Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik wil eindelijk eens een ècht goede laptop!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na jaren werken met matige laptops van Acer en Packard Bell wil ik eindelijk weleens een heel goede laptop. Dit zijn mijn eisen:
  • Mijn voorkeur gaat uit naar een Asus.
  • Móet zwart zijn. Donker in ieder geval.
  • Mag max. achthonderd euro kosten.
  • Móet 15" zijn, minimaal.
  • Móet aankunnen wat ik wil en zo gek is dat allemaal echt niet. Ik ben doodsbang voor laptops die me de Blue Screen of Death laten zien of BRRRRRRR-vastlopen (dat zeiden mijn vorige laptops dan; BRRRRR. Beeld helemaal vast).
Ik game weleens, maar niet dagelijks. Misschien wekelijks? Ik wil dat de videokaart die drie, vier keer in de maand gamen trekt. Ik maak véél gebruik van mijn laptop, zowel zakelijk als privé. Ik werk als freelancer met taal. Ik heb vaak veel tegelijkertijd aan.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik weinig verstand van specificaties e.d. heb. Daarom vraag ik jullie hulp. Stel me dus gerust vragen over wat ik wellicht nog meer wil. Alvast heel erg bedankt!

- Thera.

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 07:53
Asus n56vm serie hierin zit de asus Nvidia gt630m, is nu versie te koop bij de mediamarkt voor €799,-
Asus n56vz serie hierin zit de asus nvidia gt650m, dit is meer een gamers kaart. Deze laptop begint rond de €900 dus valt buiten jouw budget

[ Voor 30% gewijzigd door xtaix op 21-08-2012 20:29 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:28
Gezien je budget denk ik dat Asus een goede optie is, maar voor €800 zit je meer in het mainstream segment. Als je echt op zoek bent naar een high-end model dan ga je eerder richting de €1000 en hoger. Overigens is een duurdere laptop niet direct een garantie dat je nooit meer problemen met je laptop zult krijgen. In de duurdere modellen worden doorgaans componenten van een betere kwaliteit gebruikt en ook is de kwaliteitscontrole beter maar meer betalen is geen garantie dat je nooit meer problemen kunt krijgen met je laptop. Je laatste eis is meer een kwestie van geluk/domme pech of onzorgvuldig gebruik (misschien gaan mensen voorzichtiger om met duurdere apparaten?).

Wat betreft gamen is het niet echt relevant hoe vaak je spelletjes speelt maar wat voor spelletjes je speelt. Speel je simpele spelletjes bijv. in de browser (meestal flash spelletjes) of speel je spellen à la Battlefield 3/Crysis 2/Skyrim? De spellen in de laatste categorie vereisen een veel betere videokaart, zeker als je op medium/high wilt spelen en op de native resolutie. Laptops met goede een videokaart zijn een stuk duurder dan de laptops die geschikt zijn voor office, mail en surfwerk. Echter wil dit niet zeggen dat alle dure laptops automatisch geschikt zijn om mee te gamen. Als je kijkt naar de zogeheten ultrabooks dan zijn die duurder dan mainstream laptops met vergelijkbare prestaties. Dit komt omdat ultrabooks dunner en lichter zijn. Om ze koel en licht te houden maken fabrikanten gebruik van andere (betere) materialen wat ultrabooks duurder maakt.

Misschien is het handig om het volgende artikel even door te nemen: reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012. Hier adviseren ze per gebruiksdoel/budgetrange welke laptop een goede keus is en welke alternatieven er zijn.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:45
Wat is er mis met één van deze?

http://tweakers.net/price...IuqyFAiK39bFeSe0R4Py7L8AQ

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
1. Crap resolutie, die je zelf je ergste vijand niet toewenst.
2. GPU waar je geen ruk mee kan.
3. Matige bouwkwaliteit ten opzichte van de N series.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 22:55

Silasje

www.Entjes.eu

Thera, ik zou nog een paar eisen hebben, waaronder een Full HD scherm! Hierdoor heb je veel meer ruimte op je bureaublad en is het mogelijk 1 programma links en 1 rechts te draaien zoals hier

Veel 15 inch schermen zijn in vaak bij "budget" laptops nog niet fullscreen maar 1600x900. Hoe hoger de resolutie hoe meer ruimte!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Verwijderd

Welke laptops heb je zelf al gevonden? Er blijven niet al te veel laptops over als je op een zwarte Asus van ongeveer 800 euro zoekt. Als je geen verstand hebt van specs, lees je dan in. Anders kun je geen goede keuze maken. Hoe vaak je gamed maakt niet uit, welke games je speelt maakt wel uit. Een videokaart is of goed of niet, dus ook als je zware games eens per maand speelt zul je een redelijke videokaart moeten hebben.

