Toon posts:

bestelling bij maxict.nl advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen

Ik denk dat ik de grootste fout gemaakt in het online aankopen.

Ik heb een Gigabyte Radeon HD 7970 3GB bij maxict besteld omdat deze de laagste prijs had op het moment dat ik de bestelling plaatste.

Echter had ik niet naar de reviews gekeken, wat ik mij nu enorm beklaag...

Op 12 augustus is de order aangemaakt en verzonden, direct had ik betaald met een overschrijving.

De 13de werd bevestigd dat de betaling ontvangen was en werd de status geupdated tot "Order ontvangen in magazijn".

Nu had ik tot vandaag niks meer gehoord en heb dan direct ook een mail gestuurd met de vraag wanneer ik dit kan verwachten.

Als antwoord kreeg ik dat de order in backorder staat bij de leverancier en de levertijd onbekend is.

Op zich geen probleem, maar na het lezen van talloze reviews waarin mensen nooit het product krijgen (of iets verkeerd) en ook nooit hun geld terugkrijgen weet ik niet goed wat doen.

Wacht ik best en hoop ik dat ik het product alsnog zal krijgen?
Of probeer ik te annuleren en mijn geld terug te vragen?

Ik wil ofwel het product alsnog ontvangen of mijn geld terugkrijgen.

Wat zou het meeste success hebben en hoe pak ik dit best aan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweska
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-03 02:52
Ik zou gewoon een mail sturen dat je ofwel het product wil ontvangen ofwel je geld terug wil. Als ze daar niet op reageren zou ik contact op nemen met ICT waarborg en QShops. (aangezien ze daar een labeltje van hebben). Als je dan nog niet verder komt ga je even langs het Politie kantoor?

Moet zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb. Heb zelfs wel eens iets bij MaxICT gekocht en geloof dat er toen niks mis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou ze vragen wat de verwachte levertijd is, als dit te lang of onbekend is dan kan je meteen je geld terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:50
herkenbaar.. ik had hetzelfde, volgens de website was het op voorraad en dus daarmee binnen 2 werkdagen in huis. Na paar dagen was de levertijd onbekend... ik heb meteen order geannuleerd en bij cdrom land besteld (en meteen de volgende werkdag binnen). Het geld kreeg ik na ongeveer 2 weken binnen,.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:43

Onbekend

...

Ze zijn inderdaad traag met leveren. Als je iets 123 nodig hebt raad ik aan daar niet te bestellen, maar als je lang kunt wachten mag je het gerust proberen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:50
Wow, even die shopreviews gelezen. Een aantal positieve zijn dubieus (zie Swier!) maar goed.. Duidelijk is wel dat Max ICT eenvoudigweg aan misleiding / *snip* doet. Ze zetten producten bewust op voorraad terwijl dit niet zo is en lachen in hun vuistje omdat 50% van de klanten uiteindelijk het wachten maar voor lief neemt. Volgens mij besteld deze shop gewoon alles bij de leverancier zodra ze het geld hebben ontvangen van de klant.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 21:18 . Reden: woordje weggehaald dat hier beter niet kon staan.. ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit topic is niet bedoeld om ervaringen rond MaxICT te delen. De TS heeft duidelijke vragen en dit topic heeft alleen bestaansrecht als daarop ingegaan wordt. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik morgen de bestelling zal annuleren.
Deels omdat ik denk dat het zeer lang kan duren voordat ik iets ontvang (als ik het al krijg) en langs de andere kant ook omdat de prijs constant blijft veranderen op de site (duurder en veel!) en ik denk dat zij mij nog meer gaan aanrekenen (heb dit in andere reviews al gelezen).

