Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 09:16
Beste Tweakers,

Afgelopen week is mijn Samsung U700 na vele jaren trouwe dienst ermee opgehouden, het scherm en de belfunctie willen niet meer in ieder geval.
Hoe dan ook, ik heb dus een nieuwe mobiele telefoon nodig. Mijn U700 was een fijn ding voor dagelijks gebruik, maar ik wil ook wel eens de stap naar de smartphonewereld zetten, onder andere omdat ik een (redelijk) goede muziekspelerfunctie en een 3.5mm (als dat de standaard grootte van stekkers van een koptelefoon/oortjes is) aansluiting best wel fijn vind om erbij te hebben.

Dus ben ik nu op zoek naar een smartphone, hoe goedkoper hoe beter uiteraard, maar als het iets boven mijn budget van 100 euro komt vergaat de wereld ook niet.
Zoals ik al vaag had beschreven moet hij de basisfuncties hebben, d.w.z. telefoneren, sms'en, een alarm. En een redelijke tot goede muziekspeler functie, en een 3.5mm stereo plug.
Qua besturingssysteem lijkt mij Android het beste om mee te beginnen, niet dat er veel andere keus is voor die prijs zover ik het zie. Ook het de Koopwijzer Mobiel OS kom ik op Android uit. Versie 4.x spreekt mij het meest aan, het is lekker strak en dat bevalt me wel. Maar voor die prijs is dat denk ik moeilijk te realiseren. Wat ik verwarrend vind is dat sommige modellen en 4.0 upgrade hebben maar dat is uiteraard niet aangegeven in de pricewatch.

Ik heb o.a. in de pricewatch rondgekeken en kwam uit op de volgende modellen:

Samsung Galaxy Pocket S5300
(vind ik erg basic en klein, misschien wel té, en ziet er goedkoop uit op de foto's)

LG Optimus L3 E400
(Het verschil met de Galaxy Pocket lijkt me matig, zou dat kunnen?)

Sony Xperia tipo
(Komt beter op mij over dan bovenstaande modellen, zowel qua uiterlijk als qua specificaties. Ik kan meer soorten bestandsformaten afspelen en heeft uiteraard Android 4.0.)
Deze aanbieding lijkt ook interessant: http://gsm.t-mobile.nl/tm...y-headset/msextprzbl.html

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Zelf zou ik echt geen smartphone kopen die minder dan een wvga (800x480) scherrm heeft.
Dan is de Acer Liquid Glow misschien een optie, 169 euro los.
De Motorola Motoluxe zit in dezelfde orde.
Net iets duurder is de Alcatel OT-995 ook een leuk toestel voor net boven 180 eruo.

Als dit boven je budget is dan zou ik naar een 'nieuwe' tweedehands kijken. Een LG Optimus Black is bijvoorbeeld een uitstekend toestel die tweedehands niet erg poulair is. Die moet je redelijk nieuw kunnen kopen tussen 100 en 125 euro.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overweeg ook een Windows Phone. Met name de Nokia Lumia 610 vind ik een toestel dat erg veel waarde biedt voor de prijs. Voor zover ik weet is de Vodafone prepaid variant van dit toestel nog steeds niet voorzien van een simlock en verkrijgbaar rond de 160 euro. Deze komt standaard met gratis offline navigatie en alle basis applicaties die je als beginnende smartphone gebruiker nodig hebt.

pricewatch: Nokia Lumia 610 Zwart (Vodafone-prepaid)

Het probleem van Android toestellen in deze budgetgroep (<175 euro) is dat het naar mijn mening net niet helemaal soepel werkt. Hoewel ik de ZTE Blade wel een erg fijn toestel vond voor het bedrag wat ik er voor betaalde. Helaas is deze niet meer nieuw te koop.

En tweedehands toestellen is natuurlijk altijd een goed alternatief. Met name de high-end modellen van vorig jaar moeten nu binnen hetzelfde budget vallen.

[edit] De aanbieding die je noemt is waarschijnlijk voorzien van een simlock. Hoewel deze te verwijderen is, is het misschien wijs om dit even na te vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Luit op 21-08-2012 17:22 ]

• Ovindel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 09:16
@Sigis
Let wel dat ik de telefoon waarschijnlijk niet zo vaak zal gebruiken, ik bel en sms bijvoorbeeld niet elke dag. Muziek moet redelijk werken, maar is een scherm denk ik niet zo belangrijk voor. Uiteraard begrijp ik helemaal wat je bedoeld, maar de prijs komt wel erg hoog te liggen voor mijn budget. Welk model bedoel je overigens met de LG Optimus Black, ik krijg namelijk verschillende resultaten eruit bij google.

@Luit
Ik heb in eerste instantie niet naar Windows Phone gekeken, vooral omdat ik had gelezen dat binnenkort Windows Phone 8 uitkomt en het besturingssysteem dan al verouderd is. Zelf heb ik het voorgevoel dat je niet zoveel kan aanpassen als in Android, wat natuurlijk helemaal niks zegt. Overigens heb ik zelf geen auto, dus bij de Nokia is dat voor mijn geen voordeel, of hij moet ook werken als ik loop?
Het verschil tussen af een toe een korte hapering of het gevoel hebben dat het toestel vast loopt is iets heel anders, hoe zie je dat?
Welke tweedehands modellen zouden dan daar onder vallen? Ik heb er namelijk maar weinig verstand van.
Simlockvrij is fijn, ik heb op dit moment nog een prepaid simkaart liggen waar nog geld op staat en ik graag zou willen gebruiken als dat kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ovindel op 21-08-2012 17:57 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Quote uit het alcatel topic:
Tip: momenteel is dit toestel te verkrijgen met 35% korting op de actieprijs van Eur179,- ==> dus idd voor Eur 116,35 bij AH Stadshagen in Zwolle. Kennelijk grote partij ingekocht. Lagen vandaag nog zeker stuk of 6 bij de balie. Gecheckt bij een aantal andere AH's, daar nog steeds te verkrijgen voor 179,-
Alcatel OT-995. Kijk maar eens of je in de buurt van Zwolle bent en of je het wat vindt.

Dit topic dus: Alcatel OT-995 Ervaringen & Discussie

[ Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 21-08-2012 18:42 ]

UNOX: The worst operating system