Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 18:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb al een paar jaar mijn HTC Wildfire en die leeft nog altijd. Maar hij is oud en traag en ik vind het tijd worden voor een nieuwe telefoon.

Maar wat ik fijn vind aan mijn Wildfire is dat ie fatsoenlijk gebouwd is (alu!). Ik zie dat met telefoon van tegenwoordig steeds minder, vooral die dingen van Samsung. Het allemaal goedkoop plastic.

Daarnaast zoek ik een telefoon met een hoog tweakers-gehalte, dat betekent dus een open of te hacken bootloader en veel custom ROM's. Ik heb met mijn Wildfire sinds AlphaRev X / Revolutionary die luxe maar ik besef dat lang niet elke telefoon dit zal hebben.
Helaas is dat altijd nogal lastig op te zoeken in reviews of specs zonder voor tig telefoon in-depth research te doen.

De nadelen van mijn huidige telefoon vind ik de slome CPU, het totale gebrek aan een GPU de lage resolutie van het scherm en de grootte van het scherm.

Ik zoek dus een telefoon met:

- Goede behuizing (liefst alu)
- Scherm rond de 3,5-4" (groter mag ook wel eventueel)
- Schermresolutie WVGA (800x480) oid
- Custom ROM's
- LED (voor flashlight)
- Notificatie-LED (geen idee of elke telefoon dat heeft, denk het wel)
- Snel

In de pricewatch zie ik veel Samsung telefoons staan rond die pricerange. Maar daar ben ik eigenlijk een beetje huiverig voor, die dingen zien er namelijk enorm goedkoop gebouwd uit. Allemaal plastic fantastic.
Ik heb een paar telefoons bekeken, waaronder de HTC One V, de Sony Xperia Sola, de Sony Xperia U en de Sony Xperia Go.

De HTC One V vind ik het mooiste design hebben, maar de Sony Xperia Sola is sneller. Die laatste vind ik er dan weer niet uit zien persoonlijk. Ook zag ik in een review van Tweakers dat de oudere modellen, zoals de Sony Xperia Arc S, gewoon beter zijn voor een lagere prijs. Dit vind ik dan zeker iets om te overwegen, ik hoef niet perse een telefoon die dit jaar is uitgekomen. In de review van Tweakers werd volgens mijn de Sony Xperia Arc S genoemd, maar die ziet er dan wel weer heel erg plastic en breekbaar uit...

De Sony Experia U vind ik er mooier uitzien dan de Xperia Sola, en hij is ook goedkoper. Behalve het scherm kan ik ook niet echt achter meer verschillen komen.

Het zou mooi zijn als een aantal oudere telefoons zoals de HTC Incredible nog te koop waren voor een lage prijs (wat niet het geval is). Ik koop een telefoon liever niet tweedehands in verband met krassen e.d. die ik liever niet wil op een nieuwe telefoon (ik ga zelf ook zuinig met mijn telefoon om)

Wie kan mij advies geven?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:28
Misschien is dit een optie? pricewatch: Panasonic Eluga Zwart

Ziet er uit als een vrij stevige telefoon, is ook stof en spatwaterdicht en heeft voor het geld erg goede specs. :)
De batterij schijnt alleen niet al te lang mee te gaan.

Als je je budget een stukje kan verhogen is dit ook een goede optie (met aluminium behuizing :D): pricewatch: Sony Xperia P Zilver

[ Voor 34% gewijzigd door Redblader op 21-08-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 22:51

thommich

Belg

Ik heb zelf de One V en ben erg tevreden. Ik heb even een probleempje gehad met de "unlock"-knop die niet meer werkte (je was er mss bij toen ik op TeamSpeak zat te vloeken), maar bleek dat dat door het fietsten kwam waardoor zweet met zout in het knopje geraakt is. Na een dagje was het probleem verdwenen.

De telefoon voelt zeker niet traag aan. Alle apps die ik tot nu toe probeerde werken erg vlot. (Waarbij de "zwaardere" zijn: Angry Birds, Ninja Fruit Slicer, AutoCAD, Strava Cycling). Enkel het laden moet je soms op wachten.
De grootste voordelen vind ik het unibody-design, het handzame formaat en vooral de enorme accuduur (naar huidige maatstaven dan).

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/fvc216j9rpgb36c/2012-06-05%2022.19.18.png?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
thommich schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:20:
Ik heb zelf de One V en ben erg tevreden. Ik heb even een probleempje gehad met de "unlock"-knop die niet meer werkte (je was er mss bij toen ik op TeamSpeak zat te vloeken), maar bleek dat dat door het fietsten kwam waardoor zweet met zout in het knopje geraakt is. Na een dagje was het probleem verdwenen.

De telefoon voelt zeker niet traag aan. Alle apps die ik tot nu toe probeerde werken erg vlot. (Waarbij de "zwaardere" zijn: Angry Birds, Ninja Fruit Slicer, AutoCAD, Strava Cycling). Enkel het laden moet je soms op wachten.
De grootste voordelen vind ik het unibody-design, het handzame formaat en vooral de enorme accuduur (naar huidige maatstaven dan).

Voorbeeld:
[afbeelding]
Hoeveel screen-on time had je daar? niet al teveel zo te zien maar desondanks best een nette accuduur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ja daar was ik bij :P

Voorbeeld:
[afbeelding]
OK, dat is mooi om te weten. Een SnapDragon S2 zat erin toch? Ik zal eens opzoeken hoe die het aflegt tegen een ST Ericsson NovaThor (Uit de Sony Xperia U, P en Sola)

EDIT: Heb de benchmarks gevonden:

Sony Xperia USony Xperia PHTC One V
Quadrant2,1252,1611,636
Vellamo8708451,155
SunSpider 0.9.1 (ms)2,6963,0103,214

Dus ja, de Xperia U is goedkoper, sneller en heeft 2x zoveel intern geheugen...