Voor alle volgende bestellingen ga ik toch eerst reviews raadplegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:12:
Wow, even die shopreviews gelezen. Een aantal positieve zijn dubieus (zie Swier!) maar goed.. Duidelijk is wel dat Max ICT eenvoudigweg aan misleiding / *snip* doet. Ze zetten producten bewust op voorraad terwijl dit niet zo is en lachen in hun vuistje omdat 50% van de klanten uiteindelijk het wachten maar voor lief neemt. Volgens mij besteld deze shop gewoon alles bij de leverancier zodra ze het geld hebben ontvangen van de klant.
Ja, want het is een perfect bedrijfsmodel om continue klanten te woord te staan over leveringen die uitblijven en afgerekend worden in reviews. Dan nog even de conclusie trekken op basis van géén informatie dat positieve reviews dubieus zijn (een user geregistreerd in 2005 die ook 2 andere winkels gereviewd heeft), met daar bovenop 2 beschuldigingen die je niet kan staven en in principe kunnen worden aangevochten op basis van smaad en we hebben het volgende commerciële wonderkind. Waarom begin je geen bedrijf? :+

Helaas heeft niet iedere winkel zijn voorraadsysteem even goed op orde - en daar mag je ze uiteraard op afrekenen (maar laten we realistisch blijven). Als een winkel niet binnen 30 dagen kan leveren, kan je sowieso de koop ontbinden en je geld terugvragen. Uiteindelijk zullen ze vast wel leveren of zelf met terugstorten komen; desnoods kan je die keurmerken inschakelen. Het gaat niet om een bedrijf wat een paar maanden bestaat, en als het om bewust tillen van mensen zou gaan zou het allang opgedoekt zijn.

Als je de wet koop op afstand wat verder interpreteert, zou je ook kunnen stellen dat je bij een online aankoop voor levering zelfs altijd de koop kan ontbinden - maar zo is de wet niet opgeschreven. Als de winkel erop staat te leveren en daar verzendkosten voor te maken, waarna jij weer verzendkosten terug hebt dan zouden ze dat kunnen doen. Maar het lijkt me sterk dat een winkel vrijwillig met kosten en handling gaat zitten. ;)

Ofwel, als je niet tevreden bent, de koop annuleren en je geld terugvragen. Voor de wet dient je geld binnen 30 dagen retour te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:25:
[...]
Helaas heeft niet iedere winkel zijn voorraadsysteem even goed op orde - en daar mag je ze uiteraard op afrekenen (maar laten we realistisch blijven). Als een winkel niet binnen 30 dagen kan leveren, kan je sowieso de koop ontbinden en je geld terugvragen.
De persoonlijke visie die ik met mijn bericht wilde uitdragen is dat het voorkomen van een dergelijke onzuiverheid van het voorraadsysteem volstrekt onwaarschijnlijk is. Ook vermoed ik dat de betreffende winkel al jaren failliet zou zijn als ze een discrepanties van 300 dure artikelen in het voorraadsysteem normaal is. Daarbij opgeteld dat dit voor een groot aantal producten geldt acht ik de kans dat Jean-Claude van Damme een Oscar wint groter dan de kans dat de problemen bij MaxICT een toevalligheid zijn of aan een systeem liggen.

Waarom ik liegen over het voorraadsysteem geen oplichting mag noemen is mij ook een raadsel, kennelijk pleegde ik hiermee een misdrijf?

Disclaimer: deze post schijnt geen bestaansrecht te hebben omdat het probleem van TS al is opgelost en omdat discussie over maxict.nl hier ongewenst is. Uiteraard wel grappig dat juist iemand met zo'n fraaie rode username die modbreak volstrekt negeert.

Lijkt me wel een goede keus om het te annuleren in elk geval, ik zie geen verhalen van het niet terugstorten van geld, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:25:
[...]
Als je de wet koop op afstand wat verder interpreteert, zou je ook kunnen stellen dat je bij een online aankoop voor levering zelfs altijd de koop kan ontbinden - maar zo is de wet niet opgeschreven.
Er zijn al enkele vonnissen uitgesproken waarbij het recht op annuleren voor levering wordt toegekend, zie Arnoud's blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mis in je stukje is of je erop zou willen wachten of je al je geld hebt terug gevraagd? Het niet kunnen leveren van highend kaarten beslaat al eeuwen. Zo heb ik ooit voor een 6800Ultra 6 maanden lang 500€ op de rekening gelaten in de hoop dat hij ooit zou komen. Helaas maanden lang meldingen als: Ja hij komt er volgende week aan meneer". Uiteindelijk een via MP een kunnen bemachtigen. Ook heb ik deze vraag al heel vaak voorbij zien komen elk jaar opnieuw... en nieuwe kopers die hier geen weet van hebben. Highend kaarten worden maar beperkt geleverd, winkels kopen er niet graag veel want wat je niet verkoopt heet verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:26
Als het om deze ( GV-R795WF3-3GD ) kaart gaat bij de Nederlandse distrie is hij niet op voorraad.
Alleen twee Duitse distries hebben hem op voorraad liggen.
Nu is het de vraag of max ict daar besteld en of ze elke dag een bestelling doen of een keer een de week aangezien de verzendkosten vaak aan de hoge kant zijn.
Dus ik zou nog even geduld hebben.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vandaag nog even op de site gaan kijken nu staat er "order gereerd voor verzending naar magazijn"
maar nu staat er 2 grafische kaarten op de site terwijl ik alleen maar de gigabyte had besteld
wtf...