Je kunt in de pricewatch filteren op jouw criteria en kijken wat er overblijft. Van die modellen ga je dan reviews lezen om de voor- en nadelen van de diverse modellen te bepalen. Een beetje eigen inzet mag best :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties en tips! Ik heb ze meegenomen en ben zelf op onderzoek gegaan, o.a. op de Pricewatch alhier. Moeilijk, hoor. Drie laptops springen er voor me uit.

http://www.mycom.nl/Produ...66V--2nd-i72670QM/1308162

http://www.mycom.nl/Produ...032V-3rd-i73610QM/1364364

http://www.mycom.nl/Produ...1023V3rd-i73610QM/1355574

Niet geheel zwart en boven mijn budget, maar hell, wat zou het. Ik wil een ècht goede laptop - misschien moet ik er dan maar eens meer aan uitgeven. Ik maak er tenslotte ook veel gebruik van. Kiezen tussen deze drie vind ik wel pittig...

Oh ja, over die games: als ik game speel ik vooral WoW. Mijn Acer en Packard Bell liepen dan helemaal vast.

Verwijderd

Als je voor dat budget gaat, moet je gewoon i.m.o. de betere n56vz nemen. De grafische kaart is daar gewoon zo veel beter van, en het kost maar 2 tientjes meer. Heb je wel gelijk een ECHT veel betere grafische kaart, gewoon bijna letterlijk 2x zo sterk. Lijkt mij een no-brainer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je echt een laptop wilt waar je geen problemen mee krijgt: pak een pro laptop. En dan bedoel ik dus de niet-consumentenlijnen van Dell, HP en Lenovo. het is niet voor niks dat bijvoorbeelde de Latitudes van Dell en de T series van Lenovo zoveel bij grote bedrijven gebruikt worden. Die krengen moeten gewoon stabiel zijn en altijd werken, en dat doen ze dan ook.

Heb zelf een Latitude E6510 van de zaak en die heeft me echt nog nooit laten vallen. Doet het echt altijd, en wordt echt veel gebruikt. Mijn desktop thuis gebruik ik minder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:05:
Als je echt een laptop wilt waar je geen problemen mee krijgt: pak een pro laptop. En dan bedoel ik dus de niet-consumentenlijnen van Dell, HP en Lenovo.

Heb zelf een Latitude E6510 van de zaak en die heeft me echt nog nooit laten vallen. Doet het echt altijd, en wordt echt veel gebruikt. Mijn desktop thuis gebruik ik minder.
^^ Dit. Heb zelf 2 Latitudes (een van 6 maanden en een van 4 jaar) die 4 jaar lang dagelijks meegesleept worden. Behalve een nieuwe batterij op die van 4 jaar oud nog nooit een probleem mee gehad. Maar goed, je betaalt qua specs wel het dubbele van een simpele Acer, Asus of HP.

Overigens snap ik niet helemaal waar je steeds over een ècht goede laptop praat en Asus noemt. Asus maakt goede laptops, net als alle andere merken, maar er zijn ook series die gewoon bagger zijn. Geen enkel merk maakt enkel goede of juist alleen maar slechte laptops. Kijk dus niet alleen naar het merk maar ook naar de betreffende serie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 22:09 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
De BBG eigenlijk al bekeken? Ok, had Jorick al vermeld |:( ;)
reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012

De mainstreamlaptop zit iets boven jouw budget maar voldoet wel de gestelde eisen? OK, niet volledig zwart ;) Behoorlijk krachtige CPU, 6 GB RAM, full HD scherm en usb 3.0 poorten. Enig minpunt is de iets mindere grafische kaart maar je kan voor die prijs ook niet alles hebben hé :P WoW zal speelbaar zijn maar misschien niet op ultra.

[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 22-08-2012 22:26 ]

• The Eagle

The Eagle

D-Three schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:17:
De BBG eigenlijk al bekeken? Ok, had Jorick al vermeld |:( ;)
reviews: Notebook Best Buy Guide: augustus 2012

De mainstreamlaptop zit iets boven jouw budget maar voldoet wel de gestelde eisen? OK, niet volledig zwart ;) Behoorlijk krachtige CPU, 6 GB RAM, full HD scherm en usb 3.0 poorten. Enig minpunt is de iets mindere grafische kaart maar je kan voor die prijs ook niet alles hebben hé :P WoW zal speelbaar zijn maar misschien niet op ultra.
Ik zal niet zeggen dat de reviews van de BBG slecht zijn, maar er wordt natuurlijk totaal geen aandacht besteed aan stabiliteit - alleen aan specs en bouwkwaliteit. Stabiliteit is ook iets dat zich in de praktijk moet bewijzen, en daar heeft T.net geen tijd voor bij zo'n BBG per kwartaal ;) Er wordt wel naar bouwkwaliteit gekeken, maar da's alleen qua materiaal en hoe strak de schroeven zitten natuurlijk. Dat zegt nog steeds niks over hoe zo'n ding zich bij intensief dagelijks gebruik houdt ;)

Having said that: Bij firma's als Dell en HP moeten ze wel. Er gaan regelmatig contracten voor 10k+ laptops tegelijk de deur uit, en als die dingen dan ruk zijn dan krijgen ze geen volgende contract. De concurrentie is wat dat betreft redelijk moordend. Dus zijn die dingen gewoon goed gebouwd. Zakelijk speelt geld toch een ongergeschikte rol t.o.v. bedrijfszekerheid, beheerslasten en onderhoudskosten.

Daarbij: als TS een laptop als freelancer zakelijk veel gaat gebruiken, dan kan ie hem ook op kosten van de zaak kopen en aftrekken van de belasting. Dat scheelt een stuk.

@TS: vraag jezelf eens af wat het je kost als je bij een klant uurtje factuurtje op en project zit, en je ligt er een dag of wat uit omdat je laptop gecrasht is. Ik weet niet wat je uurtarief is, maar die dag kost je dan waarschijnlijk meer als dat een dag werken je oplevert ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor iets wat echt goed is qua bouwkwaliteit zou je naar mijn mening inderdaad naar de zakelijke laptops moeten kijken. Asus is qua bouwkwaliteit wel wat beter dan Acer maar het verschil is niet enorm groot. Het verschil in consumenten laptops en zakelijke laptops is wel groot.

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
Ik heb zelf een tweede hands HP Elitebook 8530w van bijna 3 jaar oud met dood moederbord gekocht .. ze kwamen zelfs thuis om dat moederbord te vervangen ondanks dat ik hem 2e hands had.. Kreeg er zelfs een nieuwe 120w psu bij omdat van de oude de kabel gammel was..
Ik ben totaal geen fan van HP (dv7/dv9 kleredingen doen dat met hun imago) maar dat vond ik toch wel geweldig.. :)

Zakelijke laptops zijn vaak vele malen beter als de consumenten laptops..niet alleen qua bouwkwaliteit en stabiliteit maar ook qua service garanties ed... Feit :)

Edit: de monteur kwam de volgende dag al :)

[ Voor 4% gewijzigd door TweakMaster op 22-08-2012 22:51 ]

Ryzen cloud9

• The Eagle

The Eagle

I rest my case :)

Ik geloof dat ik niet veel verder hoef te betogen waarom in dit geval een laptop gericht op de zakelijke markt beter is ;)

Verwijderd

De vraag is alleen of je voor rond de 800 euro een dergelijke laptop kan kopen waarmee je ook nog enigszins kan gamen. Mijn Lattitude met i5-2520m was 1400 euro en die draait WoW slechts redelijk.

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:35:
[...]

