Hallo,
Ik wil een klein systeem (Windows 7 home premium edition) op regelmatige basis taken laten uitvoeren. Ik heb hier uit veiligheidsoverwegingen voor gekozen om dit te doen door een gebruiker welke geen administrator rechten heeft. De executables (taken) kunnen gewoon onder het account uitgevoerd worden, echter als ik ze wil inplannen worden ze geweigerd met foutcode: 2147943785
Als ik hierop Google kan ik niet echt een antwoord vinden wat mij verder helpt. Als ik de taak exporteer naar XML krijg ik het volgende:
Als ik de gebruiker admin rechten geeft gaat het goed, maar dat wil ik nou niet niet. Wie weet welk vinkje of welke instelling ik moet zetten of wijzigen. Alvast grote dank.
Ik wil een klein systeem (Windows 7 home premium edition) op regelmatige basis taken laten uitvoeren. Ik heb hier uit veiligheidsoverwegingen voor gekozen om dit te doen door een gebruiker welke geen administrator rechten heeft. De executables (taken) kunnen gewoon onder het account uitgevoerd worden, echter als ik ze wil inplannen worden ze geweigerd met foutcode: 2147943785
Als ik hierop Google kan ik niet echt een antwoord vinden wat mij verder helpt. Als ik de taak exporteer naar XML krijg ik het volgende:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?> <Task version="1.3" xmlns="http://schemas.microsoft.com/windows/2004/02/mit/task"> <RegistrationInfo> <Date>2012-02-10T14:51:20.9045536</Date> <Author>Test-PC1\basicuser</Author> </RegistrationInfo> <Triggers> <TimeTrigger> <Repetition> <Interval>PT1M</Interval> <StopAtDurationEnd>false</StopAtDurationEnd> </Repetition> <StartBoundary>2012-08-10T15:03:00</StartBoundary> <ExecutionTimeLimit>PT5M</ExecutionTimeLimit> <Enabled>true</Enabled> </TimeTrigger> </Triggers> <Principals> <Principal id="Author"> <UserId>Test-PC1\basicuser</UserId> <LogonType>Password</LogonType> <RunLevel>HighestAvailable</RunLevel> </Principal> </Principals> <Settings> <MultipleInstancesPolicy>IgnoreNew</MultipleInstancesPolicy> <DisallowStartIfOnBatteries>false</DisallowStartIfOnBatteries> <StopIfGoingOnBatteries>true</StopIfGoingOnBatteries> <AllowHardTerminate>true</AllowHardTerminate> <StartWhenAvailable>false</StartWhenAvailable> <RunOnlyIfNetworkAvailable>false</RunOnlyIfNetworkAvailable> <IdleSettings> <StopOnIdleEnd>true</StopOnIdleEnd> <RestartOnIdle>false</RestartOnIdle> </IdleSettings> <AllowStartOnDemand>true</AllowStartOnDemand> <Enabled>true</Enabled> <Hidden>false</Hidden> <RunOnlyIfIdle>false</RunOnlyIfIdle> <DisallowStartOnRemoteAppSession>false</DisallowStartOnRemoteAppSession> <UseUnifiedSchedulingEngine>false</UseUnifiedSchedulingEngine> <WakeToRun>true</WakeToRun> <ExecutionTimeLimit>PT1H</ExecutionTimeLimit> <Priority>7</Priority> </Settings> <Actions Context="Author"> <Exec> <Command>C:\Users\basicuser\software\scripts\process_statuses.exe</Command> <Arguments>file</Arguments> </Exec> </Actions> </Task> |
Als ik de gebruiker admin rechten geeft gaat het goed, maar dat wil ik nou niet niet. Wie weet welk vinkje of welke instelling ik moet zetten of wijzigen. Alvast grote dank.