet echt schelen:P)
Samsung 830 series 128GB: Verdere uitleg nodig over deze keuze?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Zoals ik hiervoor al zei. Photoshop, Artisteer, Notepad++:P, Office en beetje internetten
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Liefst zo goedkoop mogelijk.. max 450
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- M'n toetsenbord en muis, m'n 2 schermen en overige randapparatuur. Ik heb inderdaad maar 128GB, er staat ook een NAS waar ik alle data op bewaar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Zie hierboven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Ik vind Intel teveel geld kosten voor wat ik wil, liever daarom een goeie AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Hoe minder geluid hoe beter
en hij moet klein genoeg zijn om in een kast te passen tussen 2 plankjes..
Heb liever toch de mening van andere tweakers, extra bevestiging
Ik ben toe aan een nieuw systeempje, een mooie kleine maar snel genoeg voor alle office taken, een beetje websites maken e.d..
Ik heb onderzocht wat ik allemaal zou willen en hieronder een lijst met motivatie:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asrock A75M-ITX | € 68,95 | € 68,95 |
1 | Cooler Master Elite 120 Advanced | € 38,30 | € 38,30 |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,80 | € 31,80 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX | € 41,99 | € 41,99 |
1 | AMD A8-3870K Black Edition | € 97,45 | € 97,45 |
1 | Sharkoon WPM500 | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Samsung 830 series 128GB | € 94,90 | € 94,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 418,29 |
Asrock A75M-ITX: Het is deze of de Gigabyte.. deze is goedkoper en heeft meer USB aansluitingen voor de kast
Cooler Master Elite 120 Advanced: Mooie kleine kast, moet in een kastje passen
Scythe Big Shuriken 2 Rev. B: Plat
Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX: Klein genoeg om tussen het moederbord en de koeler te kunnen en voor de prijs hoef ik niet te twijfelen tussen 4 en 8 GB. Het is 1600, dat weet ik maar de 1866 of hoger wordt duurder of ik vrijwel niet leverbaar

AMD A8-3870K Black Edition: Het hoogste in de AMD reeks, beetje futureproof
Sharkoon WPM500: Makkelijke voeding, wel modulair. Ook een 80 plus certificering en een duurdere zie ik het profijt niet van (die paar euro p jaar kan me niet echt schelen:P)
Samsung 830 series 128GB: Verdere uitleg nodig over deze keuze?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Zoals ik hiervoor al zei. Photoshop, Artisteer, Notepad++:P, Office en beetje internetten
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Liefst zo goedkoop mogelijk.. max 450
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- M'n toetsenbord en muis, m'n 2 schermen en overige randapparatuur. Ik heb inderdaad maar 128GB, er staat ook een NAS waar ik alle data op bewaar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Zie hierboven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Ik vind Intel teveel geld kosten voor wat ik wil, liever daarom een goeie AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Hoe minder geluid hoe beter
Heb liever toch de mening van andere tweakers, extra bevestiging
2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser