Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus en Next Business Day

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik lever eigenlijk al jarenlang Dell, HP en Toshiba aan mijn klantjes. NBD loopt in Nederland volgens mij gewoon via Banctec en Getronics, maar who cares. NBD is NBD en NBD is belangrijk om de TCO laag te houden voor kleine bedrijfjes.

Asus is altijd een merk geweest wat ik erg leuk vind. Veel waar voor je geld, goede bouwkwaliteit en vaak erg veel performance tegen fatsoenlijke bedragen. Eigenlijk het tegenovergestelde van Acer. Zeker die nieuwe Zenbooks zijn prachtig. Voor consumenten raad ik dan ook altijd Asus aan, want die hebben NBD over het algemeen niet nodig.

Maar nu zijn er ook klantjes die zo'n prachtige Zenbook willen. Bij de wat grotere bedrijven verkoop ik dan gewoon een reservelaptop en dan is NBD niet zo hard nodig. Maar bij de wat kleinere bedrijven is dat een beetje overkill. Bij sommige klanten wordt veel gereisd, en dan is wereldwijd NBD handig. Maar Asus biedt dit dus niet aan. Wel heb ik geruchten gehoord dat Asus bezig is met het opzetten van een netwerk op Europees niveau. Wat is hiervan waar? En wat zijn alternatieven? Kan er bijvoorbeeld (los van Asus) een contract worden gesloten met een derde partij die NBD afhandelt?

Verwijderd

Alternatief: lenovo X1 carbon. In nederland vrij duur, maar in de VS aantrekkelijk geprijsd. Misschien valt er iets te regelen met een reseller. Dell en HP leveren bagger in dit segment helaas. Voornamelijk op het gebied van schermresoluties.

• Trommelrem
Erg leuke laptop. Als ik van het bestaan wist, dan had ik het mijn klanten allang aangeboden. Sowieso lever ik eigenlijk weinig Lenovo, terwijl het merk hartstikke goed is. Hiermee is een andere vraag van mij meteen beantwoord. Ik zocht namelijk een Ultrabook met 3G en meer dan 4 GB RAM. Thanks :)

Echter nog steeds blijft de Asus Zenbook 11" leuk vanwege de FullHD in slechts 11". Maar wat is er bekend van een NBD netwerk in Europa of in de wereld? Is het gerucht waar, dat Asus bezig is met het opzetten van zo'n netwerk?

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 21-08-2012 19:41 ]

Verwijderd

Ik had het gerucht ook gehoord, maar verder dan geruchten is het nog niet gekomen volgens mij. Ik denk dat dat nog een jaartje gaat duren.

• Trommelrem
*schopje*

NBD voor Asus is een feit. Zojuist van mijn leverancier begrepen dat er op een select aantal modellen NBD mogelijk is. Helaas nog niet op de Zenbooks, maar het is in ieder geval een eerste stap. Ik heb alleen geen idee welk bedrijf de NBD uitvoert.