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 21-08-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Redblader schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:14:
Misschien is dit een optie? pricewatch: Panasonic Eluga Zwart

Ziet er uit als een vrij stevige telefoon, is ook stof en spatwaterdicht en heeft voor het geld erg goede specs. :)
De batterij schijnt alleen niet al te lang mee te gaan.
Ik zal eens kijken :)
Als je je budget een stukje kan verhogen is dit ook een goede optie (met aluminium behuizing :D): pricewatch: Sony Xperia P Zilver
Heeft de Xperia U niet dezelfde behuizing dan? Maar die P vind ik wel te duur eigenlijk.

oeps, dat had ook in een edit gekunt

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 21-08-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Voorbeeld:
[afbeelding]
Really? Moet ik ook een foto van mijn GN posten die een week op 1 batterij doet met 10 minuten schermtijd? Sorry, maar nu impliceer je dat de One V een geweldige batterij heeft. Ik zeg niet dat de batterij slecht is maar jij impliceert nu dat het toestel met normaal gebruik 3 dagen op 1 lading doet.

On-topic: ik snap je gevoel bij Samsung telefoons (had dat gevoel zelf ook) totdat ik een Samsung toestel kocht, in dit geval de Galaxy Nexus. Deze is al zeer regelmatig gevallen en ziet er nog perfect uit. Dit, terwijl ik diverse iPhones heb zien sneuvelen na 1x vallen, terwijl deze er voor mijn gevoel steviger uit zien dan de Samsung toestellen.

Bijna geen telefoon heeft een notificatie led voor zover ik weet. Toestellen die dat wel hebben zijn in elk geval de One X, Galaxy Nexus en Galaxy S3 en de oudere Nokia's. Ik zou je willen adviseren om eens naar de Galaxy Nexus te kijken, tenzij je budget echt max 300€ is. Wellicht vind je hem tweedehands voor dit bedrag maar het toestel is lastig te krijgen en daarom ook weinig tweedehands beschikbaar. Het voldoet (op de prijs na, stevigheid moet je zelf oordelen (schijn kan bedriegen) natuurlijk) prima aan je wensen, vooral op het gebied van custom roms. Altijd als eerste de nieuwste roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Compizfox schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:42:
[...]
Ik zal eens kijken :)

[...]

Heeft de Xperia U niet dezelfde behuizing dan? Maar die P vind ik wel te duur eigenlijk.

oeps, dat had ook in een edit gekunt
Zover ik weet heeft alleen de Xperia P een aluminium behuizing, de U en de S (die ik zelf heb) zijn gewoon van plastic (wel stevig plastic overigens)

Het grote nadeel van de Xperia U is dat je vast zit aan de 4GB opslag zonder uitbreidingsmogelijkheden, dat zou voor mij persoonlijk al een reden zijn om niet voor de U te gaan, 4GB zit snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Aghanim schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:54:
[...]
On-topic: ik snap je gevoel bij Samsung telefoons (had dat gevoel zelf ook) totdat ik een Samsung toestel kocht, in dit geval de Galaxy Nexus. Deze is al zeer regelmatig gevallen en ziet er nog perfect uit. Dit, terwijl ik diverse iPhones heb zien sneuvelen na 1x vallen, terwijl deze er voor mijn gevoel steviger uit zien dan de Samsung toestellen.
Maar ik denk dat dat dan vooral over de high-end toestellen van Samsung gaat (zoals de Galaxy Nexus dus). Volgens mij zijn de meer budget-toestellen er veel erger aan toe :P
[...]
Bijna geen telefoon heeft een notificatie led voor zover ik weet. Toestellen die dat wel hebben zijn in elk geval de One X, Galaxy Nexus en Galaxy S3 en de oudere Nokia's.
Niet? De Xperia U, P en Sola hebben het wel. Het is bij die eerste het transparante balkje en bij de sola gaat het om een streepje onder het scherm.

Maar ik heb gehoord dat veel Galaxy telefoons het niet hebben. Maar om nou te zeggen 'bijna geen enkele telefoon'...
Ik zou je willen adviseren om eens naar de Galaxy Nexus te kijken, tenzij je budget echt max 300€ is. Wellicht vind je hem tweedehands voor dit bedrag maar het toestel is lastig te krijgen en daarom ook weinig tweedehands beschikbaar. Het voldoet (op de prijs na, stevigheid moet je zelf oordelen (schijn kan bedriegen) natuurlijk) prima aan je wensen, vooral op het gebied van custom roms. Altijd als eerste de nieuwste roms :)
Nah sorry, dat wordt echt te duur vrees ik :) Maar bedankt voor je tip.
Redblader schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:57:
[...]
Zover ik weet heeft alleen de Xperia P een aluminium behuizing, de U en de S (die ik zelf heb) zijn gewoon van plastic (wel stevig plastic overigens)
Hmm ok, pluspunt voor de HTC One V dan (die is toch wel alu, al dan niet volledig?)
Het grote nadeel van de Xperia U is dat je vast zit aan de 4GB opslag zonder uitbreidingsmogelijkheden, dat zou voor mij persoonlijk al een reden zijn om niet voor de U te gaan, 4GB zit snel vol.
Het is 8 GB ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Compizfox op 21-08-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 22:51

thommich

Belg

[...]

Really? Moet ik ook een foto van mijn GN posten die een week op 1 batterij doet met 10 minuten schermtijd? Sorry, maar nu impliceer je dat de One V een geweldige batterij heeft. Ik zeg niet dat de batterij slecht is maar jij impliceert nu dat het toestel met normaal gebruik 3 dagen op 1 lading doet.
Ho, rustig maar. Het was gewoon ter indicatie. Lees anders het topic van de htc one v erop na, iedereen is erg te spreken over de erg goede accuduur. En wat noem jij normaal gebruik? Als ik af en toe Facebook check, continu 3G en Wifi aan heb (alternerend uiteraard), wat navigeer. SMS en een halfuurtje bel per dag is dat voor mij normaal gebruik en dan gaat hij meer dan 2 dagen mee...

De One V is niet volledig aluminium, maar het unibody wel. En heeft een notificatie-LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Waarvan je als gebruiker maar 4GB kan gebruiken voor foto's/muziek etc. , je krijgt dan nog 2GB voor apps en de rest is voor Android zelf.