Ik zal niet zeggen dat de reviews van de BBG slecht zijn, maar er wordt natuurlijk totaal geen aandacht besteed aan stabiliteit - alleen aan specs en bouwkwaliteit. Stabiliteit is ook iets dat zich in de praktijk moet bewijzen, en daar heeft T.net geen tijd voor bij zo'n BBG per kwartaal ;) Er wordt wel naar bouwkwaliteit gekeken, maar da's alleen qua materiaal en hoe strak de schroeven zitten natuurlijk. Dat zegt nog steeds niks over hoe zo'n ding zich bij intensief dagelijks gebruik houdt ;)
De NBBG's worden bepaald door de community. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar het meest actief ben.

Binnen de voorwaarden is de N56 de beste keuze. Daar sta ik nog steeds achter. Al is dat in het verleden niet altijd zo geweest. Zie sony E.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:56:
De vraag is alleen of je voor rond de 800 euro een dergelijke laptop kan kopen waarmee je ook nog enigszins kan gamen. Mijn Lattitude met i5-2520m was 1400 euro en die draait WoW slechts redelijk.
Maar welke videokaart heeft jouw laptop? Naar alle waarschijnlijk gewoon de Intel HD 3000 en met alle respect maar die is gewoon ruk.
The Eagle schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:49:
I rest my case :)

Ik geloof dat ik niet veel verder hoef te betogen waarom in dit geval een laptop gericht op de zakelijke markt beter is ;)
Beter?? Dan heb je iets anders gelezen dan ik, het moederbord van die laptop was STUK! :P ;) Maar HP levert inderdaad prima service. Tenminste zolang het product in garantie is :)

Betrouwbaarheid kan je inderdaad nooit op voorhand iets over zeggen, zowel met een zakelijk laptop als met een consumentenlaptop kan je problemen hebben. Zelfs met een reeks die bekend staat als betrouwbaar.

Het probleem wat ik meestal heb met laptops is, is dat je niet echt op voorhand de user-experience kan uit testen. Zo werk ik persoonlijk veel liever met mijn 4 jaar oude HP Pavillion dan met mijn twee jaar oude Dell Latitude. Ondanks dat die HP een lawaaierige fan heeft en dat de batterij volledig versleten is, kan ik het touchpad van die Dell echt niet gewoon worden. Geef mij maar m'n ouwe HP, zelfs al is die Dell lichter en heeft ie een beter scherm! :P Gelukkig is het 'maar' mijn werk-laptop, daarvoor gebruik ik meestal een muis ;)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 23-08-2012 00:13 ]

Verwijderd

D-Three schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:10:
[...]

Maar welke videokaart heeft jouw laptop? Naar alle waarschijnlijk gewoon de Intel HD 3000 en met alle respect maar die is gewoon ruk.
Nee. De meest low-end quadro kaart die je kan krijgen. En ja, die is ruk :P . Maar dat is ook helemaal niet de doelgroep van een latitude.

Verwijderd

Klopt, een NVS4200 geloof ik. Stelt weinig voor maar WoW en D3 draaien prima maar daar was de laptop ook niet voor bedoeld.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 15:43
Van de zakelijke series voor rond de 800 euro kan ik HP aanraden. Ik zelf heb een probook 6560B(van het werk) met een I5, 4 GB ram(1 slot vrij!), 320 GB Hard disk. Wel een HD3000, maar om te gamen lukt dat nog aardig, hoewel ik dat nog niet zoveel getest heb. Je hebt ook nog de goedkopere probooks zoals de 4530 of 4730(of is het nu al 4540 en 4740?). Die 6560B kostte 750 euro dacht ik.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

De probooks kan je niet krijgen met een 1080p scherm. Valt eigenlijk al meteen af vind ik.

Verwijderd

Kies gewoon Lenovo of ASUS, veruit de beste merken als het om bouwkwaliteit gaat.

Verwijderd

Lenovo thinkpad T/W/X ja... De consumentenmodellen stellen niet zo veel voor.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:51:
Kies gewoon Lenovo of ASUS, veruit de beste merken als het om bouwkwaliteit gaat.
Merk zegt helemaal niks over kwaliteit. Asus heeft ook genoeg shit laptopjes gemaakt... Zoals de budget series behoorlijk matig zijn in kwaliteit en zo de voorgaande N series gewoon slecht waren in kwaliteit... (N53 en N55) Pas de N56 is goed in kwaliteit...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1