Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Hallo allemaal,

Ik bezit sinds 2 maanden een TL-PA511 setje van TP-Link. Deze adapters beschikken over een slaapstand die zichzelf automatisch inschakelt wanneer er voor een bepaalde tijd geen ethernetactiviteit is geweest. Bij het opstarten van mijn PC gaat de adapter bij mijn PC dus van de slaapstand naar de actieve stand. In de meeste gevallen gaat dit gewoon goed, maar soms heb ik dat de adapter geen verbinding heeft met de andere adapter bij mijn router. Als ik dan ga kijken bij de adapter bij de router branden alle lampjes gewoon alsof alles in orde is. Na een minuutje of 2 werkt alles gewoon weer en kan ik gewoon weer internetten. TP-Link zegt dat dit normaal is, maar mijn mails zijn dan ook beantwoord door een of andere aziaat die gebrekkig engels sprak. Ik wou daarom aan jullie vragen of dit normaal is voor powerline adapters of dat ik ze terug moet sturen naar de winkel. Ik woon trouwens in een huis dat pas 2 jaar oud is, aan de kabels zal het dus denk ik niet liggen.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit kan van alles en nogwat zijn. Powerline adapters zijn erg gevoelig voor wat er verder allemaal op hetzelfde stukje stroomnet gebeurt. Het zou zomaar kunnen dat het booten van je PC (incl opspinnen fans en HDDs) zelf de verbinding ontregelt.

Speel eens met de stekkerdozen waar je die dingen in plugt. Probeer te zorgen dat ze zo ver mogelijk bij voedingen (van de PC maar bijv ook van modems of telefoonladers of wat dan ook) vandaan zitten. Als je twee muurcontactdozen hebt en een verlengsnoer voor je PC+accessoires, probeer dan de powerline in de tweede muurcontact te steken ipv in het verlengsnoer bijv.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
dion_b schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:03:
Dit kan van alles en nogwat zijn. Powerline adapters zijn erg gevoelig voor wat er verder allemaal op hetzelfde stukje stroomnet gebeurt. Het zou zomaar kunnen dat het booten van je PC (incl opspinnen fans en HDDs) zelf de verbinding ontregelt.

Speel eens met de stekkerdozen waar je die dingen in plugt. Probeer te zorgen dat ze zo ver mogelijk bij voedingen (van de PC maar bijv ook van modems of telefoonladers of wat dan ook) vandaan zitten. Als je twee muurcontactdozen hebt en een verlengsnoer voor je PC+accessoires, probeer dan de powerline in de tweede muurcontact te steken ipv in het verlengsnoer bijv.
Ik heb zoals je beschrijft 2 muurcontactdozen, in de ene zit een stekkerblok voor mn pc en in de andere zit mijn powerline adapter. Verder zit de adapter alleen vlakbij mijn PC, alle andere opladers zitten aan de andere kant van de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt in theorie goed, maar in praktijk raad ik je toch aan om beide adapters in andere stopcontacten te steken en kijken wat er gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!