• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-02 11:51
Ik heb een probleempje met de pc van mijn vrouw. Het is een Asus T3 met een C2D 8400, daarnaast een simpel videokaartje en een dvd-speler en netwerkkaart.
Als ik de pc opstart, hoor ik een BIOS-piep, dat lijkt dus goed te gaan. De fans gaan ook draaien, maar vervolgens komt er geen beeld. Videokaart eruit gehaald volgens het opstart-problemen topic en op onboard aangesloten (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter), maar dit heeft hetzelfde tot gevolg.
Andere monitor geprobeerd, ook zonder effect, als laatste andere voeding geprobeerd (350w Antec, was 300W van Asus), maar ook daar hetzelfde probleem.

Waar kan nu nog iets anders het probleem zijn? Hij heeft altijd zonder problemen gewerkt, nu ineens (zonder iets raars) niet meer...

Mobo lijkt me ook niet, aangezien ik dan niet de enkele bios-piep zou krijgen lijkt me?

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:42

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Paultje3181 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:49:
Ik heb een probleempje met de pc van mijn vrouw. Het is een Asus T3 met een C2D 8400, daarnaast een simpel videokaartje en een dvd-speler en netwerkkaart.
Als ik de pc opstart, hoor ik een BIOS-piep, dat lijkt dus goed te gaan. De fans gaan ook draaien, maar vervolgens komt er geen beeld. Videokaart eruit gehaald volgens het opstart-problemen topic en op onboard aangesloten (Hangen en Opstartproblemen troubleshooter), maar dit heeft hetzelfde tot gevolg.
Andere monitor geprobeerd, ook zonder effect, als laatste andere voeding geprobeerd (350w Antec, was 300W van Asus), maar ook daar hetzelfde probleem.

Waar kan nu nog iets anders het probleem zijn? Hij heeft altijd zonder problemen gewerkt, nu ineens (zonder iets raars) niet meer...

Mobo lijkt me ook niet, aangezien ik dan niet de enkele bios-piep zou krijgen lijkt me?
Kabels vanaf pc naar monitor geprobeerd? Gebeurt er na de piep nog iets? Deze piep is een korte piep?
Lijkt het alsof er na de piep nog wat geladen wordt?

-= Very annoying forum person =-

• Paultje3181
Andere monitor, andere kabels. Monitor werkt op andere pc, dat is het dus niet. Het is een korte piep, zoals altijd was. Voor mijn gevoel gaat hij niet verder met laden... Maar ook opstarten van cdrom (IDE, SATA schijf) geeft geen beeld... Dus daar ligt het volgens mij ook niet...

• Lucky Luke 008
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05-2024
Alles eruit wat je niet direct nodig hebt om beeld te krijgen (Dus alleen mobo, processor, ram en voeding overhouden)

bios clearen met jumpertje (of batterij er even uit), dan gaat 'ie naar standaardinstellingen die iig beeld geven (maar niet optimaal zijn)

Als dat beeld geeft stuk voor stuk weer dingen toevoegen en bios opnieuw instellen.
Als dat geen beeld geeft: probeer met ander ram.

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
ook even alle usb apparaten er uit pluggen

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Zoiets heb ik ook gehad, maar toen had ik de videokaart zelf verwijderd en met nieuwe pasta opnieuw geïnstalleerd, toen deden de fans het maar geen beeld.
Meerdere keren de cpu koelblok er opnieuw opgezet, toen opeens werkte alles weer, oorzaak heb ik op internet liggen zoeken, maar niks kunnen vinden.

Of bovenstaande, of anders bouw een andere videokaart erin, kan altijd defect gaan.

• Paultje3181
Alles opnieuw erin gezet en hij doet het weer. Heb ook even de bios-batterij vervangen, waarschijnlijk zat daar het probleem.
Pagina: 1