• plantenbak123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-11-2025
Hallo mensen,

Sinds enkele dagen bezit ik een hd 5870. CCC doet echter behoorlijk gek. Het heeft een tijdje geduurd voor het uberhaupt werkte, eerst wat last van artifacts. Ik heb toen alle restjes van de nvidia drivers weggewerkt en nu werkt de kaart prima maar CCC werkt nog steeds niet naar behoren. Zodra ik het open springt de processor belasting door CCC naar 61% en het geheel is behoorlijk sloom (CCC). Ook heb ik het idee dat het conflicteert met Rivatuner dus al met al is mijn vraag: Kan ik CCC zonder noemenswaardige nadelige effecten weg doen? De display driver is er dan immers nog dus gamen moet gewoon kunnen, voor oc'en heb ik rivatuner en ja... waar heb je het nou nog meer voor nodig? Het probleem is alleen, hoe kan je het deinstalleren. Het staat niet bij de programma's en software. PS hij laat in het contextual menu ook 3x de kaart zien. Lijkt me ook geen zuivere koffie of wel?
Hier screens van taakbeheer en context menu;
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2rzqvkg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/j6o68m.jpg

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-02 13:32

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dat 3 keer weergeven is normaal (is per aansluiting) heb ik hier ook. CCC verwijderen kan maar de windows drivers zijn vaak een oudere versie en geen ondersteuning videodecoding. Zelf zou ik liever gewoon windows opnieuw installen als het echt niet werkt. Als je zegt dat er artefacts waren en je rivatuner geinstalleerd hebt zit het probleem eerder in de daar denk ik. CCC is sowieso niet de meest vlotte software

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 21-08-2012 15:49 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
YouTube: How to uninstall the ATI Catalyst driver

Alleen waar hij kiest voor express kies jij voor custom. En dan de juiste vinkjes zetten ;)

Carpe Diem

• plantenbak123
@ 36, dat probleem was er dus eerst. Ik heb toen de restanten van de nvidia drivers die ik gemist had weggemikt, daarna waren de artifacts weg dus het lijkt me dat het daar aan lag.

@muppet99, er staat dus niets van ati bij mijn programmas. Lijkt me een beetje rommelig om random de ati register entries weg te gooien.

EDIT: Ik kan de meuk gewoon deinstalleren met de installatie software, zit ook een deinstallatie optie bij. Wat zou ik missen als ik m deinstalleer?

[ Voor 19% gewijzigd door plantenbak123 op 21-08-2012 15:56 ]

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
c:\program files\ati\...... en daar zoeken naar iets in de trent van setup. Deze kun je gewoon runnen :)

Zou alleen wel je drivers laten staan. De standaard windows drivers zijn meestal niet helemaal geoptimaliseerd. Alle meuk er om heen kun je gewoon wegmikken.

[ Voor 44% gewijzigd door muppet99 op 21-08-2012 16:00 ]

Carpe Diem

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik mij niet vergis is Rivatuner niet bedoeld voor AMD kaarten dus ik zou Rivatuner eens de-installeren en in plaats daarvan MSI Afterburner gaan gebruiken. Bij de meeste AMD kaarten werkt MSI afterburner wel maar zoals ik lees is Rivatuner echt specifiek bedoeld voor Nvidia kaarten.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Roel1966 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:08:
Als ik mij niet vergis is Rivatuner niet bedoeld voor AMD kaarten dus ik zou Rivatuner eens de-installeren en in plaats daarvan MSI Afterburner gaan gebruiken. Bij de meeste AMD kaarten werkt MSI afterburner wel maar zoals ik lees is Rivatuner echt specifiek bedoeld voor Nvidia kaarten.
En Rivatuner wordt allang niet meer geupdate, dat is overgegaan in Afterburner.
What's new:

Added database for ForceWare 182.06.
Van: http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner&menu=8/

We zijn al bij 301.xx whql en 305.xx beta

[ Voor 15% gewijzigd door DaLoona op 21-08-2012 16:17 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dr staat ook MSI afterburner in zn procesbeheer..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• plantenbak123
Excuseer, het betreft hier inderdaad afterburner. Maar het draait er nu dus om: Wat zou ik precies missen als ik CCC weg smijt? Vrijwel alle opties zijn toepassings geregeld, net geinstalleerd dus in principe mis ik niks. Toch?

[ Voor 64% gewijzigd door plantenbak123 op 21-08-2012 16:27 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Een beetje experimenteren kan geen kwaad hoor plantenbak, je kan CCC ook gewoon uitschakelen als opstarttoepassing. Merk je vanzelf of het mis gaat. Zet je het gewoon weer aan.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• plantenbak123
Inderdaad maximus, groot gelijk. Mocht ik het missen installeer ik het wel gewoon. Bedankt mannen, geniet nog maar even van het zonnetje!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Niet deinstaleren maar gewoon zoals MaximusTG zegt weghalen bij het opstarten (met bijvoorbeeld msconfig). Je hebt het niet nodig voor een goede werking van je kaart ;).

Als je bepaalde instellingen (voor bijvoorbeeld video) wil veranderen dan kan je het gewoon via het start menu weer opstarten.
Pagina: 1