...geloof het of niet, maar ik heb net op de duitse zender op tv gezien (was op ce bit 2001) dat er nu door een (zweeds) bedrijf een kristal is ontwikkeld waar men 3 dimensionaal informatie op kan slaan. ze beweren dat 400 dvd's op 4 cm2 kristal (dikte van nog geen 4 mm) opgeslagen kan worden, bovendien is de doorvoersnelheid 100 MB/sec. ze beweren bovendien ook dat deze kristal herschrijfbaar is en 100 jaar meegaat.... als dit de toekomst is.... fet man...
Verwijderd
voor zoveel dingen is de theorie bekend. Glasfiber harddisks bijvoorbeerd. Alleen zijn het nu nog theoriën. Voordat het in de praktijk gebracht wordt, zijn we al weer tientallen jaren verder.
Ziets was trouwens al jaren bekend, maar het is gewoon nog niet rendabel, niet functioneel, waarschijnlijk ongelofelijk duur, en nog in de onderzoekssfase.
Ziets was trouwens al jaren bekend, maar het is gewoon nog niet rendabel, niet functioneel, waarschijnlijk ongelofelijk duur, en nog in de onderzoekssfase.
...het is volgens mij geen theorie meer. er werd zelfs een demonstratie getoond van een videobestand dat ze op het kristal gezet hadden.... maar alleen al het apparatuur dat aanwezig was om het kristal te lezen, was niet iets wat eenieder thuis heeft dacht ik zo.... het zal wel reteduur zijn, maar dat waren de eerste cd writers toch ook
....
edit:
tiepvaute, gaaaaap
tiepvaute, gaaaaap
Verwijderd
Dan kan wel, maar hoelang bestonden er cd-writers voordat ze beschikbaar kwamen?
En het feit dat je een werkend prototype kan laten zien, wil nog niet zeggen dat het toepasbaar is. Blijft de data bijvoorbeeld verhouden als dat kristal geen stroom/licht meer krijgt?? En is het qua prijsstelling een reeële vervanging voor de huidige cd/dvd ??
En het feit dat je een werkend prototype kan laten zien, wil nog niet zeggen dat het toepasbaar is. Blijft de data bijvoorbeeld verhouden als dat kristal geen stroom/licht meer krijgt?? En is het qua prijsstelling een reeële vervanging voor de huidige cd/dvd ??
ik had ook zo iets gelzen vorig jaar. toen kon er 37 Terabyte op in een formaat van een lucifer doosje
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Verwijderd
Star Trek
Ja altijd! 
Nee maar serieus. Ik heb nog een écht realistisch verhaal, want het heeft zelfs in de krant gestaan. Bij Philips werkte een (behoorlijk) genie aan een nieuwe data-opslag techniek. Hij is echter een paar maanden geleden plotsklaps overleden en is zo leuk geweest om zijn zware doorbraak (de gegevens ervan) in een kluis te bewaren en omdat hij zo bang was dat hij zelf niet met de eer van zijn uitvinding zou gaan, heeft hij niemand het geheim prijs willen geven... en toen was ie ineens dood
--> probleempje, niemand weet waar hij de gegevens van zijn onderzoek gelaten heeft 
en nou komt 't leuke ervan, de ontwikkeling waaraan hij aan 't werken was zou bijna afgerond zijn en de mogelijk geven zowat álle (!!) tot nu toe uitgebrachte video's in 1x op te slaan
en dit is geen bullsh*t guys, dat stond echt in de krant >:)>:)>:)*D
Nee maar serieus. Ik heb nog een écht realistisch verhaal, want het heeft zelfs in de krant gestaan. Bij Philips werkte een (behoorlijk) genie aan een nieuwe data-opslag techniek. Hij is echter een paar maanden geleden plotsklaps overleden en is zo leuk geweest om zijn zware doorbraak (de gegevens ervan) in een kluis te bewaren en omdat hij zo bang was dat hij zelf niet met de eer van zijn uitvinding zou gaan, heeft hij niemand het geheim prijs willen geven... en toen was ie ineens dood
en nou komt 't leuke ervan, de ontwikkeling waaraan hij aan 't werken was zou bijna afgerond zijn en de mogelijk geven zowat álle (!!) tot nu toe uitgebrachte video's in 1x op te slaan
Verwijderd
O jee,
toch niet in de Telegraaf heh...
"D'r is geen leugen zo zwart als een gedrukte leugen.."
..zou m'n opoe gezegd hebben
toch niet in de Telegraaf heh...
"D'r is geen leugen zo zwart als een gedrukte leugen.."
..zou m'n opoe gezegd hebben
Nee, 't is echt waar. Door data onder verschillende hoeken (met een laser) uit te lezen is er veel meer informatie op te slaan op een klein oppervlak. De DVD is daar het eerste voorbeeld van. Die nieuwe technieken zijn gewoon doorontwikkelingen en gaan toch echt komen hoor.
