Goedemorgen!
Al enkele weken probeer ik een besluit te maken omtrend mijn hardware. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe CPU en Moederbord.
Op het moment gebruik ik:
- Amd Phenom II 945 ~3.6 gHz (stock 3.0)
- Asus M4A78t-e moederbord
- Scythe Shuriken Rev. B CPU Cooler
- 6GB 1600mhz RAM
- XFX HD6870 videokaart (deze wil ik upgraden zodra de volgende generatie uitkomt)
Wat ik wil gaan doen met mijn hardware is het volgende (voornamelijk vanwege het maken van YouTube videos):
- Gaming
- Gaming + Fraps
- Video editing in Sony Vegas
- Livestreaming in 720p60 of 1080p30 dmv Xsplit
Ik heb veel verschillende CPU's bekeken, en het lijkt er op dat ik met geen van allen mis kan gaan. Toch vraag ik mij af of iemand ervaring of mij kan helpen bij het kiezen van de correcte cpu en moederbord.
Mijn limiet voor een CPU en moederbord samen is ongeveer €450,- euro. Echter, mocht ik goedkoper uit zijn dan is dit uiteraard een leuk extraatje omdat ik dan ook mijn videokaart, ram etc kan vervangen.
De Scythe Shuriken is in principe prima.
De CPU's waar ik niet tussen kan kiezen:
- i5 2500k
- i7 2600k
- i7 2700k
- i5 3570k
- i7 3770k
- AMD FX-8150
Welke CPU zou jij in mijn situatie kiezen?
Ik ben ZEKER van plan te gaan overklokken.
Ik heb 750W voeding, wat ruim voldoende is voor elke (consumenten) CPU op het moment, dus dat is in principe geen probleem.
Ik ben van plan de CPU 2-3 jaar te gebruiken, afhankelijk van hoe snel het YouTube kanaal groeit. Het grootste probleem zijn de render tijden (het opslaan van videos) aangezien dit per video van ~8 minuten al snel een uur tot anderhalf uur duurt.
Alvast bedankt!
Simon
Al enkele weken probeer ik een besluit te maken omtrend mijn hardware. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe CPU en Moederbord.
Op het moment gebruik ik:
- Amd Phenom II 945 ~3.6 gHz (stock 3.0)
- Asus M4A78t-e moederbord
- Scythe Shuriken Rev. B CPU Cooler
- 6GB 1600mhz RAM
- XFX HD6870 videokaart (deze wil ik upgraden zodra de volgende generatie uitkomt)
Wat ik wil gaan doen met mijn hardware is het volgende (voornamelijk vanwege het maken van YouTube videos):
- Gaming
- Gaming + Fraps
- Video editing in Sony Vegas
- Livestreaming in 720p60 of 1080p30 dmv Xsplit
Ik heb veel verschillende CPU's bekeken, en het lijkt er op dat ik met geen van allen mis kan gaan. Toch vraag ik mij af of iemand ervaring of mij kan helpen bij het kiezen van de correcte cpu en moederbord.
Mijn limiet voor een CPU en moederbord samen is ongeveer €450,- euro. Echter, mocht ik goedkoper uit zijn dan is dit uiteraard een leuk extraatje omdat ik dan ook mijn videokaart, ram etc kan vervangen.
De Scythe Shuriken is in principe prima.
De CPU's waar ik niet tussen kan kiezen:
- i5 2500k
- i7 2600k
- i7 2700k
- i5 3570k
- i7 3770k
- AMD FX-8150
Welke CPU zou jij in mijn situatie kiezen?
Ik ben ZEKER van plan te gaan overklokken.
Ik heb 750W voeding, wat ruim voldoende is voor elke (consumenten) CPU op het moment, dus dat is in principe geen probleem.
Ik ben van plan de CPU 2-3 jaar te gebruiken, afhankelijk van hoe snel het YouTube kanaal groeit. Het grootste probleem zijn de render tijden (het opslaan van videos) aangezien dit per video van ~8 minuten al snel een uur tot anderhalf uur duurt.
Alvast bedankt!
Simon
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 10:59 ]