[Outlook 2003] POP-account veranderd in IMAP: fatale fout?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit: het gaat om Outlook 2007, niet 2003.

In een moment van onnadenkendheid heb ik iemand die van POP wilde overschakelen naar IMAP, gezegd in Outlook gewoon de server details te veranderen.

Nu is het bestaande POP3 account wat honderden emails bevatte, veranderd een IMAP account zonder enig archief. Oeps.

Logischerwijs komt in het IMAP gebeuren alleen de verse post aan. Geen van de mails die ooit met POP zijn binnengekomen, zijn ergens te vinden.

Is er nog een mogelijkheid om deze mails ergens uit te vissen? ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Als het goed is, zouden de PST-files nog in het userprofile moeten staan: C:\Users\<user>\AppData\Local\Microsoft\Outlook
Of zoek naar *.pst bestanden op de harddisk voor 'onlogische' locaties. Vergeet niet naar hidden files & folders te laten zoeken. Welke Windows-versie is het overigens?

Die kan je dan gewoon openen als .pst-file via het File-menu van Outlook. En dan kan je zelfs de hele meuk weer naar de IMAP-box drag&droppen.

Tip erbij: als de PST-files er inderdaad nog staan, maak dan even een backupje voordat je ze opent. Just in case :).

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 21-08-2012 22:06 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tip erbij: als de PST-files er inderdaad nog staan, maak dan even een backupje voordat je ze opent. Just in case :).
Haha, ja dat was ik zeker van plan :P

Het is Windows 7. Die .pst bestanden -zo ze ergens bestaan- vind ik wel, dat is geen punt. Alleen hoop ik nu dus heel hard dat ze inderdaad niet weg zijn of eventueel corrupt zijn geraakt.

Afijn, je hebt me even gerustgesteld, bedankt daarvoor. Ik ga morgen eens kijken en zal nog rapporteren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad was zoals al geopperd, het .PST bestand nog gewoon aanwezig.

Sterker nog, ik hoefde niks te doen: het POP gebeuren stond nog keurig in de lijst met Outlook post-mappen boven het nieuwe IMAP spul.

Wat er gebeurd is, weet ik niet, maar het Postvak In is zoals men al zei, helemaal leeg. De mapjes voor Concepten en Verwijderde Items bevatten echter nog wel het één en ander. Corruptie of andere gekkigheid is dus uit te sluiten.

Met dank aan Windows 7's "Vorige Versies" of hoe dat in het Nederlands vertaald is, kon ik het PST bestand van 10 verschillende data terugzetten. Allemaal met het hetzelfde euvel: een leeg Postvak In.

Dan kan iemand bij hoog en laag beweren dat er post in hoort te zitten, maar dat lijkt me in ieder geval voor wat betreft Outlook vrijwel uitgesloten. Ergens wordt een foutje gemaakt en word ik niet van alle info voorzien.

Het lijkt er mijns inziens op dat er heel andere dingen aan de hand zijn (geweest) dan een simpele migratie van pop naar imap.

"opgelost" dus.