Doorlus USB 3.0 naar Interne USB 3.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08 15:48
Beste mede-tweakers

Ik heb onlangs een corsair graphite 600t white special edition besteld (moet volgende week toekomen). Daar zit vooraan een USB 3.0 poort op. Dit wordt naar binnen doorgegeven, maar moet naar achter doorgelust worden (als een gewone USB 3.0 zoals bij mocht je een HD aansluiten). Hierdoor verlies ik achteraan een USB 3.0 poort (standaard 2 op mijn moederbord) en het ziet er niet echt uit. Is er een mogelijkheid om een tussenstuk te kopen om deze rechtstereeks intern op mijn moederbord te connecteren? Ter info: ja, mijn moederbord heeft een interne USB 3.0 aansluiting (gebruik ik bij mijn huidige case).

Kwestie dat ik bij zo'n case wel graag zou willen dat alles er mooi uitziet.

Meer info:
Mijn moederbord:
pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Case:
pricewatch: Corsair Graphite 600T Special Edition

Kan iemand mij hier een oplossing voor aanbieden ;)

Alvast bedankt

Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Ik heb mijn usb-kabeltje gewoon keurig door het waterkoelingsgaatje gelust, daar zie je niks van. Ligt netjes bovenop de graka.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
pricewatch: Cooler Master USB 3.0 Adapter waarschijnlijk kan je de poorten gewoon los schroeven dan kan je hem intern gebruiken

pricewatch: Sharkoon Internal USB3.0 adapter
deze is nog simpeler

pricewatch: Lian Li UC-01 USB3.0 to 20-Pin Converter
nog eentje gevonden

[ Voor 45% gewijzigd door len-art op 21-08-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
@BeefHazard: liever niet, ik vind dit persoonlijk echt niet mooi afgewerkt.

Lennard: Dat is wat ik zocht die eerste vind ik niet zo super. De 2de en derde is wat ik zocht, wat is het verschil want ze kosten bijna het dubbele.
Btw ik zie dat er 2 poorten zijn, als je er maar 1 insteekt (zoals ik van plan ben), zou dit dan even rap werken? En mocht ik er in de toekomst een 2de insteken zal dit waarschijnlijk vertragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Het verschil is volgens mij alleen dat of de poorten naast elkaar liggen of dat ze op elkaar liggen. Kies dus voor de goedkoopste. mocht je er later nog 1 usb 3.0 kabel insteken, of een usb stick, zou dit geen enkel verschil uitmaken qua snelheid, aangezien de interne usb 3.0 moederboord connectors ook bedoelt zijn voor 2 usb 3.0 uitgangen. Kijk maar naar de meeste moderne kasten, bijna allemaal 2 usb 3.0 poorten via 1 interne kabel.

[ Voor 3% gewijzigd door len-art op 21-08-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Klopt inderdaad wat Lennard-96 schrijft want mijn Corsair Obsidian 550D heeft zo'n aparte USB 3.0 stekker voor de front USB 3.0 aansluitingen en dat zijn er 2. Vreemd trouwens dat de 600T nog met zo'n verloopstekkertje werkt en niet ook al de "normale" usb 3.0 stekker eraan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Vond ik ook vrij raar. Maar hej, mooie kast en voor de rest alles wat ik wou (veel ruimte, ruitje, lichte fancontroller, veel USB poorten vooraan, HD cage dat er uit kon, groot gat achter CPU,...). Dus dat verloopstukje koop ik er wel even bij..

In mijn huidige kast zat er wel al 2 USB 3.0 's aan de voorkant maar ze maakt toch echt wat teveel lawaai en ziet er niet echt zo mooi uit (en geen window en fancontroller).

Cva bedankt mannen!

Pagina: 1