http://tinypic.com/r/28iohm9/6

EDIT: ondertussen mail verstuurd dat ik van mijn order afzie en mijn geld teruggevraagd.

@dropdeath: jij hebt het over een 7950, het gaat hier over een 7970 :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Als hun systeem echt zo slecht is krijg je ze straks allebei ;).

Maar dan kan het nog steeds vrij lang duren. En wat is "order gereed voor verzending naar magazijn?". Betekend dit dat de bestelling uit staat bij de leverancier, kennelijk hebben ze zelf immers niet echt een magazijn ;). Je besteld bij max ICT en na betaling gaat de order naar het magazijn. Heel bijzonder..

Als je je kaart snel wilt hebben zal ik maar annuleren. Leveranciers zijn 80% van de tijd vrij nauwkeurig met levertijden dus ook max ICT weet wel hoe lang het daadwerkelijk zou duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:15:
[...]

De persoonlijke visie die ik met mijn bericht wilde uitdragen is dat het voorkomen van een dergelijke onzuiverheid van het voorraadsysteem volstrekt onwaarschijnlijk is. Ook vermoed ik dat de betreffende winkel al jaren failliet zou zijn als ze een discrepanties van 300 dure artikelen in het voorraadsysteem normaal is. Daarbij opgeteld dat dit voor een groot aantal producten geldt acht ik de kans dat Jean-Claude van Damme een Oscar wint groter dan de kans dat de problemen bij MaxICT een toevalligheid zijn of aan een systeem liggen.

Waarom ik liegen over het voorraadsysteem geen oplichting mag noemen is mij ook een raadsel, kennelijk pleegde ik hiermee een misdrijf?

Disclaimer: deze post schijnt geen bestaansrecht te hebben omdat het probleem van TS al is opgelost en omdat discussie over maxict.nl hier ongewenst is. Uiteraard wel grappig dat juist iemand met zo'n fraaie rode username die modbreak volstrekt negeert.

Lijkt me wel een goede keus om het te annuleren in elk geval, ik zie geen verhalen van het niet terugstorten van geld, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken.
Vanaf het stukje wat je quote, is het volledig ontopic voor TS kwa informatie wat zijn mogelijkheden en rechten zijn. Hoezo offtopic :+. Verder is het gewoon een vervolgdiscussie over rechten.

Wat wordt geprobeerd je duidelijk te maken, is dat oplichting een strafbaar feit is. Iemand daar zomaar van beschuldigen, en al helemaal als je geen enkel bewijs kan aanvoeren en enkel met aannames komt, dan is dat smaad - en ook dat is strafbaar.