Eerst LP ... toen CD ... toen DVD ... en zo ontwikkelt men verder.
Eerst LP ... toen CD ... toen DVD ... en zo ontwikkelt men verder.
Stond inderdaad in de krant ja. Een vent uit Enschede volgens mij. Maar dat was een compressie technologie en geen opslagmanier. Hij kon wel een compressie van 1000x :):):) Maar maar een paar mensen bij Philips hebben het gezien 'in action' en stond pas terug in de krant dat ze denken dat hij ze gewoon voor de gek heeft gehouden omdat er ten eerste, bijna niks gevonden is van wat hij dan aan het doen was. De patenten die hij aangevraagd heeft niet echt bijzonder waren en dat het onwaarscheinlijk is dat iemand een compressie van 1000x kan doen als andere mensen heeeeeeeeel goed na moeten denken om 5 procent of zo te halen.Op woensdag 28 maart 2001 09:28 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Nee maar serieus. Ik heb nog een écht realistisch verhaal, want het heeft zelfs in de krant gestaan. Bij Philips werkte een (behoorlijk) genie aan een nieuwe data-opslag techniek. Hij is echter een paar maanden geleden plotsklaps overleden en is zo leuk geweest om zijn zware doorbraak (de gegevens ervan) in een kluis te bewaren en omdat hij zo bang was dat hij zelf niet met de eer van zijn uitvinding zou gaan, heeft hij niemand het geheim prijs willen geven... en toen was ie ineens dood--> probleempje, niemand weet waar hij de gegevens van zijn onderzoek gelaten heeft
U gaat door voor de retorische vraag...
Hmmmz ... dat heb ik ook gezien, maar dat bedoel ik niet. Dit verhaaltje was ook een keer bij 2Vandaag. Die kerel ging ineens dood toen het hoogtepunt naderde hè? Dat ging over ik weet niet hoeveel opslaan (en comprimeren) op een chipkaart (jeweetwel ... net zo één als op een telefoonkaart). Wat ik bedoel ging echt over de doorontwikkeling van DVD's (zie mijn andere reactie).Op woensdag 28 maart 2001 15:03 schreef TiG het volgende:
[..]
Stond inderdaad in de krant ja. Een vent uit Enschede volgens mij. Maar dat was een compressie technologie en geen opslagmanier. Hij kon wel een compressie van 1000x :):):) Maar maar een paar mensen bij Philips hebben het gezien 'in action' en stond pas terug in de krant dat ze denken dat hij ze gewoon voor de gek heeft gehouden omdat er ten eerste, bijna niks gevonden is van wat hij dan aan het doen was. De patenten die hij aangevraagd heeft niet echt bijzonder waren en dat het onwaarscheinlijk is dat iemand een compressie van 1000x kan doen als andere mensen heeeeeeeeel goed na moeten denken om 5 procent of zo te halen.Ik denk dus niet dat dit echt was. Maar een beetje offtopic
ECHT!! het heeft zelfs op tweakers gestaan!! en durf maar is te zegge dat femme een leugenaar is!Op woensdag 28 maart 2001 09:28 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Star TrekJa altijd!
Nee maar serieus. Ik heb nog een écht realistisch verhaal, want het heeft zelfs in de krant gestaan. Bij Philips werkte een (behoorlijk) genie aan een nieuwe data-opslag techniek. Hij is echter een paar maanden geleden plotsklaps overleden en is zo leuk geweest om zijn zware doorbraak (de gegevens ervan) in een kluis te bewaren en omdat hij zo bang was dat hij zelf niet met de eer van zijn uitvinding zou gaan, heeft hij niemand het geheim prijs willen geven... en toen was ie ineens dood--> probleempje, niemand weet waar hij de gegevens van zijn onderzoek gelaten heeft
ik zoek wel ff een link!
Verwijderd
Het heeft zekers op tweakers gestaan, alleen daar ging het als ik me goed herinner om 16 DivXjes en bij dat kristal om 400DVD's en dat is nogal een verschil. Ik geloof het best, want niemand het gedacht dat een harde schijf van 40MB ooit vol zou kunnen
Philips had weinig ermeer te maken.
Roel Pieper had die man overtuigt om zijn belangen te behartigen (lol, veel geld voor zichzelf te verdienen) maar de dag voordat ALLES zou worden overgedragen, stierf de uitvinder. Vervolgens is het niet duidelijk waar alle info is gebleven, maar men verdenkt de familie ervan. Dat ide het gejat heeft. Het was inderdaad een encryptie technique.
Dat van die kristel klinkt ook goed. Of dat bericht van een 3D tv, lijkt me ook leuk...
Roel Pieper had die man overtuigt om zijn belangen te behartigen (lol, veel geld voor zichzelf te verdienen) maar de dag voordat ALLES zou worden overgedragen, stierf de uitvinder. Vervolgens is het niet duidelijk waar alle info is gebleven, maar men verdenkt de familie ervan. Dat ide het gejat heeft. Het was inderdaad een encryptie technique.
