BBG? Wut?
BBG oftewel "Best Buy Guide".Er zijn de laatste tijd steeds meer en meer vragen te vinden in Macs & Software over aankoopadvies tussen de verschillende MacBook Air / Pro / Retina modellen. Vanuit dat standpunt lijkt het mij een goed idee om hierover een topic bij te houden, vergelijkbaar met de BBG die we op GoT kennen voor Windows systemen.
Natuurlijk zijn er sites zoals de MacRumors BuyersGuide maar deze houdt enkel rekening met de releasedatum en verder niets.
Ok, maar waarom een aparte BBG? Dit bestaat toch al op GoT?
Een aparte BBG voor Apple systemen maakt het voor potentiële kopers eenvoudiger om een gefundeerde bron te hebben voor hun keuze, gebaseerd op gebruikservaringen van andere GoT members. Nu is er in allerhande aparte topics advies te vinden over de aankoop van een specifiek MacBook of iMac model, maar het is zonde dat deze informatie verloren gaat tussen de andere discussies.In de aankoopadvies-topics die momenteel bestaan op GoTwordt er steeds advies gegeven gericht naar Windows systemen, maar sommige gebruikers hebben duidelijk al de keuze voor een Mac gemaakt waardoor ze in de reeds bestaande topics niet of moeilijk terecht kunnen.
Goed, maar waarom dan dit topic? Maak gewoon die BBG!
Het is vooral de bedoeling om een betrouwbare bron te zijn. Eén iemand kan bijna onmogelijk over voldoende praktijkervaring beschikken om voor alle situaties koopadvies te geven. Een professioneel fotograaf zal duidelijk andere eisen hebben van zijn systeem dan een student webdesign.Ik wil nagaan wie er interesse heeft om aan een dergelijk topic mee te werken, en hoe we dit topic steeds up-to-date en relevant kunnen houden.
I'm sold! Let's do this!
Great! Maar laat ons eerst de koppen bij elkaar steken en bepalen hoe zo'n Apple-BBG er uit moet zien, en welke basisinformatie deze moet bevatten. Is een algemene Apple-BBG voldoende, of is het misschien beter om deze uit te splitsen tussen mobiele- en desktop systemen? Iemand die twijfelt tussen een MBA en een MBP heeft weinig aan koopadvies voor een iMac of MacPro.Zoals jullie wel begrepen hebben ondertussen ben ik dus vooral op zoek naar feedback en inbreng.
@Mods: mijn excuses indien dit niet de juiste plaats is, maar het leek me logisch om dit hier te plaatsen aangezien het toch over een Apple-specifiek topic zou gaan.
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair