Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljordi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
aller eerst weet ik niet of mijn topic op de juiste plek staat, zo niet: sorry daar voor.

mijn vraag:

mijn vader heeft een hele oude video camera met bandjes. deze bandjes wil hij op een dvd branden/ opslaan op de computer. de vraag is daarom hoe?

kan dat met de volgende kabel: http://www.camerashop24.n.../1074Vga_naar_S-video.jpg

zo niet: hoe kan mijn vader dit dan wel voor elkaar krijgen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet een videokaart of TV-kaart hebben met S-Video-in. Dan kun je met de juiste software de beelden opnemen en converteren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljordi
Room42 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:14:
Je moet een videokaart of TV-kaart hebben met S-Video-in. Dan kun je met de juiste software de beelden opnemen en converteren.
in mijn pc heb ik een tv-kaart met s-video. is het dan mogelijk met die kabel of moet het anders? (totaal geen ervaring met video bewerking namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Die kabel lijkt me niet hoor.. Als je nou ook eens post wat voor camera het precies is, wat voor aansluitingen ie heeft, wat voor bandjes het zijn.
Als zowel de camera en je tv-kaart s-video hebben moet je dat toch met een s-video kabel aan kunnen sluiten?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Is dat s-video in? Zoja, probeer een kabeltje te pakken te krijgen (stak het niet bij de camera bij?) van s-video naar s-video. Cam aansluiten en overbrengen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 17:41
Als je op google zoekt naar s-video naar usb vind je wat je moet hebben.... je moet de kastjes hebben met de gele, rode en witte plug. De gele is s-video, de rode en de witte zijn voor geluid. Meestal zit er ook gelijk software bij om het om te zetten.

Eigen inzet kan geen kwaad.... Uit je startpost zie ik namelijk niks wat wijst op inzet van jou kant uit...

Je had ook nog op het forum kunnen zoeken, voorbeeld van een goed draadje is: HI8 films naar pc?

[ Voor 16% gewijzigd door muppet99 op 21-08-2012 13:20 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljordi
sorry dat ik inderdaad wat weinig info gaf over de camera en lijkt dat ik geen inzet toon in mijn post.

ik heb even aan mijn vader gevraagd of er bij de camera een s-video kabel zat, dit is inderdaad het geval. kabel is gevonden en aangesloten op mijn pc. dus ben ik nu even aan het kijken of ik het beeld van de camera op mijn pc krijg.

het is een jvc VU-V995KITE

als ik vragen heb plaats ik het in dit topic.

thnx voor de hulp alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

muppet99 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:19:
Als je op google zoekt naar s-video naar usb vind je wat je moet hebben.... je moet de kastjes hebben met de gele, rode en witte plug. De gele is s-video, de rode en de witte zijn voor geluid. Meestal zit er ook gelijk software bij om het om te zetten.
Dat is niet waar. Die gele is composite. S-video is een totaal andere plug.

Je kunt S-video trouwens wel straight converten naar composite met zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.showmecables.com/images/catalog/product/7-pin-s-video-composite-video.jpg

En zo'n USB-ding heeft TS niet nodig want hij heeft al een TV-kaart.

En als je TV-kaart naast composite in ook S-video in hebt, heb je enkel een S-videokabel nodig zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.icidu.com/media/productdownloads/V-707408/images/V-707408%20S_Video%20Cable%20S-Video%20M%20S_Video%20M%205m%20L.jpg

Dan het bandje afspelen op je camera en capturen met je videobewerkingssoftware. Niet al te moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 21-08-2012 14:37 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljordi
Compizfox schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:36:
[...]