Het zal je verbazen hoe slecht systemen soms in elkaar zitten. Bedrijven die werkelijk met de intentie te werk gaan om mensen te belazeren zijn echter zeldzaam, en leven over het algemeen niet lang. Het is namelijk een uiterst slecht businessmodel - puur orders binnenhalen terwijl je weet dat je niet kan leveren, met de kosten en administratie erbij, en een groot risico dat het weer geannuleerd wordt. Als je enig idee hebt van bedrijfsvoering en wat voor kosten dat meebrengt... Nee, dat is serieus geen bedrijfsmodel. Dat je dat wel suggereert, is gewoon wat... Kortzichtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:26
Soms is het ook een kwestie van overmacht voor de webshops namelijk als er bedrijven zijn die op zondag een bepaalde prijs cq stock hebben staan wordt dit automatisch met de webshop gekoppeld.
En daar reageren dan meer partijen op aangezien die ook diezelfde koppeling hebben. En als je dan pech hebt dat er maar een klein aantal op voorraad is. Gaat die naar de eerste die reageert en dan kan het voorkomen dat je als webshop gewoon mis pakt op de voorraad die er wel was maar gewoon op is.
En als je hem dan ergens moet gaan inkopen waar het een flink stuks duurder is kun je voorstellen dat ze dat niet gaan doen.
Dit is ook tevens het manco als je geen voorraad hebt dat je daar vaker last van hebt dan als je gewoon voorraad hebt.
Maar dit is de keuze van de webshop zelf en komt dit gelukkig niet al te vaak voor.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28
MaxICT heb ik een paar keer iets besteld omdat ik met spoed wat nodig had en ze in Tilburg zaten. Ik heb eerst gebeld en de dag erop kreeg ik het netjes geleverd... Het is dus niet altijd kommer en kwel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Hier ook tweemaal goed gegaan bij MaxICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Makkelijk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:58: En wat is "order gereed voor verzending naar magazijn?". Betekend dit dat de bestelling uit staat bij de leverancier, kennelijk hebben ze zelf immers niet echt een magazijn ;). Je besteld bij max ICT en na betaling gaat de order naar het magazijn. Heel bijzonder..
Er is helemaal niks bijzonders aan. De order (opdracht) om het artikel te versturen staat in de wachtrij om naar het magazijn verzonden te worden. Dit kan een extern magazijn zijn waar men de orders in batches naartoe stuurt, of een eigen magazijn.
Dat het pas gebeurt als de betaling binnen is, is ook voorkomen normaal.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-10 21:44
Ik snap het topic niet echt. Winkel is prima te vertrouwen. Bestaan al jaren. Als er echt wat mis was, hadden ze zeker niet zo lang bestaan. Wees geduldig.. Wil je snel je spullen hebben kan je beter naar mycom gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
mvdklooster schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:27:
Ik snap het topic niet echt. Winkel is prima te vertrouwen. Bestaan al jaren. Als er echt wat mis was, hadden ze zeker niet zo lang bestaan. Wees geduldig.. Wil je snel je spullen hebben kan je beter naar mycom gaan.
De shopreviews vertellen wat anders. De winkel is niet te vertrouwen want ze zeggen "op voorraad, volgende dag geleverd" terwijl dat niet zo is. Hoewel jij zegt dat TS beter naar mycom kon gaan was er bij het doen van de bestelling geen enkele reden voor TS om aan te nemen dat hij zijn spullen bij maxict.nl niet snel zou hebben. Jij suggereert dat maxict goedkoop is omdat ze niet zo snel leveren en dat dat dus dikke pech voor TS is maar dan moet maxict daar ook transparant over zijn.

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Ik had vrijwel een complete HTPC in bestelling staan bij MaxICT omdat zij volgens hun website alles op voorraad hadden, het goedkoop was en ze binnen 1 of 2 werkdagen konden leveren.

Ik heb toen twee keer contact gehad met de servicedesk omdat het langer als 2 werkdagen duurde, bleek dat ze alles nog uit het buitenland moesten halen. Heb toen direct het grootste deel (5 van de 6 artikelen) van de order geannuleerd en de spullen bij een andere webshop besteld, die leverden wel snel. Het enige artikel wat ik toen nog bij MaxICT in bestelling had was een nieuw toestenbord van Logitech, wat nog nergens anders te krijgen was. Die kreeg ik uiteindelijk na 6 werkdagen binnen in plaats van de beloofde 1 of 2 dagen.

Kortom, let niet op de voorraadstatus van de webshop maar bel gewoon, ze helpen je aan de telefoon op zich wel goed en annuleren etc. is ook geen probleem.

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Of ga gewoon niet in zee met webshops met neppe voorraadstatussen. Dit doen ze omdat voorraad hebben gewoon geld kost en ze op die manier onder de prijs proberen te komen van bedrijven die wel voorraad hebben.

https://niels.nu

Pagina: 1