Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer voor mijn M2A-VM HDMI een nieuwe processor te vinden. Dit is een AM2+ / AM3 moederbord.

Nu geeft de supported CPU lijst van ASUS aan dat de Phenom II X4 serie tot de 945 ondersteund wordt.
Ook heb ik gelezen dat de max thermal power voor de CPU 95 watt mag zijn op dit moederbord.

Zouden nieuwere CPU's uit de Phenom II X4 series, zolang ik tot 95 watt ga, ook werken denken jullie?
Bijvoorbeeld de 960T (HD96ZTWFGRBOX) of de 840 (HDX840WFGMBOX) .

Mijn idee is namelijk dat de nieuwere Phenom II X4, 95 watt CPU's nog niet bestonden toen ze de compatibility list maakten.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-09 21:40

Koenvh

Hier tekenen: ______

Kun je niet gewoon beter een ander bordje kopen?

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het gaat om de bios. Als er geen bios is die de processor ondersteund, zal het niet (of niet goed) werken.

Zoals koenvh ook aangeeft, je computer is EOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:02

epic_gram

undercover moderator

960T gaat denk ik sowieso niet werken, want dat is een zosma core. Ik denk dat je mobo ontwikkeld is voor deneb cores, en dan de stroomvoorziening voor max 95 watt.

Maar dat denk ik, als je het zeker wilt weten moet je gewoon een gebruikte 945 kopen ergens met een TDP van 95 watt.

Let wel op, er zijn ook 945's met een TDP van 125 watt. Of die gaan werken is ook een gok, waarschijnlijk wel idle maar onder load blaas je denk ik je mobo op.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TitusDH
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-03-2024
Ben benieuwd of je dit uiteindelijk nog gedaan heb. Ik zit met dezelfde vraag, mobo is oud maar met de EAH5770 grafische kaart werkt t prima. Alleen video-editing en renderen is een drama. Zit dus te denken om er een andere processor op te knutselen, bijv Phenom X4 9850 maar vraag me af of dat geen weggegooid geld is en ik niet beter meteen een nieuwer mobo kan kopen. Advies en ervaringen zijn welkom.