Zie ook deze review waar dit als minpunt wordt aangewezen.

Maar nog even over dat aluminium verhaal: er is niks mis met goed plastic, plastic kan zelfs beter zijn dan aluminium aangezien aluminium bijvoorbeeld weer veel makkelijker deuken overhoudt aan een valpartij.
Samsung telefoons voelen wel cheap aan maar de Galaxy S die ik 2 jaar heb gehad en die nu is doorgeschoven naar mijn moeder ziet er echt nog als nieuw uit, geen krasje op het plastic alleen een deukje in het chromen randje omdat ik hem op een steen had laten vallen.

Aluminium voelt meestal wel wat meer ''premium'' aan, hoewel ik de huidige generatie Sony toestellen (ook de plastic toestellen) erg degelijk vind aanvoelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 21-08-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 03:40
De Galaxy Ace 2 is ideaal: heeft dezelfde dualcore processor als de Sony Sola én een frontcamera én een sd kaart.
De batterij is gewoonweg geweldig: beter dan de HTC One V.
Mijn vriendin heeft vorige week de Ace 2 12 dagen (!) op een batterij kunnen gebruiken met heel licht gebruik

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
birdibird schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:31:
De Galaxy Ace 2 is ideaal: heeft dezelfde dualcore processor als de Sony Sola én een frontcamera én een sd kaart.
De batterij is gewoonweg geweldig: beter dan de HTC One V.
Mijn vriendin heeft vorige week de Ace 2 12 dagen (!) op een batterij kunnen gebruiken met heel licht gebruik
Dan zou ik eerder voor de Sola gaan, die is naar mijn mening qua design een stuk mooier en heeft ook gewoon een Micro SD slot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
yep, maar geen frontcamera en er zijn nogal wat klachten over de batterij-duur.
Qua design ben ik het natuurlijk wel met je eens :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
birdibird schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:37:
yep, maar geen frontcamera en er zijn nogal wat klachten over de batterij-duur.
Qua design ben ik het natuurlijk wel met je eens :)
Zeker weten dat die klachten niet komen door de batterij bug die sommige Sony toestellen hadden op Android 2.3?

Hier waren bij de Xperia S ook veel klachten over hoewel ik daar zelf nooit last van heb gehad, bij de mensen die het probleem hadden was het bij de Xperia S een stuk minder geworden na de 4.0 update.

Tsja een front camera, hoe vaak gebruik je dat nou eigenlijk :P
Ik heb zelf ooit 1 keertje geskyped maar verder heb ik er nog niet echt veel aan gehad en loop al jaren rond met toestellen waar een front camera in zit, het zal dus aan de persoon liggen of je het echt zal missen.

[ Voor 20% gewijzigd door Redblader op 21-08-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
tja, da's niet zeker natuurlijk, ik ga er vanuit dat een update die bug zal verhelpen, maar de batterij in de sony is iets zwakker terwijl de processor iets hoger geklokt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362281

Misschien is de motorola defy+ een optie.
Stevig gebouwd en niet bepaald langzaam.
Alleen weet ik niet hoe het zit met custom roms voor deze phone.
Schermresolutie is 480 x 854, grootte van het scherm is 3.7 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Ook nog een interessante optie, thanks. Qua bouwkwaliteit ziet die er prima uit.

Alleen zijn er niet heel veel custom ROM's (minder dan bij mijn Wildfire iig). Er is wel Cyanogenmod voor de normale Defy maar niet voor de Defy+.

Ik vraag me af of bij de One V en de Xperia U er nog meer ROM's zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
(je was er mss bij toen ik op TeamSpeak zat te vloeken),
het was bijzonder grappig xD
+1

ontopic: kijk idd, opnieuw naar een HTC, die zijn altijd sterk gebouwd, of een iPhone oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
iPhone? :N
Ik ben een Tweaker, geen hipster :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:39
Wil je perse een nieuwe telefoon? HTC Desire is ook degelijk, en valt ook zeeer goed te modden. 2ehands voor 150 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Mja, zoals ik al zei: Met tweedehandse telefoons ben ik bang dat ze niet meer gloednieuw zijn. Dat wil ik liever wel als ik een nieuwe telefoon koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:20:
dude, iPhone is de meest degelijke telefoon die je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Haha echt niet. Één keer laten vallen en je scherm is gebarsten. Oh, en laten we het maar niet hebben over de prijs :')

En custom ROM's hebben ze daar nog nooit van gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

hardwarejunk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:28:
[...]

dude, iPhone is de meest degelijke telefoon die je kan krijgen.
Tweaker gehalte van 0,0

Is de Samsung Galaxy Nexus niet wat?
Tweaker gehalte wat XDA te boven gaat(bij wijze van zeggen).
Ben misschien wel een beetje biased omdat ik er zelf een heb maar het enige wat mij een beetje tegenzit is het accugebruik, verder prima telefoon.

edit: ik lees eerst het hele topic door om te kijken of ik al iets kan vinden over de nexus, zoek in daarna in dit thread nexus ipv pricewatch, en zie het al twee keer naar voren komen, mijn excuses het is al laat.

[ Voor 18% gewijzigd door True op 22-08-2012 00:32 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:29:
Haha echt niet. Één keer laten vallen en je scherm is gebarsten. Oh, en laten we het maar niet hebben over de prijs :')

En custom ROM's hebben ze daar nog nooit van gehoord :P
Hoeft niet per definitie, hard glas(wat in de iPhone zit) breekt niet doordat er een harde tik op het oppervlak komt, dat komt doordat er druk op de zijkant word uitgeoefend.
Als jij hem plat laat vallen van 5 meter zal hij niet kapot gaan, laat je hem vallen van 1,5 meter op z'n zijkant/hoek, dan is hij kapot, dat is zeker, maar dat heeft elke telefoon met dit type glas.

Je betaalt trouwens voor een telefoon die ten allen tijden werkt, niet lagged, en gewoon de meest gebruiksvriendelijke telefoon ooit is!

Dat kan Samsung niet zeggen, en de SGS3 is ook nog eens duurder dan een iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Maar zoals gezegd: Tweakergehalte van 0. Sorry, maar gewoon niet wat ik zoek. Daarnaast enorm boven budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

hardwarejunk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:36:
[...]

