Toon posts:

Advies welkom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een redelijke pc staan die ik een aantal jaar geleden in elkaar heb gezet, nu ben ik zelf geen hardware geek en heb hier toen ook advies voor gevraagd bij Mycom.

Nu wil ik toch wat nieuwere games gaan spelen en ben ik benieuwd wat voor upgrades ik nog kan uitvoeren.
Ik zal hieronder even mijn huidige specificaties plaatsen:

Moederbord: Asus P5K
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.66Ghz
GPU: Nvidia Geforce 9500 GT ( 2 jaar geleden vervangen, oude GPU was defect geraakt. )
Werkgeheugen: 2x Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4 G ( was van plan om nog 2 Gb erbij te kopen)
PowerSupply: Corsair HX 520W Modular Power Supply

Ik denk dat mijn GPU de grootste upgrade zou zijn, maar hoor natuurlijk graag hoe jullie hierover denken.

Alvast bedankt,

Terence

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Ik denk dat je ook beter het moederbord, CPU en geheugen kunt vervangen. Je systeem is gewoon een verouderd platform, waar je eigenlijk geen geld meer in moet steken. Je voeding is trouwens wel goed, die kun je zonder problemen hergebruiken. Je harde schijf en DVD speler zou je ook mee kunnen nemen, mits deze S-ATA zijn en niet P-ATA (moeten dus smalle stekkers zijn, en niet van die brede).
Op welke resolutie game je? Full HD of lager?
Dan het belangrijkste: wat is je budget?
Voor verschillende budgetten heeft Tweakers de BBG, zie hier. Is ook de moeite waard om even naar te kijken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de snelle reactie.
Mijn Budget is nou niet fantastisch, ik zat zelf eerst te denken aan 150 euro voor upgrades.
Mogelijk is het dan slimmer om het geld even opzij te zetten en inderdaad voor een geheel nieuwe pc gaan.
De Voeding en HDD kan ik dan nog wel hergebruiken, de DVD is nog met P-ATA.
Ik zal dan ook zeker even bij de BBG van tweakers kijken.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:29
MartijnLoarne schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:30:
Ik denk dat je ook beter het moederbord, CPU en geheugen kunt vervangen. Je systeem is gewoon een verouderd platform, waar je eigenlijk geen geld meer in moet steken. Je voeding is trouwens wel goed, die kun je zonder problemen hergebruiken. Je harde schijf en DVD speler zou je ook mee kunnen nemen, mits deze S-ATA zijn en niet P-ATA (moeten dus smalle stekkers zijn, en niet van die brede).
Op welke resolutie game je? Full HD of lager?
Dan het belangrijkste: wat is je budget?
Voor verschillende budgetten heeft Tweakers de BBG, zie hier. Is ook de moeite waard om even naar te kijken.
Niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het een verouderd systeem, maar een sterkere videokaart kan een hoop helpen. Ik heb momenteel een Q9300 draaien icm een 6870 en draai veel spellen prima op 1080p. Aangezien zijn budget €150 is en hij een goeie voeding heeft, zou een 6850 oid toch een prima upgrade zijn? OC je Core2Duo nog wat en het kan best nog even mee.

Verwijderd

Topicstarter
PhaeTom schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:54:
[...]

Niet helemaal mee eens. Natuurlijk is het een verouderd systeem, maar een sterkere videokaart kan een hoop helpen. Ik heb momenteel een Q9300 draaien icm een 6870 en draai veel spellen prima op 1080p. Aangezien zijn budget €150 is en hij een goeie voeding heeft, zou een 6850 oid toch een prima upgrade zijn? OC je Core2Duo nog wat en het kan best nog even mee.
De enigste game die op mijn lijstje staat die ik wil gaan spelen is Guild Wars 2, nu kan ik hem al draaien volgens Can You Run It. Maar toch zou ik mijn pc wat willen upgraden dus dit lijkt me een uitstekende oplossing. Zou hiervoor de gehele HD 6000 serie geschikt zijn?

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:15
Dat klopt. Wat je inderdaad wel zou kunnen doen is een 6850 of 6870 kopen, dat past in je budget. De processor blijft dan wel de bottleneck, die zou je eventueel van een overklok kunnen voorzien.
Als je later weer wat gespaard hebt kun je alsnog voor een nieuw mobo/CPU/RAM gaan. :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Als je 150e budget hebt zonder enige twijfel je GPU aanpakken, die CPU komt nog wel aardig mee. 6870 als je budget strikt is, als je 50 euro kan vinden ergens zou een 7850 leuk zijn (en zo kan je door blijven gaan eh).

Mobo/CPU is voor de volgende upgrade dan aan de beurt.
Pagina: 1