Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 11:24
Ik zoek een mobile device als verlenging van mijn ubuntu server die ik sinds een paar maanden heb.
Denk hierbij aan Windows Guest OS's, Plex, Remote SSH, Remote Files doormiddel van Samba en OpenVPN.

Ik heb zelf nog nooit een laptop gehad.
Het enige voordeel van een laptop is een dedicated videokaart zodat je lokaal games kan spelen, hiervoor heb ik dus al mijn main pc voor.
Een toetsenbord is vereist!

Nu zit ik te twijfelen tussen de ASUS Transformer Pad TF300 en de ASUS Transformer Infinity Pad (700T).
Ik heb al vrij veel reviews door gelezen en youtube video's gekeken.
Ik heb ook bij saturn gekeken voor het verschil, maar ik ben er nog steeds niet uit of de 220 euro verschil aan prijs tussen deze twee tablets het waard is.
  • School ( Office doormiddel van het onderstaande )
  • Remote Desktop verbinding met virtual machines ( draaien op Ubuntu KVM ) of mijn main PC ( Splashtop GamePad THD )
  • TV kijken inplaats van mijn TV ( als ziggo eens opschiet.... ) ( heb nu nog een TV uit 2002 met Scart )
  • Plex ( Muziek/Series/Films )
  • Navigatie in de auto
  • Youtube
  • Internet
  • OpenVPN
  • SSH
Cons 300T:
  • Kan omvallen als hij op je schoot staat.
  • Geen S-IPS Scherm
  • Geen 1080P resolutie
  • Plastic behuizing
  • Geen Gorilla Glass 2
  • Als je de achterkant indrukt van de behuizing zie je dat terug op je scherm.
Cons 700T:
  • Ik heb gelezen dat er na het normaal dichtklappen van het dock er een scheur op het glas kan komen ( en bij de garantie doen ze hier moeilijk over ). Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E65hb.jpg
  • 220 euro duurder
Mijn mening:
  • Is de 32GB verschil aan opslag het waard? ( Ik kan dus al heel veel media en bestanden op de server zetten en remote benaderen )
  • Is de Gorilla Glass 2 het waard? ( Ik ben altijd zeer zuinig op mijn spullen, mijn HTC desire van 2 jaar oud heeft nog geen 1 krasje )
  • Is het S-IPS scherm het waard? ( Ik ben van plan om hem ook buiten te gebruiken en als je dan meer kan zien is dat natuurlijk wel handig )
  • Is het 1080P scherm het waard ( Ik wil TV en series, films kijken, nu weet ik alleen of het verschil van resolutie uitmaakt, je kan het vergelijken met een foto van 24 megapixel uitgeprint op een blaadje van 12 bij 10 cm )
Nu zag ik ook dat er Bluetooth 4.0 ( energie besparing als in standby staat ) in de infinity zat alleen op de asus site zelf staat er 3.0.

Budget: Ik ga meestal voor de prijs/prestatie verhouding.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vandaag op de ASUS Transformer Pad TF300 gewerkt, prima device. vond 'm aardig rap, en interactie vai keyboard erg plezierig.

Wat in mijn beleving belangrijk is bij aanschaf van tablet; waarom wil je die? en wat ga je er mee doen?

je geeft zelf te kennen; lullen met je ubuntu bak (niiice) Doe ik zelf ook, maar met tablet van kruitvat van 100 piek, volstaat prima - voor mij!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 11:24
himlims_ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:44:
vandaag op de ASUS Transformer Pad TF300 gewerkt, prima device. vond 'm aardig rap, en interactie vai keyboard erg plezierig.

Wat in mijn beleving belangrijk is bij aanschaf van tablet; waarom wil je die? en wat ga je er mee doen?

je geeft zelf te kennen; lullen met je ubuntu bak (niiice) Doe ik zelf ook, maar met tablet van kruitvat van 100 piek, volstaat prima - voor mij!
Ik zie me zelf niet echt 50 regels typen in word of SSH met het onscreen keyboard, daarom is een keyboard een must.

En ik had nog wat meer eisen :)