Site serveren in andere site

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
Hoi,

Ik hoop dat ik het goed doe...Ik ben geen Pro op dit gebied, dus de vraag is wellicht ook niet Pro...

Ik ben een Magento Webshop structuur aan het ontwerpen die uit 1 installatie bestaat met meerdere websites.
Deze sites worden geserveerd binnen websites(frames) van derde websites.

Het idee is:
Ik heb 1 magento installatie die ik sync met mijn CRM/ERP pakket. Deze installatie bevat talloze websites met ieder 1 store en 1 view. Elke website word gepresenteerd op een website van derde.

Mijn oplossing is:
Ik wil een hele simpele template maken in meerdere formaten waardoor mijn shop altijd past in de layout van andere websites. Ik heb deze sites niet in beheer, en zijn ieder helemaal anders qua layout. Iedere website die ik aanlever krijgt een eigen URL naar mijn shop in zijn gekozen template. Deze kan hij presenteren op zijn website.

De klant heeft het idee dat hij op de website blijft waar hij de shop heeft gevonden, Het hele webshop rompslomp gedeelte word beheerd door mij.

Hier zou ik heel graag wat feedback op willen. Ik denk dat dit een beheersbare manier is. Ik kan alles via 1 punt organiseren, en ik kan dingen over de hele vloot heen distribueren en mijn afnemers hoeven enkel een link in een frame van hun website weer te geven. Het kan heel goed zijn dat jullie een voor mij onbekende, veel betere structuur kennen... Graag!

Ik begreep dat ik zelf moest aangeven hoe je het ook anders kunt doen bij een vraag naar feedback, maar sorry... ik zou het echt niet weten. Mijn vak is eigenlijk een heel ander deel van IT.. Het bouwen wil uiteindelijk wel lukken... maar de plattegrond is natuurlijk wel belangrijk.

Alvast vriendelijk bedankt

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 08:19
Je wilt dus een vaste paginaopbouw, maar wel overal verschillend qua lay out. Ik denk dat je dan bezig moet gaan met een statische HTML, met veel verschillende stylesheets. Zo noem ik als voorbeeld deze website met templates, de html in bijna identiek, maar de css en de images zijn anders.

Ik zou eigenlijk wel oppassen met dit soort gebeuren, vooral voor problemen met mixed content en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
martin149 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:34:
Je wilt dus een vaste paginaopbouw, maar wel overal verschillend qua lay out. Ik denk dat je dan bezig moet gaan met een statische HTML, met veel verschillende stylesheets. Zo noem ik als voorbeeld deze website met templates, de html in bijna identiek, maar de css en de images zijn anders.

Ik zou eigenlijk wel oppassen met dit soort gebeuren, vooral voor problemen met mixed content en dergelijke.
Ik wil 3 verschillende vormen aan kunnen bieden. Ze zullen inderdaad wel op elkaar lijken, maar de ruimte die beschikbaar is op de websites van derde is altijd verschillend. Dus ze zullen moeten kiezen voor 1 van de 3 maten die ik kan aanbieden. Zodat het enigszins in het model van hen eigen site past. Er is ook een formaat die een hele pagina inneemt. Die zouden ze gewoon via een link kunnen aanbieden.

Ieder heeft dezelfde webshop met producten, enkel de naam die erboven staat zal anders zijn. Ik maak van elke site een :"website" (zoals magento het noemt) Hierdoor kunnen winkelwagens niet meegenomen worden naar een van de andere klanten. Je krijgt dus een unieke shop per klant, die gekoppeld zit aan een centrale database.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Je kunt je layout ook fluid maken, dus in procenten opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Bosmonster schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:21:
Je kunt je layout ook fluid maken, dus in procenten opbouwen.
Hoe ik de shop-templates ga bouwen is nog in overleg. Of ik inderdaad fluid of 3 vast types maak, maar voorlopig is dat nog de volgende stap.

Ik ben eigenlijk bang dat überhaupt deze hele opzet niet goed is. Het serveren van sites is natuurlijk nooit ideaal.. Maar anders zouden mijn afnemers direct tegen de modules van Magento aan moeten programmeren, en dan zouden mijn afnemers veel uren moeten betalen voor het ontwikkelen/implementeren van mijn shop op hen site. In wat ik bedacht hoeven ze enkel een url te presenteren. Dat kunnen de meeste wizkids in enkele minuten wel voor elkaar krijgen.

Ik bekijk de opzet dus voornamelijk vanuit mijn beheersbaarheid, en de klant zijn ongemak. Het kan daarentegen goed zijn dat mijn opzet een grove fout heeft qua beveiliging of dat het bv bij wet niet mag...

Zouden jullie dit zo opzetten of zou je voor een hele andere manier van opzet gaan. In het achterhoofd houdend dat de klant niet te veel werk mag hebben, en ik het moet kunnen beheren?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:07
Nu ben ik geen Magento expert, maar wat je zou kunnen doen is in de iframe url een get variabele zetten waarin je bijvoorbeeld de locatie van een stylesheet bestand meegeeft. Iets in de zin van:
http://iframe.jouwwebshop.nl/?style=http%3A%2F%2Fresellerwebsite.nl%2Fwebshop-stylesheet.css

Om deze dan vervolgens binnen de head van je webshop template in te laden.

Je zou ook een javascript plugin kunnen maken zoals twitter dat bijvoorbeeld doet met zijn widget, hier krijg je dan wel een hele uitgebreide versie van. Maar in theorie zou je op deze manier alles op de website van je reseller kunnen houden.
Pagina: 1