Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-05 14:56

Darkfreak

Everybody wears a mask

Topicstarter
Dag beste mede-tweakers.

Nadat mijn computer de afgelopen dagen (lees: 1 á 2 maanden) non stop op mijn kamertje in Eindhoven (ik was bij mijn vader in Kerkrade ivm werk en liet de PC aan) heeft staan draaien kwam ik vandaag tot de ontdekking dat mijn temperaturen alles behalve laag waren (Alle vermelde temperaturen waren idle temperaturen, de computer stond in de nacht van maandag op dinsdag wel uit).

EVEREST en Speedfan gaven het volgende aan:
Moederbord: ~65 graden
CPU: ~80 graden
Core 1: ~75 graden
Core 2: ~75 graden
Core 3: ~75 graden
Core 4: ~75 graden

Ik vond het sowieso al raar dat CPU hoger was dan Core (hoort toch andersom?) ..
Maar de temperaturen waren in ieder geval te hoog (Heb een Phenom II X4 965) ..

Computer uit, open die kast, helemaal schoonspuiten met hoge luchtdruk en alle stof weg zuigen, cpu koeler (stock) los, droog laagje pasta afschrobben en mooi schoon maken, nieuw laagje pasta erop, koeler erop, kast dicht en aan die handel ..

Nieuwe temperaturen:
Moederbord: ~40 graden
CPU: ~80 graden
Core 1: ~50 graden
Core 2: ~50 graden
Core 3: ~50 graden
Core 4: ~50 graden

Het moederbord en de core temperaturen zijn mooi gedaald.
Maar de temperatuur voor CPU blijft op 80 :s.

Waarom daalt CPU niet en alles andere wel?
En hoe kan het dat CPU hoger dan de core temps is?

Iemand hier een verklaring voor?

Bij voorbaat dank :)!

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• morerevs
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-05 22:53
Heb je hiervoor wel eens de CPU temp geccontroleerd of is dit de eerste keer?
Lijkt op een defecte sensor, ik heb dit (soort van) ook met een E8400. De CPU temp staat op 49 graden tot ik hierboven kom en dan gaat ie pas omhoog. Wanneer de temp zakt geeft ie niet lager aan dan 49. De cores veranderen wel dus ik heb er maar vrede mee.

• Roberto.A.G
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-05 13:49
Kijk ook even met andere programma's

Core Temp

HWMonitor

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True