Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi,

Ik heb het volgende "probleem"
We hebben een JVC TV, model HV-32P37SUE
Handleiding is hier te downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/9025270/640/9025270.jpg
Afbeelding is klikbaar.

De TV heeft geen HDMI ingang maar ik wil er toch graag een HDMI apparaat op aansluiten.
Nu zag ik op dx.com het volgende:
HDMI to YPbPr cable
Er wordt wel bij gezegd dat dit geen converter is en dat je apparaat (mijn TV dus) dit moet ondersteunen, anders heb je er niets aan.

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/9025768/640/9025768.jpg
Afbeelding met specificaties is klikbaar.

En nu komt mijn vraag: Hoe weet ik of mijn TV dit ondersteunt of niet?

[ Voor 9% gewijzigd door pduh op 21-08-2012 15:29 . Reden: afbeelding specificaties toegevoegd ]

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42

servies

Veni Vidi Servici

Ik geef je 0,00001% kans dat dit gaat werken.
En ik gok dat ik zelfs dan nog erg optimistisch ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 16:15

FeaR

In GoT we trust

YPrPb is analoog en HDMI is digitaal, dus je zal er sowieso een converter tussen moeten zetten om het signaal gelijk te krijgen. Maar vraag me af of het überhaupt wel werkt aangezien een apparaat met HDMI signalen uit zal voeren in 576i/p, 720p en/of 1080i/p en dat komt niet overeen met de 625p, 525p en 1125i die de TV accepteert over de Component Ingang.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Is er dan een andere goedkope manier om HDMI op deze TV aan te sluiten?

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-07 19:05
http://www.gadgetgear.nl/...-van-hdmi-naar-component/

Een actieve omvormer (van het digitale signaal naar iets analoogs dat je TV set kan snappen) lijkt me nodig. Ik weet echter niet of het nuttig is, gelet op de resoluties die je TV ondersteunt: dat lijkt me geen HD te zijn (zoals FeaR dus al zei).

Je bent dan in elk geval voor 75+ € onderweg. Heeft het apparaat dat je wil aansluiten ook andere uitvoermogelijkheden?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
FeaR schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:52:
Maar vraag me af of het überhaupt wel werkt aangezien een apparaat met HDMI signalen uit zal voeren in 576i/p, 720p en/of 1080i/p en dat komt niet overeen met de 625p, 525p en 1125i die de TV accepteert over de Component Ingang.
Is gewoon hetzelfde, alleen wordt bij de ene het totale aantal lijnen geteld en bij de andere alleen de actieve lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 11:07
Heeft het apparaat dat je wilt aansluiten niet ook een andere dan HDMI aansluiting?
(mss heel simpel gedacht...)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
Gegeven de leeftijd van het toestel en de kosten die je moet maken om dit werkend te krijgen zou ik er niet meer aan beginnen. Een nieuw 32"-toestel die precies kan wat jij wilt en een stuk beter beeld geeft dan wat je ook gaat proberen met dit toestel is dermate goedkoop dat ik je óf zou adviseren te accepteren dat HDMI of andere digitale input niet haalbaar is, óf een ander toestel te kopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 14:23

leuk_he

1. Controleer de kabel!

actief component nodig...

http://www.dealextreme.co...o-converter-65205?item=28 ==> 45 euro

Kwaliteit is dan wellicht niet wat je verwacht.

Je tv ondersteund geen digitale conversie van component signalen. Vraag me zondermeer af welke wel....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
We hebben thuis 3 TV's waarvan dit de oudste is.
Het ging me even om het idee of ik deze, welke ik heb aangeschaft voor 1 van die andere TV's, eventueel ook werkzaam zou kunnen krijgen op de oude TV.
Dat dan wel op een goedkope manier natuurlijk, €50 à €75 euro is me teveel van het goede.

Vraag ik me dan nog wel even af waar zo'n kabel (HDMI to YPbPr) dan in hemelsnaam voor gebruikt wordt.
Dan het ene digitaal en het andere analoog is, dat snapte ik ook, vandaar mijn vraag hier op GoT.
Er moeten dus toestellen of apparaten zijn die dit wel aankunnen en ik vroeg mij af of onze TV misschien ook zoiets kon.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
pduh schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:53:
We hebben thuis 3 TV's waarvan dit de oudste is.
Het ging me even om het idee of ik deze, welke ik heb aangeschaft voor 1 van die andere TV's, eventueel ook werkzaam zou kunnen krijgen op de oude TV.
Dat dan wel op een goedkope manier natuurlijk, €50 à €75 euro is me teveel van het goede.

Vraag ik me dan nog wel even af waar zo'n kabel (HDMI to YPbPr) dan in hemelsnaam voor gebruikt wordt.
Dan het ene digitaal en het andere analoog is, dat snapte ik ook, vandaar mijn vraag hier op GoT.
Er moeten dus toestellen of apparaten zijn die dit wel aankunnen en ik vroeg mij af of onze TV misschien ook zoiets kon.
Ik verwacht het eerder andersom, dat er apparaten zijn die analoge output over een HDMI-aansluiting kunnen versturen. Lijkt me eigenlijk logischer :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
kroegtijger schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:09:
[...]

Ik verwacht het eerder andersom, dat er apparaten zijn die analoge output over een HDMI-aansluiting kunnen versturen. Lijkt me eigenlijk logischer :X
Ja, dat lijkt logischer maar als je op dx gelezen had, dan stond er dit:
- Notes: This cable is not a converter and will not convert HDMI digital signals to analogue
signals. Please make sure your output and input devices work with this cable. This cable doesn't
have a chipset to convert digital signals to analog signals, so it only fits for the devices
which itself can convert digital signals to analog signals.

Als je dat goed leest, dan kun je toch niet anders dan tot de conclusie komen dat er dus apparaten zijn die het digitale signaal daar weer uit kunnen halen.

Analoog naar HDMI lijkt me dan ook weer vreemd, dan zou het product toch ook eerder anders heten.
Bijv. 5 RCA RGB to HDMI Male Audio Video AV Component Cable
in tegenstelling tot hoe hij echt heet:
HDMI Male to 5 RCA RGB Audio Video AV Component Cable

M.a.w. ik ben nog niet echt overtuigd van jullie antwoorden ook al snap ik de antwoorden volkomen en dacht ik zelf ook in die richting maar die kabel heeft me echt aan het denken gezet.

P.Duh! lekker puh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 16:15

FeaR

In GoT we trust

Dan koop je die kabel toch gewoon? Zo veel geld ben je er ook weer niet aan kwijt. Alleen zonde, want voor die paar euro kan je ook een lekker drankje kopen.

Bestel je dan voor mij meteen deze Power Over Ethernet-kabel mee? Werkt wellicht net zo goed als die HDMI naar Component-kabel :+
Afbeeldingslocatie: http://pixti.me/wp-content/uploads/2009/08/ethernet-power-cord.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 22-08-2012 16:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduh
Als jij even aangeeft waar je die geweldige kabel kunt kopen ....

Maar goed, met mijn apparatuur zal dat dus niet gaan werken. Geaccepteerd.
Blijft bij mij wel de vraag waarom zo'n kabeltje dan überhaupt bestaat.

[ Voor 53% gewijzigd door pduh op 22-08-2012 15:15 . Reden: toevoeging ]

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1