[debian] Netboot of install cd met custom kernel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 00:58
Ik heb het volgende probleem en ben er nu ongeveer bijna een week mee bezig, maar ik loop nu een beetje vast.

We hebben nieuwe hp hardware gekregen en daar zit een Smart Array P220i controller in. Het probleem is dat Debian 6 (Squeez) met de 2.6 kernel niet ondersteund. Tijdens de installatie kan die gewoon geen disken vinden met de cciss of hpsa driver. Debian Testing (versie 7) heeft een 3.2 kernel. Deze vind wel disken. Echter vanuit beheersoogpunt willen geen Debian Testing gaan draaien.

Oke ff een versie 3.2 kernel bakken voor Debian 6. Dat was zo gebeurd en ik heb een mooie deb file.

Nu komt voor mij de uitdaging... Nu moet ik dus iets verzinnen om dus een installatie cd of PXE netboot kernel te bouwen die de P220i ondersteund. Probleem! Hoe doe ik dat?

Nu heb ik een aantal dingen gevonden op internet, maar die gaan alleen over het opzetten van PXE server en hoe je de DHCP opzet. Prachtig als ik dat nog niet heb, maar dat bestaat allemaal al.

Voor mij is dus het probleem om dus een Debian 6 installatie cd of PXE omgeving om te bouwen zodat die controller ondersteund word. Is er iemand hier die mij kan helpen? Misschien heb je dit eerder gedaan en heb je nog ergens een linkje of documentje wat dit uitlegt aan me.

Ik heb al geprobeerd bijvoorbeeld de linux kernel en initrd.gz van een installatie cd van debian testing te gebruiken in de PXE omgeving. Hij boot dan wel, maar op een gegeven moment zegt die dat die geen modules kan vinden die bij de kernel horen.

Ik loopt dus een beetje vast! Misschien denk ik wel te moeilijk, maar mijn ervaring met Debian is geen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

1e hit op Google: http://wiki.debian.org/DebianCustomCD/

Overigens is Debian Wheezy/Testing bevroren. Dit houdt in dat er geen grote veranderingen meer komen, alleen maar bug en stability fixes. Het kan nog een maand of langer duren voordat die als stable wordt gezet, maar als het een niet heel kritiek systeem wordt, is het niet erg om alvast Wheezy te draaien. Scheelt weer upgraden straks.

Zelf draai ik Debian Sid op m'n laptop en PC, en moet zeggen, het is echt niet zo instabiel als doet denken. Wheezy die nu in freeze is, zal ook niet zo veel problemen hebben denk ik zo.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:26
Wat is er mis met booten van Wheezy of een of andere Ubuntu en vervolgens met debootstrap die server installeren? Ben je zo afhankelijk van de debian installer?

Ik werk nu zo'n 10 jaar met Debian, maar heb de installer al 5 jaar niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
Die ben ik ook tegen gekomen en heb ik doorgelezen. Wat ik begreep is dat hij de kernel of althans de versie gebruikt die ook op het systeem gebruikt word. Daarom heb ik deze dus links laten liggen. En met simpel-cdd is dat zeker het geval. Dat heb ik nog getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
_JGC_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:48:
Wat is er mis met booten van Wheezy of een of andere Ubuntu en vervolgens met debootstrap die server installeren? Ben je zo afhankelijk van de debian installer?
debootstrap ga ik eens wat meer over lezen. Bedankt voor de tip.

Nou zo afhankelijk... We moeten nogal veel systemen inspoelen en dat gaat heel makkelijk met een preseed file en PXE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
Probleem opgelost... :)

Tijdens GRUB even het volgende ingeven achter het kernel commando:

hpsa.hpsa_allow_any=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
Bedankt voor de tip van de kernel optie.

Wat ik altijd doe is, de cd Kmuto gebruiken, deze heeft nieuwer drivers erin zitten.
Lees hier maar eens.
http://kmuto.jp/debian/d-i/
Dell/HP etc altijd in 1 keer werken.
en ook hier te vinden.

http://cdimage.debian.org...ficial/backports/squeeze/

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
en voor je PXE setup.

Lees deze maar
http://www.thelupine.com/content/ubuntu-pxe-booting

Pas zelf toegepast op een debian queeze en werkt prima.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

maar eens gaan kijken. We hebben op kantoor wat Cisco servers en de fiberchannel HBA wordt niet door de installer gesupport terwijl die wel als module beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
Nog 1 tip trouwens.

Soms gaat het met firmwares niet goed,

wat ik altijd even doe voordat ik het systeem ga herstarten.

even naar console ctrl-alt-f1
chroot /target

apt-get install firmware-linux firmware-linux-free firmware-linux-nonfree
en als je echt nog nieuwer firmwares wil, dan ook even je apt/sources aanpassen en backports erbij zetten en dan die installeren.

ehhh.. noppes

Pagina: 1