Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-05 19:03
Hallo allemaal
Ik ben in het bezit van een Saphirre Radeon HD6850, en ik zou er graag nog eentje bijprikken, met het oog op de toekomst. Nu is het zo dat ik hem nu nog niet nodig heb, en het liefste wacht tot hij end of life gaat en hij voor dumpprijzen weggaat om overal de voorraden weg te krijgen.
Het laatste dat ik wil is achteraf zonder videokaart zitten omdat ik te lang gewacht heb.
Hoe weet ik nou wanneer een product end of life gaat? Word dat ergens aangekondigd? En zodra ik dit weet, hoe kan ik het beste mijn aankoopmoment inschatten? Het lijkt me namelijk niet dat er een week na de end of life aankondiging nergens meer een te vinden is. Heeft iemand hiervoor een tip?
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je nou in de Tweakers Pricewatch deze kaart aan je wenslijst toevoegt, met een price alert van zeg 60% van wat je er nu voor betaald hebt. Dan krijg je berichtje als de prijs daar onder duikt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
dan weet je het nog niet zeker. het is nog maar de vraag óf ze er uiteindelijk voor 60% uitgaan, en zo ja, of dat dan echt het dieptepunt is. Ik wil ergens informatie vandaan halen over voorraaden bij leveranciers en dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat gaat je nooit lukken natuurlijk, tenzij je contacten bij een leverancier hebt. Waarom niet mijn tip gebruiken, kweet niet of je hetzelfde ding meerdere malen kan toevoegen in een price alert.
Maar zo ja, dan voeg je het toe bij waardes van 90, 80, 70, 60, 50% etc van wat je betaald hebt/de huidige prijs. Dan zie je meteen dat de trend ingezet is.
Eventueel kijk je op de pricewatch naar het prijsverloop van oude videokaarten, voor een indicatie wat de laagst bekende prijs was.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
tweedehands kopen kan ook altijd nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die info weet je pas als bijv AMD besluit grootschalig de HD7xxx series te gaan verkopen. Het zal dan niet lang duren voordat bouwers van hun oude voorraad afwillen en zodoende hun assortiment alleen nog bijvullen met nieuwe generaties. Dit moet dan voor jou al een signaal zijn, oke, AMD stopt met bouwen en leveren van oude series, of ik wacht of ik koop er nu eentje.

Vaak vind je ze 2dehands ook terug, maar mijn ervaring is dat met een jaar of 2 de kaarten van 2 generaties terug vaak al niet meer meekunnen met de nieuwe generatie, ook al kruisvuur je ze samen. Ik heb een HD4870X2 zojuist de verkoop in gezet, was 2 jaar geleden top high end, het doet tegenwoordig maar net bij met een 150 euro kaart waarbij het stroomverbruik bijna 3x zo hoog is.

Koop een kaart die op dit moment bij je past met games. Wil je upgraden , koop er dan eentje bij. Of besluit te wachten voor een nieuwe generatie aan kaarten. Er komen namelijk altijd GPU's aan die beter zijn dan de vorige serie in zowel functionaliteit (DirectX), verbruik (Stukken lager stroomverbruik zowel Load als Idle) en natuurlijk het prijskaartje ;)

AMD en Nvidia zijn goed bezig, want zonder 1 van die 2 betaalde je nog steeds de hoofdprijs voor een midrange videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger128
maar als ik voor een gereduceerde prijs mijn videokaart kan upgraden zal ik dit zeker doen, als hij maar met 10% daalt zal ik dit inderdaad niet doen. het gaat mij om het feit dat ik een bruikbare kaart in mijn pc heb zitten, en als ik er eentje bijkoop blijf ik de 1e gebruiken, terwijl ik - als ik een nieuwe kaart ga kopen - ook dat eerste deel opnieuw moet betalen omdat dan mijn huidige graka eruit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zou kijken naar een 2e hands 6850. Zo heb ik dat ook met mijn oude setup gedaan. Nieuw een 5870 gekocht en daar zo'n anderhalf jaar later voor 150'ish euro een tweedehandse bijgekocht uit de V&A hier. Toen zaten nieuwe 5870's nog steeds op dubbel de prijs die ik betaald heb voor de tweedehandse. Qua garantie moet je ook goedzitten, de tweedehands 5870 die ik gekocht heb had nog steeds garantie toen ik die een maand terug weer verkocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
Bij populaire producten is het juist nooit zo verstandig om te wachten tot ze EOL zijn, want in dergelijk gevallen zal de prijs juist eerder stijgen of hetzelfde blijven omdat men weet dat er toch altijd nog wel kopers voor zijn. Kijk maar eens wat een nieuw moederbord met verouderde socket moet kosten, of eentje waar ik gisteren toevallig tegenaan liep... een Scythe Mugen 2 Rev.B, is erg schaars geworden en kost nu ook bijna het dubbele! Of bekijk vraag&aanbod eens en de hoge prijzen die men voor sommig populair spul durft te vragen...

Buiten dat is de prijs van de nog beschikbare HD6850 al heel laag, die 60% waar jij om vraagt, daarvoor liggen ze eigenlijk nu al in de winkel. Neem als voorbeeld de kaart die je nu hebt, de prijs daarvan lag bij de release rond de €180,- en nu heb je die kaart voor €119,-... dat is grofweg 65% van de oude prijs, hoeveel goedkoper moet het nog worden?
Pagina: 1