Toon posts:

Ipad 2 of Ipad 3

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Een aantal dagen geleden heb ik een iPad 2 gekocht, ik ging niet voor de iPad 3 omdat ik op Tweakers zag dat die erg warm kan worden, daarbij ook nog lichter is en de batterij gaat langer mee.

Nu zit ik toch te twijvelen, want ik ben echt een 'app verslaafde' en ik speel veel games op mijn iPad. Op de Ipad 3 komen de meeste games en tekst beter naar voren als op de iPad 2. Daarbij komt ook nog eens dat de iPad 3 helemaal niet slomer is dan de iPad 2, wat ik overigens wel dacht.

Een simpele vraag, welke iPad zou jij kopen?

Overigens kan ik de iPad 2 nog retourneren vandaar de vraag.

Alvast bedankt.
groeten,
koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:43
Ik vind de ipad 3 mooier, hoe komt het dat ik nu nog een ipad 2 heb? omdat ik de upgrade te duur vind.
Als ik er nu een zou kopen, dat dit de ipad 3 worden vanwege het scherm, waarschijnlijk wel meteen een 32gb uitvoering ipv 16.

Dus, als jij het gevoel hebt dat je de ipad 3 prettiger vind, waarom niet? gewoon lekker doen.
Ik kan talloze sites opnoemen met vergelijkingen, maar het is jouw gevoel dat het moet bepalen en niet de specs.

In jouw geval denk ik te lezen aan je toon dat je spijt gaat krijgen als je het niet doet, dus doe het dan maar gelijk 8)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha bedankt voor je reactie, ik heb de iPad 2 vooral gekozen door vergelijkingssites die inderdaad niet al te positief over de iPad 3 zijn, maar na nader onderzoek ben ik er achter gekomen dat de iPAd 3 naar mijn mening beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:43
tuurlijk, de ipad 3 is ook beter. het scherm is gewoon veel mooier.
De vraag is of je het nodig gaat hebben, ikzelf denk van niet, omdat ik geen spellen op hd speel en veel spellen nog niet klaar zijn voor het nieuwe retina scherm en dus toch nog draaien op 1024 ipv 2048 pixels.

Gewicht is kul, die paar gram ga je niet merken....
Accu tijd vond ik een belangrijke, maar is ook kolder, 10 uur halen ze beide, en als ik 10 uur zonder stopcontact zit, heb ik niet 10 uur lang de ipad aan.

Warmte is ook relatief. Merk je een paar graden, vast wel, ga je je eraan ergeren? ik denk, dat het mij niet zoveel uitmaakt.

Schermen, er waren in het begin at topics over schermen die blauwer zijn en anders dan de ipad 2, ik hor daar niet zoveel meer van.

Enige pro voor de ipad 2 is de laadtijd, ipad 2 is in 2,5 uur vol van 0 naar 100 procent, ipad 3 heeft het dubbele nodig las ik, dat zou 5 uur zijn en dat vind ik wel lang.

Je leest veel ipad 2 bezitters die voor zichzelf zo hard mogelijk roepen dat de ipad 3 de upgrade niet waard is, maar ik denk dat niemand zou weigeren als ze hem kunnen omruilen.
8)

niet moeilijk doen, als jij denkt dat je met een ipad3 wel die beleving helemaal kunt volmaken wat je met een ipad 2 niet kan, waarom zou je dan twijfelen. O-)

have fun met je ipad 3 ;)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAL86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03:05
Als een iPad 2 bezitter zal ik niet snel upgraden naar de iPad 3.
Vanaf de iPad 1 naar een iPad 3 is een wereld van verschil. Thuis hebben we een 1 en 2, maar het scherm van de 3 vind ik echt beduidend mooier dan beide eerdere iPads. Qua snelheidsbeleving vind ik de iPad 2 en 3 gelijkwaardig.. maar dat scherm is gewoon veel mooier!

Als je de meerprijs ervoor over hebt: Terug naar de winkel en haal de 3 ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit wel te twijvelen, want de iPad 3 is niet beter of slechter dan de iPad 2, maar kost wel €90 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:13:
Ik zit wel te twijvelen, want de iPad 3 is niet beter of slechter dan de iPad 2, maar kost wel €90 meer.
Hoezo is de nieuwe iPad niet beter dan de iPad 2? Kijk eens naar het scherm...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:11
Je geeft aan dat je twijfelt maar je hebt eerst gekeken naar de voordelen van de Ipad2 en Ipad3. Bij de Ipad 3 heb Noem je zelf op dat deze warm kan worden en lichter is en de batterij langer mee gaat.

Je bent zelf een app verslaafde ofwel je installeert veel apps en test ze veel uit.

Je had een gedachte dat de Ipad3 slomer was dan de Ipad2. Dit is later in jou gedachten gang veranderd naar dat dit niet het geval is.

Je kan hem nog ruilen en dit kost je dan €90,00. Persoonlijk denk ik dat je gewoon die Ipad3 wilt hebben en dat de Ipad2 eigenlijk teveel tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Als je nog geen ipad hebt moet je voor jezelf bepalen of het retina scherm nodig is. En dan wat meer betalen.
Anders kan je een paar tientjes besparen. Persoonlijk zou ik voor een ipad 3 gaan.
Heb je net een ipad 2. Dan is het een dure upgrade voor het scherm alleen.
De GPU is sneller maar moet ook meer pixels bedienen. Vanuit dat opzicht zijn ze ongeveer evensnel.
En moet je dus 479 neer leggen voor een beter scherm. Dan zou ik nog even lekker door typen op een ipad 2.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:06
Neem aub de 3,

hier op t werk een grote hoeveelheid 2 en 3 modellen in omloop, en dat scherm is zoveel beter, absurd gewoon.

En ik ben absoluut geen apple fan, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-07 09:03
Als je de iPad 3 koopt, weet je gewoon dat je bijna geen betere scherm kan krijgen.
In ieder geval qua pixel density. Met de iPad 2 zal je altijd weten, dat je scherm, in ieder geval, beter kan.

Als dit je eerste tablet wordt, zou ik zeker de iPad 3 adviseren. Hij is nu duurder, maar hij gaat wel langer mee. Hij heeft iets betere specs en het scherm is echt een hele grote plus. Persoonlijk ben ik geen fan van fotograferen met de iPad, maar de iPad 3 heeft ook een veel betere camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retoriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met browsen leest het een stuk lekkerder omdat de letters veel scherper zijn. Ik vond het de € 90 dubbel en dwars waard in ieder geval.

[ Voor 45% gewijzigd door Glashelder op 21-08-2012 16:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je hier op GoT zoekt naar ipad 2 of ipad 3 kom je diverse topics tegen waar dit onderwerp en de afwegingen worden besproken. Nog een topic over dit onderwerp is wat teveel van het goede, dus deze gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.