Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Feedback gevraagd op systeem

Pagina: 1
Acties:

• stijn0927
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-07 10:41
Ik heb via laptopplus.nl een eigen laptop samengesteld. Nu wil ik jullie vragen om feedback te geven op mijn systeem. Het systeem:

15,6 Inch BTO V BOOK 15C11 INTEL HD inclusief Mobiele laptop standaard

Geselecteerde opties:
  • Intel Core i3-2370M 3Mb Cache, 2.40 GHZ (2 Cores - 4 threads)
  • 128GB SSD SATA-3 CRUCIAL M4 - (Max 500 MB/s lezen / 200 schrijven)
  • hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5200mA - 58Wh (circa 20% langere batterijduur)
  • 2 x 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz
Meer lezen: http://www.laptopplus.nl/...hd/1023071/#ixzz24B7XZzTm

Totaalprijs is dan 675 euro

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

En wat je wil je weten? :?

Waar ga je de laptop voor gebruiken? Neem je de laptop vaak mee of is het een desktopvervanger? Wat is budget etc.? Hoe ben je deze laptop tegengekomen en wat vind jij er interessant aan?

Je geeft totaal geen informatie in je TS en we verwachten hier toch wel dat je enige moeite steekt in een topic.

Verwijderd

Deze laptop is niet de beste keus denk ik: De processor is verouderd, het is maar een 768p scherm, clevo's staan niet bekend om hun hoge bouwkwaliteit en er zit geen windows 7 bij (niet legaal i.i.g.). Wil je dit legitiem, dan ga je al meer richting de 800 euro in totaal. Daarnaast is de standaard wel duur, ook al koop je het in een keer samen dan ben je er alsnog 25 euro aan kwijt. Ik weet niet hoe mobiel je deze standaard gaat gebruiken, maar er zijn veel betere en goedkopere opties in de pricewatch te vinden.
Er is wel wat meer info nodig om advies te geven: Wil je kunnen gamen, ben je student, etc.

• stijn0927
De laptop is bedoelt voor de studie, het budget is rond de 600 euro, maar het mag dus wat meer zijn.

Ik heb deze laptop zo gemaakt om te kijken naar de mogelijkheden met een SSD. Hiermee loopt de prijs al snel op en bij het systeem hierboven blijft het totale geheugen steken op slechts 128 GB. Dit is niet zo ruim en dus twijfel ik nogal over dit systeem. Nu ik hoor dat de processor en het scherm minpunten zijn valt dit systeem eigenlijk al af.

Als alternatief vond ik deze Samsung NP355V5C-A01NL. Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze laptop. Heeft er bijvoorbeeld iemand informatie over de accuduur van dit systeem?

[ Voor 9% gewijzigd door stijn0927 op 21-08-2012 13:58 ]

Verwijderd

Tja, een ssd is inderdaad leuk, maar om dat in een gewone laptop te zetten zit je toch al snel ruim boven je budget. Je kunt anders voor hetzelfde budget als je eerste configuratie (~670 euro) ook de dell inspiron 15r se kopen. Deze heeft gewoon een goede grafische kaart, mooie i5 processor die gehakt maakt van de samsung, en bovenal: een 1080p scherm. Dat scheelt zo enorm. De harde schijf is daarnaast nog groter ook dan de samsung. De batterijduur en bouwkwaliteit zijn ook nog eens goed. een ssd kan hier wel in, maar daar betaal je ook gelijk veel voor. Als je er zelf een ssd in gaat zetten kost dit je gewoon 100 euro.

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:15

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Ik ben wel benieuwd naar Redono's cijfers die aantonen dat een i5 gehakt maakt van een A10 want ik vind enkel het tegenovergestelde...

Buy a Mac or install Linux

• stijn0927
Bedankt voor deze suggestie. Ik ga deze zeker overwegen.

Ik moet voor iemand anders ook nog een laptop zoeken in deze prijsklasse. Echter liggen haar prioriteiten meer bij accuduur en gewicht. Heeft iemand hier nog een suggestie voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:47:
Deze laptop is niet de beste keus denk ik: De processor is verouderd, het is maar een 768p scherm, clevo's staan niet bekend om hun hoge bouwkwaliteit en er zit geen windows 7 bij (niet legaal i.i.g.). Wil je dit legitiem, dan ga je al meer richting de 800 euro in totaal. Daarnaast is de standaard wel duur, ook al koop je het in een keer samen dan ben je er alsnog 25 euro aan kwijt. Ik weet niet hoe mobiel je deze standaard gaat gebruiken, maar er zijn veel betere en goedkopere opties in de pricewatch te vinden.
Er is wel wat meer info nodig om advies te geven: Wil je kunnen gamen, ben je student, etc.
Het is geen clevo. Maar compal.

Voor de rest ben ik het met je eens. Het heeft geen enkele zin om deze laptop te kopen omdat er een SSD in zit. Voor €80 krijg je een of andere troep van ADATA. En de upgrade naar de M4 (let wel, upgrade. Je verlliest er dus een harde schijf door) is een euro of 2 goedkoper dan in de pricewatch 8)7
bandidoloco schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:33:
Ik ben wel benieuwd naar Redono's cijfers die aantonen dat een i5 gehakt maakt van een A10 want ik vind enkel het tegenovergestelde...
De i5 maakt inderdaad gehakt van de A10.

En, echt. In dit segment kom je automatisch bij de inspiron 15R SE uit. Niet omdat die zo goed is. Maar omdat die een 1080p scherm heeft. En dat scheelt zo verschrikkelijk veel.

Verwijderd

Ohja, ik zie het, 15C ipv 15CL, goed om te weten.

• stijn0927
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:07:
Je kunt anders voor hetzelfde budget als je eerste configuratie (~670 euro) ook de dell inspiron 15r se kopen.
Klinkt misschien stom, maar ik kan hem nergens voor die prijs vinden. Zou je een linkje kunnen toevoegen?

Ik vind enkel deze en die heeft geen 1080p schermresolutie.

Verwijderd

Zie Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Er zijn wat truuks benodigd.
Pagina: 1