Hoeft niet per definitie, hard glas(wat in de iPhone zit) breekt niet doordat er een harde tik op het oppervlak komt, dat komt doordat er druk op de zijkant word uitgeoefend.
Als jij hem plat laat vallen van 5 meter zal hij niet kapot gaan, laat je hem vallen van 1,5 meter op z'n zijkant/hoek, dan is hij kapot, dat is zeker, maar dat heeft elke telefoon met dit type glas.

Je betaalt trouwens voor een telefoon die ten allen tijden werkt, niet lagged, en gewoon de meest gebruiksvriendelijke telefoon ooit is!

Dat kan Samsung niet zeggen, en de SGS3 is ook nog eens duurder dan een iPhone!
Ik denk niet dat je als je je telefoon laat vallen dat die precies plat op de grond valt. Doet die dat wel, heb je je scherm vol met krassen.
Gebruiksvriendelijk is behoorlijk persoonlijk, overigens kun je er als tweaker weinig mee. En dat is natuurlijk wat het meeste telt ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
True schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:39:
[...]

Ik denk niet dat je als je je telefoon laat vallen dat die precies plat op de grond valt. Doet die dat wel, heb je je scherm vol met krassen.
ook niet, vroeger wel, met de iPhone, 3g, 3gs maar sinds de 4 is dat helemaal weg.
dan is het zelfs moeilijk om een kras er op te krijgen, maar dat had ik ook al met m'n BlackBerry Bold 9000.
True schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:39:
[...]
Gebruiksvriendelijk is behoorlijk persoonlijk, overigens kun je er als tweaker weinig mee. En dat is natuurlijk wat het meeste telt ;)
tuurlijk is dat persoonlijk, maar ik noemde lagg ook, waarom bedenk je daar dan geen argument voor.
jullie willen Android als meest superieure OS aanprijzen terwijl dat totaal niet zo is (iOS ook niet, dat heb ik NIET gezegd) Android gaat laggen naarmate je applicatie's opstart, no matter of je nou een Tegra 3 hebt of single core op 600mhz, hij gaat laggen, dat heb je bij iOS dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Mensen, dit topic is niet bedoelt voor die discussie. Ontopic graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:39:
Maar zoals gezegd: Tweakergehalte van 0. Sorry, maar gewoon niet wat ik zoek. Daarnaast enorm boven budget :)
zeg dat gewoon dat je een super-tweakable smartphone wilt ;)
dan had ik nooit een iPhone gezegd.

Jij zegt: goed gebouwde telefoon --> bouwkwaliteit aan iPhone (en aan de meeste HTC's) is superieur!, daar hebben ze met zorg naar gekeken, daarom noem ik een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Tja sorry, voor mij was Android eigenlijk al zo vanzelfsprekend in de keuze dat ik het ben vergeten te noemen in de TS. Maar ik noemde wel custom ROM's dus tja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:48:
Tja sorry, voor mij was Android eigenlijk al zo vanzelfsprekend in de keuze dat ik het ben vergeten te noemen in de TS. Maar ik noemde wel custom ROM's dus tja :P
ja idd, ik moet hier en daar toch beter lezen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 23:55
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:20:
Het woord ''hipster'' gebruiken is anders behoorlijk hip. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
L490 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:59:
[...]

Het woord ''hipster'' gebruiken is anders behoorlijk hip. ;w
andere woorden:

YOU HAZ FAILZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 20:47
hardwarejunk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 00:43:

tuurlijk is dat persoonlijk, maar ik noemde lagg ook, waarom bedenk je daar dan geen argument voor.
jullie willen Android als meest superieure OS aanprijzen terwijl dat totaal niet zo is (iOS ook niet, dat heb ik NIET gezegd) Android gaat laggen naarmate je applicatie's opstart, no matter of je nou een Tegra 3 hebt of single core op 600mhz, hij gaat laggen, dat heb je bij iOS dus helemaal niet.
Dat is inderdaad zo met alle Android < 4.0 toestellen. ICS en zeker Jelly Bean zit op het zelfde 'lag' niveau als iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
AndRo555 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 01:06:
[...]

Dat is inderdaad zo met alle Android < 4.0 toestellen. ICS en zeker Jelly Bean zit op het zelfde 'lag' niveau als iOS.
(bijna) niet dus eigenlijk?
dat moet ik zien ;)

nee ik geloof wel dat ze bij google nu eens zijn gaan nadenken, maar ik wil het eerst nog even zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Hoezo lagt het dan volgens jou? Ja op mijn old school Wildfire lagt het soms, maar dat ligt gewoon aan de device.
Ook Android 2.3 oid lagt niet op een fatsoenlijke device hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:20:
Hoezo lagt het dan volgens jou? Ja op mijn old school Wildfire lagt het soms, maar dat ligt gewoon aan de device.
Ook Android 2.3 oid lagt niet op een fatsoenlijke device hoor.
ook, heel erg veel, naarmate je een paar programma's opstart en weer afsluit zit je hele werkgeheugen vol.
Android dumpt dat niet.

Op windows mobile had/heb je daar een leuk tooltje voor, CleanRAM, kon je je hele RAM geheugen, achtergrond programma's etc. kon je met 1 klik uitzetten, en dan voelde hij weer alsnieuw aan.

Ik vind elk OS goed, zowel voor mobiele telefoons als voor desktops.
Alleen het Android fanboy gehalte is op t.net wel heel erg hoog, nou vind ik dat niet heel erg gek aangezien het het best tweakable mobiele OS is wat er bestaat, maar dat wil nog niet zeggen dat het over het algemeen een goed OS is.

Sinds 2.1/2.2/2.3/4.0 is dat wel heel erg verbeterd en is het ook een veel beter OS geworden aangezien ze alles eens grondig hebben aangepakt. (ik ben altijd al fan geweest van Android op het moment dat 1.6 uitkwam O+ , was toen ook al heel problematisch, vastlopers, vreselijke lagg etc.)