[afbeelding]

En als je TV-kaart naast composite in ook S-video in hebt, heb je enkel een S-videokabel nodig zoals dit:
[afbeelding]

Dan het bandje afspelen op je camera en capturen met je videobewerkingssoftware. Niet al te moeilijk.
thnx voor je info. ik heb idd video in op mijn tv kaart. de kabel op de foto zit aan de camera en in de s-video in. nu nog even wachten tot de batterij opgeladen is en een programma zoeken om het te rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34

Cyphax

Moderator LNX
[...]
S-video is ook bijna hetzelfde als composiet. Bij s-video wordt kleur- en beeldinformatie gescheiden. Als je die twee samenvoegt heb je composiet. :)

Gewoon dus op de TV-kaart aansluiten, of zo'n USB-capture-gevalletje, daar moet dat ook wel mee kunnen.
http://www.tigerdirect.co...?EdpNo=1083886&CatId=1428

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Sorry maar geen een van de kabeltjes die je post is een S-Video kabel.

Dit is een standaard S-Video:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/SVideoConnector.jpg

(Je kunt 't ook op 2 bnc's krijgen.)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 21-08-2012 14:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het je allemaal teveel gedoe is: je kunt het ook laten doen, zelfs de HEMA doet dit tegenwoordig. http://www.hema.nl/foto/naar-dvd.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Capture software; volgens mij kan je daar prima Virtualdub voor gebruiken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Cyphax schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:39:
[...]

S-video is ook bijna hetzelfde als composiet. Bij s-video wordt kleur- en beeldinformatie gescheiden. Als je die twee samenvoegt heb je composiet. :)
Ik weet wel dat het een zelfde soort signaal is, daarom zei ik ook dat je het makkelijk kon converten. Maar ik doelde op dat degene die ik quote de connectors zelf door elkaar haalde.
CyBeR schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Sorry maar geen een van de kabeltjes die je post is een S-Video kabel.

Dit is een standaard S-Video:
[afbeelding]

(Je kunt 't ook op 2 bnc's krijgen.)
Die kabels poste ik toch ook? Ik zie geen verschil iig

[ Voor 35% gewijzigd door Compizfox op 21-08-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34

Cyphax

Moderator LNX
Compizfox schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:52:
[...]
Ik weet wel dat het een zelfde soort signaal is, daarom zei ik ook dat je het makkelijk kon converten. Maar ik doelde op dat degene die ik quote de connectors zelf door elkaar haalde.
Ik bedoelde je er niet mee te corrigeren. ;)
[...]

Het aantal pinnetjes wijkt af. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 16:29
[...]

[...]

Je poste een PS/2 kabel :P
http://www.icidu.com/nl/ps-2-cable-1-8m.html

[ Voor 5% gewijzigd door Pascal op 21-08-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
De 1e is een kabel die composiet en geluid over één mini-din doet. S-Video doet geen geluid, dus dat gaat al meteen mis.

De 2e is, zoals gezegd, een PS/2 kabel.

Een S-Videokabel met Mini-DIN connector heeft in die connector vier pinnetjes.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 21-08-2012 15:10 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Mijn pa had een tijdje geleden het zelfde, dat hij film van tapes op z'n iMac wou hebben, toen heeft hij een keertje bij de Aldi of via Bol.com een kitje besteld zodat je dat spul heel makkelijk naar je computer kon importeren, als het goed is hebben we dat ding nog, ik zal eerst even vragen of we hem nog hebben.

Mocht je intresse hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CyBeR schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:10:
[...]
De 1e is een kabel die composiet en geluid over één mini-din doet. S-Video doet geen geluid, dus dat gaat al meteen mis.

De 2e is, zoals gezegd, een PS/2 kabel.

Een S-Videokabel met Mini-DIN connector heeft in die connector vier pinnetjes.
Gek, die kreeg ik toch echt bij een Google query op "S-video cable".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljordi
hardwarejunk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:13:
Mijn pa had een tijdje geleden het zelfde, dat hij film van tapes op z'n iMac wou hebben, toen heeft hij een keertje bij de Aldi of via Bol.com een kitje besteld zodat je dat spul heel makkelijk naar je computer kon importeren, als het goed is hebben we dat ding nog, ik zal eerst even vragen of we hem nog hebben.

Mocht je intresse hebben ;)
vragen kan geen kwaad want het moet er spoedig vanaf ;) het is tenslotte al 30 jaar oud ^^
Pagina: 1