usb->vga converter op linux.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:55

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een x-aantal USB -> VGA converter die ook onder linux werkt (ivm aansluiting op mijn R.PI en andere projecten).
Ik vind wel genoeg van deze adapters, maar nergens staat bij of deze ook geschikt is voor linux.
Hebben jullie een aantal merken/types die jullie zelf gebruiken onder linux?

Zelf had ik deze al gevonden:maar geen van deze melden enige linux compatabiliteit

Hier staat duidelijk dat het gewoon zou moeten kunnen onder linux...
Echter een geschikte adapter vinden is nogal moeilijk gebleken

[ Voor 62% gewijzigd door eagle00789 op 23-08-2012 10:41 ]

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
Ik zal wel op mijn kop krijgen hiervoor, maar toch even een schop van dit topic

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Schoppen mag na 24u gewoon hoor ;)

Dat gezegd, als je geen reactie krijgt is het doorgaans aan te raden je af te vragen waarom en hand in eigen boezem te slaan. Je topicstart is erg minimaal, zonder melding van wat je al gevonden hebt, zonder links naar opgezochte info. Dat nodigt niet echt uit tot reageren. Allicht helpt het als je daar wat aan doet...

Edit:
Dat ziet er een stuk beter uit, het geef mij iig een aanknoopingspunt :)

De link die je geeft, geeft eigenlijk een stappenplan voor hoe dit aan te pakken:

1) zorg dat je USB VGA adapter (geen converter! het is een volwaardige video adapter) een SiS chip heeft of iig werkt met de sisusbvga driver.
2) USB-ding in linuxbak steken (bijv je Pi) en kijken of het gelijk werkt. Zo ja: win.
3) Zo nee met lsusb de device ID achterhalen.
4) Kernel sources downloaden voor je distro (wat er staat werkt iig voor Debian, Ubuntu of derivaten)
5) Aangegeven bestand editen, module compileren
6) Modproben en het zou moeten werken. Win.

Overigens heb ik een USB VGA geval thuisliggen (een EVGA UV Plus+, die iirc een SiS 315 erin heeft en dus met sisusbvga zou moeten werken mits USB device ID bekend is) en een Raspberry Pi - helaas heb ik erg weinig vrije tijd momenteel, dus ik kan niet beloven dat ik dit voor je uit kan zoeken.

[ Voor 56% gewijzigd door dion_b op 23-08-2012 10:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789

eagle00789

Est. November 2005

Topicstarter
geen probleem. ik wilde alleen advies over welke usb->vga converter ik zou moeten kopen, maar als jij die evga hebt, moet ik die misschien maar eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoho, ik heb'm, maar nog niet onder Linux gebruikt - het zou zeker moeten kunnen zoals beschreven, maar het zou bij willekeurig welk andere op dezelfde manier moeten kunnen. Enige reden dat ik deze heb is dat ik'm in de IT-prullenbak op het werk toevallig vond ;)

Edit:
Inderdaad, doe geen aannames hiermee. Heb zojuist even met m'n Pi zitten kloten en deze EVGA UV Plus+ 16 eraan gehangen (zonder monitor). Het is geen SiS USB VGA maar een Displaylink device. Dat is eigenlijk goed nieuws, want het is een andere driver met betere, modernere support, maar er zitten nog steeds wat haken en ogen aan:
http://libdlo.freedesktop.org/wiki/FrontPage

Helaas geen tijd of hardware om er verder op in te gaan, multihead displays was sowieso niet m'n plan met m'n Pi, maar het lijkt op iets dat met uurtje googlen en kloten moet lukken, met Displaylink zowaar zonder kernel module source hacks.

[ Voor 54% gewijzigd door dion_b op 26-08-2012 12:36 ]

Oslik blyat! Oslik!