ANDROID IS GEWOON NIET EFFICIENT IN ZIJN TAAKBEHEER!

maar we gaan alweer helemaal offtopic ;)
je wilt een stevige telefoon, met iets van een unibody/aluminium in gedachten.

zoals al eerder gezegd is de HTC One V een hele goede keuze! (vind ik zelf ook!)
Is echt een hele stevige telefoon waar je echt wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
hardwarejunk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:31:
[...]

ook, heel erg veel, naarmate je een paar programma's opstart en weer afsluit zit je hele werkgeheugen vol.
Android dumpt dat niet.

Op windows mobile had/heb je daar een leuk tooltje voor, CleanRAM, kon je je hele RAM geheugen, achtergrond programma's etc. kon je met 1 klik uitzetten, en dan voelde hij weer alsnieuw aan.

Ik vind elk OS goed, zowel voor mobiele telefoons als voor desktops.
Alleen het Android fanboy gehalte is op t.net wel heel erg hoog, nou vind ik dat niet heel erg gek aangezien het het best tweakable mobiele OS is wat er bestaat, maar dat wil nog niet zeggen dat het over het algemeen een goed OS is.

Sinds 2.1/2.2/2.3/4.0 is dat wel heel erg verbeterd en is het ook een veel beter OS geworden aangezien ze alles eens grondig hebben aangepakt. (ik ben altijd al fan geweest van Android op het moment dat 1.6 uitkwam O+ , was toen ook al heel problematisch, vastlopers, vreselijke lagg etc.)

ANDROID IS GEWOON NIET EFFICIENT IN ZIJN TAAKBEHEER!

maar we gaan alweer helemaal offtopic ;)
je wilt een stevige telefoon, met iets van een unibody/aluminium in gedachten.

zoals al eerder gezegd is de HTC One V een hele goede keuze! (vind ik zelf ook!)
Is echt een hele stevige telefoon waar je echt wat aan hebt!
En wat is de laatste versie van Android die jij hebt geprobeerd? Sorry maar je argumenten zijn hopeloos achterhaald. Voor Android 2.1 (dacht ik) had Android inderdaad geen fatsoenlijke ram management. Toen begonnen mensen te kutten met task killers e.d.
Maar tegenwoordig werken task killers alleen maar tegen op Android. Android laat apps idd in het geheugen staan, maar gooit ze er weer uit als dat nodig is.
Je zegt zelf al dat het is verbeterd, maar is niet alleen verbeterd, het is toegevoegd. Als in, voor 2.1 had Android geen echte RAM management. Het verschil is veel groter dan jij denkt ;)

Vergeet niet: RAM is er om gebruikt te worden! Als je RAM niet 100% vol zit, is het verspilde ruimte. Het is dus niet "hoe minder RAM usage hoe beter".

Apps die vaak gebruikt worden houdt Android dus opzettelijk in het RAM zodat je ze snel weer kunt openen. Apps die je een tijd niet hebt gebruik worden uit het RAM gegooid zodra er meer RAM nodig is.

Oh, en als je denk dat dat efficienter kan, je kunt het tweaken! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 22-08-2012 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
dafuq?!

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door w4v3g0d op 22-08-2012 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:46:
[...]

En wat is de laatste versie van Android die jij hebt geprobeerd? Sorry maar je argumenten zijn hopeloos achterhaald. Voor Android 2.1 (dacht ik) had Android inderdaad geen fatsoenlijke ram management. Toen begonnen mensen te kutten met task killers e.d.
Maar tegenwoordig werken task killers alleen maar tegen op Android. Android laat apps idd in het geheugen staan, maar gooit ze er weer uit als dat nodig is.

Vergeet niet: RAM is er om gebruikt te worden! Als je RAM niet 100% vol zit, is het verspilde ruimte. Het is dus niet "hoe minder RAM usage hoe beter".

Apps die vaak gebruikt worden houdt Android dus opzettelijk in het RAM zodat je ze snel weer kunt openen. Apps die je een tijd niet hebt gebruik worden uit het RAM gegooid zodra er meer RAM nodig is.

Oh, en als je denk dat dat efficienter kan, je kunt het tweaken! ;)
Dude, wil je het niet lezen/begrijpen ofzo??
hardwarejunk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:31:
[...]
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:46:

Apps die je gebruikt en je returned dan naar je homescreen toe, dan laat hij die applicatie volop draaien, niet dat 1 zo'n programma dat nou allemaal terug houd, maar meerder programma's, zoals vrijwel iedereen met een smartphone gebruikt, dat laat hij ook allemaal open staan, en dat houd alles op!

dan heb ik het over de versie's tot aan 2.2 eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
hardwarejunk schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:52:
[...]
Dude, wil je het niet lezen/begrijpen ofzo??
OK, dus nu wil je zeggen dat het in de latere versies van Android wél OK is? Ik dacht dat je bedoelde dat het verbeterd is, maar nog steeds niet OK.

Dan is deze discussie toch überhaupt niet van nut, omdat we tegenwoordig geen Android 1.6 meer gebruiken?
[...]

Apps die je gebruikt en je returned dan naar je homescreen toe, dan laat hij die applicatie volop draaien, niet dat 1 zo'n programma dat nou allemaal terug houd, maar meerder programma's, zoals vrijwel iedereen met een smartphone gebruikt, dat laat hij ook allemaal open staan, en dat houd alles op!
Nogmaals, dat houdt niets op. Dat is een misverstand. Zoals ik al zei, RAM is er om gebruikt te worden. Je telefoon wordt niet sneller als je meer RAM vrij hebt.
dan heb ik het over de versie's tot aan 2.2 eh ;)
Nevermind dan, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 22-08-2012 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik heb net gezien dat de Panasonic Eluga nu 285 euro kost. Dat is ongeveer 100 euro minder dan een paar weken geleden. Dat zou misschien ook een optie kunnen zijn.