Dat van die kristel klinkt ook goed. Of dat bericht van een 3D tv, lijkt me ook leuk...
Verwijderd
zucht.. een jaar geleden was er een *werkend* prototype van een 1cm dikke cdrom gebaseerd op holografie/meerdere kleuren lasers... nooit meer wat van gehoord zal nog wel ff duren
das inderdaad rete vet man !!
maare das ruim een stuk of paar giga-tjes
indien geen teratjes
maare denk es na wie heeft er nou zoveel data ?(op een paar servers na dan)
wou je beweren dat jij thuis zoveel hebtr ?
is wel tof ja THEARETIESCH wel leuk voor backup
ik sta verbaasd toe te kijken , de techniek van vandaag
maare das ruim een stuk of paar giga-tjes
indien geen teratjes
maare denk es na wie heeft er nou zoveel data ?(op een paar servers na dan)
wou je beweren dat jij thuis zoveel hebtr ?
is wel tof ja THEARETIESCH wel leuk voor backup
ik sta verbaasd toe te kijken , de techniek van vandaag
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Ze (uhh.. wie dan ?? Flipsen en IBM ??)
zijn al tijden bezig om CD's 10 laags te kunnen maken.
Dat worden dan DVD's waarschijnlijk..
De DVD's zijn al tweelaags, dat levert 7 tot 10 Gbytes opslag op. Maal 5 zou dus naar 30 tot 50 Gigabytes gaan.
De vraag is dan natuurlijk wat je er in GOT's naam op moet zetten, alle films van de Dikke en de Dunne ??? Alle LP's en videotjes van de Stones ??
Da kan natuurlijk, alleen wordt het dan een beetje duur in de winkel, wie gaat er nu 1000 piek betalen voor zoiets.. Huren ? zelfde probleem.
Op dit moment is er wel behoefte aan 2 tot 10 Gigabytes aan opslag, voor nog grotere software paketten en Video..
Ik denk dat de onwikkeling naar solid state kristallen zal gaan, oot. Omdat je dan geen bewegende delen meer hebt.
Gelukkig zijn we daar nog niet, en kunnen we er dus lekker over speculeren
(Doet m'n Icoontje het inmideels weer Tha wout ?? Hier heeft 'ie het de hele tijd gedaan, maar aangezien dat plaatje tegenwoordig op GOT zelf staat, en ze 'wat database problemen' *ehum* hebben... zal ie wat moeilijk laden of zo....)
zijn al tijden bezig om CD's 10 laags te kunnen maken.
Dat worden dan DVD's waarschijnlijk..
De DVD's zijn al tweelaags, dat levert 7 tot 10 Gbytes opslag op. Maal 5 zou dus naar 30 tot 50 Gigabytes gaan.
De vraag is dan natuurlijk wat je er in GOT's naam op moet zetten, alle films van de Dikke en de Dunne ??? Alle LP's en videotjes van de Stones ??
Da kan natuurlijk, alleen wordt het dan een beetje duur in de winkel, wie gaat er nu 1000 piek betalen voor zoiets.. Huren ? zelfde probleem.
Op dit moment is er wel behoefte aan 2 tot 10 Gigabytes aan opslag, voor nog grotere software paketten en Video..
Ik denk dat de onwikkeling naar solid state kristallen zal gaan, oot. Omdat je dan geen bewegende delen meer hebt.
Gelukkig zijn we daar nog niet, en kunnen we er dus lekker over speculeren
(Doet m'n Icoontje het inmideels weer Tha wout ?? Hier heeft 'ie het de hele tijd gedaan, maar aangezien dat plaatje tegenwoordig op GOT zelf staat, en ze 'wat database problemen' *ehum* hebben... zal ie wat moeilijk laden of zo....)
aka Project QbitVerwijderd schreef op 28 March 2001 @ 02:55:
...geloof het of niet, maar ik heb net op de duitse zender op tv gezien (was op ce bit 2001) dat er nu door een (zweeds) bedrijf een kristal is ontwikkeld waar men 3 dimensionaal informatie op kan slaan. ze beweren dat 400 dvd's op 4 cm2 kristal (dikte van nog geen 4 mm) opgeslagen kan worden, bovendien is de doorvoersnelheid 100 MB/sec. ze beweren bovendien ook dat deze kristal herschrijfbaar is en 100 jaar meegaat.... als dit de toekomst is.... fet man...
das geloof ik de project naam :d
grrrrrrrrr beetje oud topic sorry niet gzien
[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 16-09-2003 14:17 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Aha, maar is het ook zo dat het in het verschiet ligt dat het ooit gebruikt gaat worden ?
Verwijderd
Was al een oud topic BalusC, en ik had het niet in de gaten....Mijn verontschuldigingen !
Pagina: 1