[Win7] Systeem schakelt af en toe uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele dagen heeft mijn systeem het er moeilijk mee. Nu is het op zolder, waar de pc staat, wel erg warm, maar ik kan niet goed zien waar het probleem nu zit.

Mijn Windows 7 systeem schakelt af en toe volledig uit. Het eerste wat ik dacht was dat het aan de temperaturen zou liggen. Echter komt de temperatuur nergens boven de 70,5 graden celsius.

20-08 - Hardware Monitor

20-08 - Crash

Nu heb ik vanzelfsprekend verder gekeken op het internet, maar ik kan nergens een duidelijke aanwijzing vinden.
- Er staat niets in de Eventlogs
- De bios toont niets vreemds

Het zou wellicht de voeding kunnen zijn, maar hoe stel ik dit vast? In bovenstaande screenshots valt mij enkel de idle temperatuur van de videokaart op.

Heeft er iemand ervaring met deze symptomen?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Niemand?

Intussen heb ik wel gezien dat het 'core voltage' van de CPU wisselt: 0.936 V naar 0.876 V naar 0.972 V naar 1.224 V etc..

[ Voor 5% gewijzigd door Rhapsody op 22-08-2012 18:27 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een cpu is meestal hardwarematig beveiligd tegen overtemperatuur en het kan goed zijn dat je software niet de juiste temperaturen aangeeft. Dat zou het enige kunnen zijn (buiten je voeding) dat zomaar je pc uit kan laten vallen.
De videokaart is in de meeste gevallen begrensd op 125 graden.

Zet eens een temperatuurlogger aan en draai dan Prime95 of een anders stressprogje om te kijken hoever je temperatuur omhoog kan voordat hij afschakeld.