Het is een dun licht toestel, water- en stofdicht, met een qHD scherm en een dualcore processor, hoewel niet de snelste. Hij heeft echter wel een relatief kleine accu, geen flits, geen frontcamera en geen fm radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:26
Over het algemeen vind je een hoog Tweakers gehalte bij de Samsung phones. Bij alle Samsungs is het een koud kunstje om custom roms te draaien, geen enkele blokade, en zeker de wat populairdere modellen hebben grote communities.

En als je het hebt over bouwkwaliteit moet je niet bij voorbaat plastic afschrijven. Het ene plastic is het andere niet. Juist de keuze voor plastic zorgt ervoor dat de Samsungs veel duurzamer zijn dan andere toestellen, in het bijzonder die met een glazen uiterlijk. Het plastic is flexibel en gaat dus minder snel stuk. Die van mij hebben al heel wat te verduren gehad en zagen er allemaal na een jaar nog als nieuw uit.

Over smaak kun je twisten, maar het is vrij algemeen aangenomen dat de Samsung telefoons goed tegen valschade kunnen, daar is op internet ook veel over te vinden. Ik weet niet of dat voor een Sony of HTC ook geldt, die zijn misschien op het oog mooier, maar duurzamer betwijfel ik.

De Ace 2 lijkt me dan een logische keuze als je de S2 net te duur vind, al heb ik met dat toestel zelf geen ervaring.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Maar toch neig ik op het moment het meest naar de HTC One V. Ik vind een alu unibody toch mooier/beter dan plastic, hoe stevig het ook mag zijn.

Daarnaast zie ik op XDA voor de One V een aardige mod community en met de soc is ook niet veel mis. Hij heeft een SnapDragon S2 soc met een 1 GHz Scorpion CPU en een Adreno 205 GPU.
Die SnapDragon S2 is dezelfde als die o.a. in de Xperia Arc (S), de Galaxy S Plus en de HTC Sensation wordt gebruikt.

Het enige nadeel wat ik kan vinden is dat hij geen magnetometer (compas) heeft. (Ook geen gyroscoop btw, maar dat had mijn Wildfire ook niet dus in dat punt ga ik er niet op achteruit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L490
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 23:55
Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:26:

Daarnaast zie ik op XDA voor de One V een aardige mod community en met de soc is ook niet veel mis. Hij heeft een SnapDragon S2 soc met een 1 GHz Scorpion CPU en een Adreno 205 GPU.
Die SnapDragon S2 is dezelfde als die o.a. in de Xperia Arc (S), de Galaxy S Plus en de HTC Sensation wordt gebruikt.
De HTC Sensation maakt gebruik van de S3 (DualCore) en niet de S2. Persoonlijk zou ik gewoon voor een tweedehands Galaxy S2 gaan, snap niet waar je je zo druk om maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Je kan ook tweedehands een nieuw toestel kopen hè ;)

zoals deze advertenties:

V&A aangeboden: Samsung Galaxy S2 NIEUW
V&A aangeboden: Samsung Galaxy S II i9100 Zwart Nieuw ongebruikt.

Denk dat je voor dat geld geen betere telefoon kan krijgen, een Galaxy S2 is dan wel plastic maar wel erg stevig, maar als je liever een ander model hebt goed kijken of er iets leuks voorbij komt, kan je veel geld schelen of zorgen dat je voor weinig geld een erg goed toestel hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
L490 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:30:
[...]

De HTC Sensation maakt gebruik van de S3 (DualCore) en niet de S2.
Ah, ik zie het. De Sensation XL bedoelde ik zie ik :)
Persoonlijk zou ik gewoon voor een tweedehands Galaxy S2 gaan, snap niet waar je je zo druk om maakt.
Maak ik me druk dan? :? :X Ik doe vooronderzoek voor ik iets koop ipv zomaar iets te kopen.
Daarnaast vind ik de Galaxy S2 boven budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 23-08-2012 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Over ongeveer een weekje is het payday en ga ik dan eindelijk een nieuwe telefoon halen!

Ik heb nog zitten kijken naar de Samsung Galaxy S Advance maar die vind ik toch minder door het ontbreken van een LED flash en het plastic (je kunt zeggen wat je wilt, maar alu unibody van de One V is mooier)

Maar nu is er pas een nieuwe telefoon van HTC uitgekomen: De Desire X. Wordt het nóg moeilijker :P

pricewatch: HTC Desire X Wit
Nog slecht leverbaar maar daar komt vast binnenkort verandering in.

Hij is 20 euro duurder dan de HTC One V maar heeft wel een Snapdragon S4 dual-core. Het lijkt me dat die een stuk sneller zal zijn dan de Snapdragon S2 die in de One V zit?

De Desire X heeft ook een compas (wat ontbreekt in de One V), een groter scherm en meer RAM.

Hij lijkt verder een aluminium rand te hebben met verwijderbare backcover (ongeveer hetzelfde als wat mijn huidige Wildfire heeft)

Lijkt me dus een goede deal voor maar €20 meer dan de One V!

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 05-09-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ik zou zeker niet voor de Desire X gaan, de S4 die daar in zit kan je amper een S4 noemen.
Zoek maar is naar de S4 play, deze zit in de Desire X en is een heel stuk langzamer dan andere dual-cores die al maanden op de markt zijn.

Het is dus wel een dual-core maar per core een stuk langzamer dan cortex A9 dual-cores of echte S4 dual-cores.

[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 05-09-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Dat heb ik in previews al meer gehoord maar ik vraag me af waar je het dan mee vergelijkt.

Ik vergelijk hem iig met de One V en die heeft maar een Snapdragon S2. In neem aan dat die Snapdragon S4 Play sneller is dan de Snapdragon S2 uit de One V, of is zelfs dat een verkeerde aanname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:51

Mavamaarten

Omdat het kan!

I smell an apple fanboy (hardwarejunkie)

iPhones zijn leuke toestellen maar belachelijk overpriced en valt amper te tweaken. En nee, android lagt niet. Ik heb een HTC Legend, heck, dat ding draait op 800 Mhz singlecore en dat ding lagt niet. Zeker met een nieuw toestel (en dan zeker met ICS/Project Butter) ga je geen lag opmerken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Compizfox schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:44:
Dat heb ik in previews al meer gehoord maar ik vraag me af waar je het dan mee vergelijkt.

