Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pepsichoco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 14:04
Ook ik zat al geruime tijd te wachten op een firmware update van de galaxy tab 10.1, van 3.2 naar 4.x.x
Met al wel veel te lezen maar zelf geen programmeur te zijn dacht ik van toch de sprong in het diepe te wagen om te rom zelf te flashen naar een hogere versie die ik kon vinden op één van de zovele websites (bij XDA developers). En dat is allemaal prima gelukt, heb verschillende roms geprobeerd waarbij de ene al beter werkte dan de andere. Maar natuurlijk begint de vraag bij mij op te komen - zijn mijn ingevoerde paswoorden e.d. wel veilig ? Wordt er aan een custom rom niet gerommeld zodat er een backdoor wordt ingezet. Worden al je paswoorden naar één of andere kerel doorgestuurd ? Nu heb ik er toch maar enkele virusscanners op losgelaten en die melden dan wel niets, maar m'n vraag blijft natuurlijk. Kan je zoiets tegenhouden of kom je er eigenlijk wel achter, is er een manier om dit te blokkeren ? Kan ik zeker zijn van een custom rom ?

Graag jullie professioneel antwoord hierover.

Oja, en uiteraard door mijn onervaring hierin kan ik niet terug naar de originele rom, of ik moet die ook weer ergens downloaden, waardoor ik weer terug met dezelfde vraag kom.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zou best kunnen dat een ROM-bouwer een achterdeurtje oid inbouwt, maar dan vermoed ik dat het allang opgevallen zou zijn door die talloze slimme mensen die er op XDA rondlopen. Helemaal zeker weten kun je het denk ik niet, maar ik denk dat een ROM die door de community wordt getest doorgaans veilig is te gebruiken.

• Pepsichoco
'k heb reeds gekeken daar, maar vond tussen die 146 bladzijden niet echt een sluitend antwoord op m'n vraag.

• Pepsichoco
RoD schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:34:
Het zou best kunnen dat een ROM-bouwer een achterdeurtje oid inbouwt, maar dan vermoed ik dat het allang opgevallen zou zijn door die talloze slimme mensen die er op XDA rondlopen. Helemaal zeker weten kun je het denk ik niet, maar ik denk dat een ROM die door de community wordt getest doorgaans veilig is te gebruiken.
Wanneer ben je veilig bezig natuurlijk. Een verkeerde applicatie downloaden en je hebt misschien ook al prijs.
Ik vraag me toch ook nog af of je nog een officiële update kan doen als er een custom rom op je apparaat staat ?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Natuurlijk kan je dan geen officiële update uitvoeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1