[Outlook] Overzetten .PST bestand leidt tot dubbele mailbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 14:25
Ik ben ennkele dagen terug overgestapt op een rMPB en probeer nu mijn mail van Outlook 2010 (PC) over te zetten naar Outlook for Mac 2011. Gister wilde dit door simpelweg een .pst bestand te exporteren vanaf mijn PC en deze op mijn mac te importeren in Outlook. Al mijn mails en de gehele mappenstructuur werden netjes geïmporteerd eveneens mijn contactenlijst, echter kon ik geen mails versturen omdat ik geen account aangemaakt had. Dus vervolgens mijn @live.nl account ingevoerd in Outlook for Mac en er verscheen een tweede mailbox, die mijn gehele mailbox ging downloaden/ophalen.

Mijn mails stonden allemaal in één inbox in de hoofdmap en niet in de mappenstructuur zoals datgeen dat ik had geïmporteerd.

De geïmporteerde .pst mappenstructuur haalt trouwens geen mail binnen...

Hoe kom ik van deze gedupliceerde mailbox af?

[ Voor 43% gewijzigd door Selmer op 21-08-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Deleten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Bij de ' Inbox' heb ik alles verwijderen gedaan, maar zodra ik ga synchroniseren vult deze inbox zich ook weer. Terwijl ik alleen mijn geïmporteerde account ***@live.nl wil synchroniseren en behouden.

Dit helpt niet echt hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Kan je de .pst niet in het nieuwe account importeren voordat je gaat synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Als ik een .pst importeer maakt Outlook gewoon steeds weer een nieuwe map aan.

Het ziet er nu zo uit:

http://www.flickr.com/photos/bmpostma/7830045178/

Ik wil graag @live.nl behouden en synchroniseren en Inbox (hier komt mail van het hier eerder genoemde e-mailadres binnen) moet weg

[ Voor 3% gewijzigd door Selmer op 26-02-2018 15:43 . Reden: link werkend gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Je foto werkt niet, word verzocht in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
http://www.flickr.com/photos/bmpostma/7830045178/

zo moet ' ie het doen ;-)
Good Fella schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:49:
Je foto werkt niet, word verzocht in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Blijkbaar wil Yahoo niet dat ik hem zie, want ik word wederom gevraagd om in te loggen. Zet hem anders op Imgur.

[ Voor 8% gewijzigd door MoietyMe op 21-08-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Excuses, hij stond nog op 'Friends only' dus vandaar dat je hem niet kon zien. Nu werkt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 18:10
En wat als je de live account verwijderd, en daarna bij de .PST account naar de instellingen kijkt en deze wijzigt waar nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Even voor het gemak, zojuist alle mails eruit gegooid en ook alle accounts.

http://www.flickr.com/photos/bmpostma/7830654542/

http://www.flickr.com/photos/bmpostma/7830670290/

http://www.flickr.com/photos/bmpostma/7830671110/

Het ziet er nu dus als bovenstaande uit.

Zodra ik mijn e-mailadres en wachtwoord bij accountgegevens in vul zal de Inbox gaan vullen, zodra ik alleen mijn .pst zal volgens mij die map van de .pst niet synchroniseren en zal ik geen mails kunnen versturen omdat ik dan geen account heb ingevuld bij accountgegevens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Ik ben al enkele uren aan het prutsen en volgens wil het gewoon niet, misschien dan maar gewoon Hotmail.com gebruiken en helaas geen automatische handtekening onderaan al mijn e-mails. Als iemand nog een idee heeft, plaats het gerust dan zal ik het uitproberen.

PS: Ik heb ook al de Migratie-assistent geprobeerd via het WiFi-netwerk hier in huis, de PC en de Macbook waren ruim 1 1/2 uur bezig voor het overzetten van diverse bestanden, kon echter de mail gegevens niet terugvinden in de map 'gedeeld' (terwijl dit 1,3GB was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Je kan proberen de mappen naar je inbox te slepen. Ik weet niet hoe de IMAP van hotmail.com werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
Al geprobeerd, dan synchroniseert Outlook enkel de in Outlook aangemaakte account en dus niet de geïmporteerde .pst mailbox... ik ga wel weer Hotmail.com doen, pas vernieuwd ziet er nu gelukkig ook ietwat professioneler uit dan voorheen.

Ik laat mails gewoon binnen komen in Mac Mail en kan ze vervolgens op Hotmail wel ordenen gezien daar mijn structuur van mappen gewoon overeenkomt met mijn PC en telefoon (Android, want ik wil niet wachten op iPhone 5 i.v.m. verlengen abonnement ...)

Bedankt voor de hulp en nog een fijne avond gewenst :)
Pagina: 1