Ik vergelijk hem iig met de One V en die heeft maar een Snapdragon S2. In neem aan dat die Snapdragon S4 Play sneller is dan de Snapdragon S2 uit de One V, of is zelfs dat een verkeerde aanname?
Ik heb net een stuk of 5 reviews/hands-ons gelezen en de Desire X wordt onder de One V geplaatst door HTC zelf, in deze review staan ook benchmark scores die meer overeen komen met single core devices.

Dit komt omdat de S4 Play eigenlijk helemaal geen S4 is, het zijn min of meer 2 Qualcomm S1 processors aan elkaar geplakt met wat verbeteringen.

Mijn Xperia S met een S3 dual-core, wat volgens de benaming langzamer zou moeten zijn, haalt bijvoorbeeld ~3200 in quadrant, terwijl de Desire X in die review maar 2254 haalt.

In deze hands-on zetten ze ook hun twijfels bij de bouwkwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Redblader op 05-09-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Mavamaarten schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:45:
I smell an apple fanboy (hardwarejunkie)

iPhones zijn leuke toestellen maar belachelijk overpriced en valt amper te tweaken. En nee, android lagt niet. Ik heb een HTC Legend, heck, dat ding draait op 800 Mhz singlecore en dat ding lagt niet. Zeker met een nieuw toestel (en dan zeker met ICS/Project Butter) ga je geen lag opmerken.
Die discussie hebben we al afgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ik kom net trouwens deze telefoon tegen, misschien dat dit iets voor je is? pricewatch: Huawei Honor U8860 Zwart

In deze review zijn ze in ieder geval erg positief erover en prijs is erg netjes. :)

Je had het een paar posts terug overigens over de Galaxy S Advance, die heeft gewoon een LED flash hoor. ;)
In de review van Tweakers.net zelf wordt de Galaxy S advance ook boven de One V gezet reviews: Shoot-out: iets minder dure Android-smartphones

Ze geven zelfs een hogere score voor bouwkwaliteit aan de Advance hoewel niet beschreven wordt waarom. :P

[ Voor 41% gewijzigd door Redblader op 05-09-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Misschien is de HTC Desire S iets voor jouw:
  • Alu behuizing
  • 3,7" WVGA scherm
  • Custom ROM's zijn ook beschikbaar (draai zelf CM10)
  • LED
  • Notificatie-Led
  • En mijn desire S met CM10 loopt als een zonnetje!
Op dit moment is de prijs net boven de 300€, maar of dat veel uitmaakt voor jou moet je dan zelf maar afwegen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door staringgg op 05-09-2012 15:50 . Reden: Zinsbouw ]

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:03
Die desire s is zo oud dat de prijs alweer aan het stijgen is. Lijkt mij niet echt een relaxte optie tenzij je hem 2ehands voor weinig geld kan krijgen.
Hoewel de meeste abonnementen eigenlijk niet meer op kunnen tegen simonly + losse telefoon is deze nog wel een leuke optie als je student bent:
https://www.gsmwijzer.nl/...ider_id=1#bestelformulier (--> 230 student)

Als je dit als simonly zou nemen zit je eigenlijk op minimaal zo'n 15 euro in de maand en dan is die 24 (maanden) * 10 (euro bovenop de waarde van het abonnement) = 240 euro voor een one S.

Die overweeg ik in ieder geval, om over te stappen vanaf mijn simyo abbo. Hij is ook te combineren met andere "gratis" telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Compizfox op 05-09-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Redblader schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:07:
[...]
Ik heb net een stuk of 5 reviews/hands-ons gelezen en de Desire X wordt onder de One V geplaatst door HTC zelf, in deze review staan ook benchmark scores die meer overeen komen met single core devices.

Dit komt omdat de S4 Play eigenlijk helemaal geen S4 is, het zijn min of meer 2 Qualcomm S1 processors aan elkaar geplakt met wat verbeteringen.

Mijn Xperia S met een S3 dual-core, wat volgens de benaming langzamer zou moeten zijn, haalt bijvoorbeeld ~3200 in quadrant, terwijl de Desire X in die review maar 2254 haalt.
Maar nogmaals: Je stelt het niet in perspectief. Het maakt mij niet uit hoe een Qualcomm MSM8225 presteert t.o.v. een MSM8260 (die in je Xperia S), maar het gaat erom hoe hij presteert t.o.v. een MSM8255 (zoals in de One V).

Het blijkt dat de One V een score haalt van 1980 bij Quadrant. Dan is 2254 nog altijd beter, toch?
staringgg schreef op woensdag 05 september 2012 @ 15:47:
Misschien is de HTC Desire S iets voor jouw:
  • Alu behuizing
  • 3,7" WVGA scherm
  • Custom ROM's zijn ook beschikbaar (draai zelf CM10)
  • LED
  • Notificatie-Led
  • En mijn desire S met CM10 loopt als een zonnetje!
Op dit moment is de prijs net boven de 300€, maar of dat veel uitmaakt voor jou moet je dan zelf maar afwegen ;)
Nou, nee. De Desire S heeft dezelfde SoC als de One V, terwijl de One V een stuk nieuwer e.d. is voor zelfs een veel lagere prijs.

[ Voor 43% gewijzigd door Compizfox op 05-09-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 21:15
Ik ben zelf ook al een tijdje aan het kijken naar een nieuw toestel. Ik kom ook van een Wildfire en ik heb ongeveer dezelfde wensen als jou. Ik vraag me wel af of het nu wel een goed moment is om een nieuwe telefoon te kopen. De meeste telefoons die je nu kan kopen zijn bijna een half jaar oud, er gaan geruchten dat Google binnenkort zou afkomen met een mid-range Nexus model,...

Is het niet beter om nog een paar maandjes te wachten?

• Redblader
Compizfox schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:14:
[...]

Maar nogmaals: Je stelt het niet in perspectief. Het maakt mij niet uit hoe een Qualcomm MSM8225 presteert t.o.v. een MSM8260 (die in je Xperia S), maar het gaat erom hoe hij presteert t.o.v. een MSM8255 (zoals in de One V).

