Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie + gamen, ~€1500,-

Pagina: 1
Acties:

• Pexil
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-07-2023
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop. Een laptop die ook moet voldoen aan de nodige gaming behoefte. Mijn huidige laptop is nu 4 jaar en een paar maanden oud.

Tijdens de zoektocht ben ik de nodige bedrijven langsgegaan: BTO, XNotebooks, Lenevo, Dell (Alienware), Asus, MSI.

Tot zover is de performance en prijs verhouding het beste bij BTO en Xnotebooks, maar daar heb ik hier op de forums het nodige over gelezen. Enduro problemen met de 7970, crashes, bouwkwaliteit niet het beste etc. (Ik neem aan de BTO en Xnotebooks dezelfde producten aanbieden).

Ik ben vrij geduldig, dus tot het einde van dit jaar of begin volgend jaar zou ook nog kunnen als dat een betere optie is. Is er dan nieuwe hardware beschikbaar? is de huidige hardware tegen die tijd goedkoper?

Ik kom er simpelweg even niet meer uit.

Verwijderd

Als je blijft wachten, kom je nooit aan een computer toe, geloof me. Tegen de tijd dat het goedkoper wordt, is het alweer verouderd. En dan wil je het niet meer. Nu is juist een goede tijd om te kopen omdat de grafische kaarten en processoren een maand of wat geleden ververst zijn. Performance/prijs is goed bij bto/xnb inderdaad, maar prijs/kwaliteit is een ander verhaal. Beide bedrijven doen trouwens hetzelfde, de notebooks zijn zelfs identiek, het enige verschil is een ander merkstickertje erop. Voor prijs/kwaliteit zou ik toch naar de alienware m17x kijken, die heeft bijvoorbeeld de hd7970m voor een goede prijs (plus, je kunt enduro daar uitzetten). Prijs heb ik niet bij de hand zo snel, misschien weet iemand anders het precies (darkstone? O-) ) Asus en MSI hebben een verouderde grafische kaart (fermi architecture), maar kosten wel ongeveer hetzelfde als de alienware. Juist.
Als je van plan bent de laptop dagelijks mee te nemen, is een 15" echter beter.

Verwijderd

De prijs performance is niet het beste bij BTO en xnotebooks. De M17x is een paar euro goedkoper dan de clevo barabone met HD 7970m. Zoals je ook terecht opmerkt moet je niet de 7970m nemen. Behalve als het de alienware is, want daarmee kan je enduro omzeilen.

Echt. het is zo simpel. De M17x levert de hoogste kwaliteit (vergelijkbaar met de asus G75), met de laagste prijs in deze performance klasse. Je hebt gewoon geen andere keus.

• Pexil
Hoe is de m17x goedkoper?

basis = €1499
basis + 7970m = €1669

doe ik er 2gb extra geheugen bij en een full hd scherm dan is het €1779. Alleen met de 7970m wordt het al vrij veel.

Verwijderd

Met de truuks uit Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Met HD 7970m en 1080p scherm kom je iets over de €1500. Alles wat je dan nog niet hebt zet je er zelf in met behulp van de pricewatch (SSD, extra RAM).

• Pexil
Dat is best wel cool.

dus met shopkorting.nl is het [basis + 7970m + fullHD scherm].... €1749 x (1 - 0.07) = €1627
Met shopkorting.nl + egg is het.... €1749 x (1 - 0.15) = €1487

Het meest ideale zou + een kortingsbon zijn...Maar die zijn random voor zover ik heb begrepen. Toch best wel 'eng' van het gebruik maken van de egg. Thanks voor de tip Darkstone.

• Pexil
Ik doe hier even een kleine nieuws update, misschien dat het voor iemand van pas komt.

Het viel me op dat de Nvidia 680m niet meer te kiezen was voor de M17x..Ik heb in de Dell chat gevraagd waarom dit zo is.

De 680m is blijkbaar uit vooraad, en komt volgens de medewerker niet terug..

Verwijderd

Vreemd. Ik raadje juist altijd de GTX 680m aan vanwege het greinige prijsverschil (€50) en de betere drivers. Ik vraag me af waarom daarvoor gekozen is.

Het is trouwens epp. Niet egg. En shopkorting is 5.88% in plaats van 7%: het gaat over het bedrag ex. BTW.
Pagina: 1