Ik zoek een mobile device als verlenging van mijn ubuntu server die ik sinds een paar maanden heb.
Denk hierbij aan Windows Guest OS's, Plex, Remote SSH, Remote Files doormiddel van Samba en OpenVPN.
Ik heb zelf nog nooit een laptop gehad.
Het enige voordeel van een laptop is een dedicated videokaart zodat je lokaal games kan spelen, hiervoor heb ik dus al mijn main pc voor.
Een toetsenbord is vereist!
Nu zit ik te twijfelen tussen de ASUS Transformer Pad TF300 en de ASUS Transformer Infinity Pad (700T).
Ik heb al vrij veel reviews door gelezen en youtube video's gekeken.
Ik heb ook bij saturn gekeken voor het verschil, maar ik ben er nog steeds niet uit of de 220 euro verschil aan prijs tussen deze twee tablets het waard is.
Budget: Ik ga meestal voor de prijs/prestatie verhouding.
Denk hierbij aan Windows Guest OS's, Plex, Remote SSH, Remote Files doormiddel van Samba en OpenVPN.
Ik heb zelf nog nooit een laptop gehad.
Het enige voordeel van een laptop is een dedicated videokaart zodat je lokaal games kan spelen, hiervoor heb ik dus al mijn main pc voor.
Een toetsenbord is vereist!
Nu zit ik te twijfelen tussen de ASUS Transformer Pad TF300 en de ASUS Transformer Infinity Pad (700T).
Ik heb al vrij veel reviews door gelezen en youtube video's gekeken.
Ik heb ook bij saturn gekeken voor het verschil, maar ik ben er nog steeds niet uit of de 220 euro verschil aan prijs tussen deze twee tablets het waard is.
- School ( Office doormiddel van het onderstaande )
- Remote Desktop verbinding met virtual machines ( draaien op Ubuntu KVM ) of mijn main PC ( Splashtop GamePad THD )
- TV kijken inplaats van mijn TV ( als ziggo eens opschiet.... ) ( heb nu nog een TV uit 2002 met Scart )
- Plex ( Muziek/Series/Films )
- Navigatie in de auto
- Youtube
- Internet
- OpenVPN
- SSH
- Kan omvallen als hij op je schoot staat.
- Geen S-IPS Scherm
- Geen 1080P resolutie
- Plastic behuizing
- Geen Gorilla Glass 2
- Als je de achterkant indrukt van de behuizing zie je dat terug op je scherm.
- Ik heb gelezen dat er na het normaal dichtklappen van het dock er een scheur op het glas kan komen ( en bij de garantie doen ze hier moeilijk over ).

- 220 euro duurder
- Is de 32GB verschil aan opslag het waard? ( Ik kan dus al heel veel media en bestanden op de server zetten en remote benaderen )
- Is de Gorilla Glass 2 het waard? ( Ik ben altijd zeer zuinig op mijn spullen, mijn HTC desire van 2 jaar oud heeft nog geen 1 krasje )
- Is het S-IPS scherm het waard? ( Ik ben van plan om hem ook buiten te gebruiken en als je dan meer kan zien is dat natuurlijk wel handig )
- Is het 1080P scherm het waard ( Ik wil TV en series, films kijken, nu weet ik alleen of het verschil van resolutie uitmaakt, je kan het vergelijken met een foto van 24 megapixel uitgeprint op een blaadje van 12 bij 10 cm )
Budget: Ik ga meestal voor de prijs/prestatie verhouding.