Het blijkt dat de One V een score haalt van 1980 bij Quadrant. Dan is 2254 nog altijd beter, toch?
Het gaat me er meer om dat die Dual-core dus amper meer scored dan een single-core, dus zo'n groot voordeel is het niet.

Verder is een van je grote eisen een goede bouwkwaliteit en juist daar trekken ze de meeste twijfels bij, ze noemen de behuizing "plasticky'' , dan kan je net zo goed een Xperia U of Galaxy S Advance nemen die zijn ook van plastic maar worden qua bouwkwaliteit juist goed beoordeeld en ze zijn een stuk sneller.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je die andere toestellen simpelweg niet mooi vind, dat is een kwestie van smaak. :P

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Redblader schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:46:
[...]
Het gaat me er meer om dat die Dual-core dus amper meer scored dan een single-core, dus zo'n groot voordeel is het niet.

Verder is een van je grote eisen een goede bouwkwaliteit en juist daar trekken ze de meeste twijfels bij, ze noemen de behuizing "plasticky'' , dan kan je net zo goed een Xperia U of Galaxy S Advance nemen die zijn ook van plastic maar worden qua bouwkwaliteit juist goed beoordeeld en ze zijn een stuk sneller.
OK, daar heb je een punt. Op het eerste gezicht lijkt de Desire X ongeveer dezelfde soort behuizing te hebben als de Desire/Wildfire-'class' toestellen: Plastic backcover en aluminium bezel. Dat vind ik op zich prima al is een alu unibody beter natuurlijk.

Het is jammer dat er nog weinig reviews zijn te vinden van de Desire X, dat maakt research een beetje lastig. Maar ik zal eens zoeken.

Ik zie dat de enige shop die de Desire X aanbiedt in Nederland volgende de Pricewatch trouwens de prijs €30 heeft verhoogd. Dat maakt hem €50 duurder dan de One V en daarmee ook oninteressanter.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je die andere toestellen simpelweg niet mooi vind, dat is een kwestie van smaak. :P
Om eerlijk te zijn vind ik de Desire X mooier dan de One V, doordat de One V zo hoekig is :P

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Echt degelijke telefoons komen bij Nokia vandaan.

Had een Lumia 800 nog niet zo heel erg lang geleden in de handen (staand) en liet em vallen, ik dacht meteen het ergste, maar niks aan het handje (waar mijn eigen iPhone 3G.. inmiddels al weer een hele tijd terug ervoor, eens van een salontafeltje a 40cm hoog gevallen was en een grote barst in scherm eraan overhield). Als je geduld hebt is de nieuwe Lumia 820 misschien wel wat (Zo rond de €300,- denk ik dat die zal kosten, of anders zal de 720/30 of wat 't ook wordt dat wel zijn).

[ Voor 22% gewijzigd door GS88 op 12-09-2012 13:01 ]

Rotterdam

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn Galaxy Nexus is ook al meerdere malen hard gevallen en werkt ook nog prima. Zullen we Samsung dan ook maar toevoegen aan de degelijke telefoonproducenten :?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Zojuist de HTC One V besteld! Ik wil jullie allemaal bedanken voor de inbreng en het helpen maken van een keuze :)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Redblader schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:46:
[...]

Dus je kan beter een 1,4ghz single core nemen, dan een 1,0ghz dual core?

dus beter een pricewatch: Alcatel OT-995 Zwart een pricewatch: Sony Xperia Sola Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 22-09-2012 11:29 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
De wave die je aanhaalt is geen Android.

Wat houd je tegen om nog een maandje extra te sparen? Dan heb je namelijk een Galaxy S2.
Welke qua mod community op XDA best actief is, veel goede roms en tweaks aanwezig daar.

Op de V&A komen ze wel eens voorbij.

Alle wensen die jij wilt zijn aanwezig, en zo niet zijn ze er d.m.v. tweaks op te zetten!

Zucht...

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Compizfox schreef op woensdag 19 september 2012 @ 17:08:
Zojuist de HTC One V besteld! Ik wil jullie allemaal bedanken voor de inbreng en het helpen maken van een keuze :)
;)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Wat bedoel je? Je vindt dat ik niet de goede keus heb gemaakt?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Compizfox schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:36:
Wat bedoel je? Je vindt dat ik niet de goede keus heb gemaakt?
''Dus je kan beter een 1,4ghz single core nemen, dan een 1,0ghz dual core?

dus beter een pricewatch: Alcatel OT-995 Zwart een pricewatch: Sony Xperia Sola Zwart''

Toelichting: Het was een vraag waar ik graag antwoord op zou willen krijgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 22-09-2012 11:38 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Topicstarter
Aha, zo. Ik kan je er iig geen antwoord op geven :)
Ik denk dat de performance van een soc wat ingewikkelder ligt dan alleen de kloksnelheid en het aantal cores. (Tenminste, bij desktop CPU's is dat wel zo)

[ Voor 60% gewijzigd door Compizfox op 22-09-2012 11:48 ]

• Redblader
Stef602 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 22:15:
[...]

Dus je kan beter een 1,4ghz single core nemen, dan een 1,0ghz dual core?

dus beter een pricewatch: Alcatel OT-995 Zwart een pricewatch: Sony Xperia Sola Zwart
In dit geval niet, het gaat om het soort cores namelijk.
De Xperia Sola heeft een Cortex A9 dual-core en die is wel degelijk een stuk sneller dan de single-core in die Alcatel.
In de reactie die je van mij quote had ik het over de dual-core die in de Desire X zit, die heeft namelijk een Cortex A5 dual-core die veel langzamer is dan andere dual-cores. ;)
Compizfox schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 11:47:
Aha, zo. Ik kan je er iig geen antwoord op geven :)
Ik denk dat de performance van een soc wat ingewikkelder ligt dan alleen de kloksnelheid en het aantal cores. (Tenminste, bij desktop CPU's is dat wel zo)
Precies wat je zegt dus, bij ARM chips moet je ook op de architectuur letten net zoals bij desktop chips. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Redblader op 22-09-2012 12:42 ]

Pagina: 1