Computer kopen?

Pagina: 1
Acties:

• noamlapid
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Hoi mensen,

Mijn computer is laatst kapot gegaan en ik zoek een nieuwe computer alleen heb ik veel moeite met kiezen want ik volg niet echt wat de beste hardware etc. is. Ik wil liever geen nieuwe computer bouwen omdat ik bang ben dat ik iets fout zal doen.

Dit zijn de computers waartussen ik twijfel en ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen.

Deze is van 4launch en kost 1150 euro

Processor: Intel Core i5 3570K Quad-Core (3.40GHz)
Cache: 6MB
Chipset: Intel Z77
Geheugen: 8GB (2x4GB) PC12800 DDR3 SDRAM
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX670 2GB GDDR5 VRAM
SSD: 128GB SATA600, Crucial M4
Harddisk: 2TB SATA 7200rpm
Optische drive: DVD-/+/RAM Dual-Layer
LAN: 1Gbit
2x USB3.0
6x USB2.0
1x DisplayPort
1x HDMI
2x DVI
Behuizing: Cooler Master HAF 912 Plus
Voeding: 650W
Afmetingen: 496x480x230mm
http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-125331

Deze is van alienware maar wordt op 4launch verkocht en kost 1400 euro. ( ja ik weet dat alienware overpriced is)

Processor: Intel Core i7 2600K Quad-Core (3.40GHz)
Cache: 8MB
Chipset: Intel P67
Geheugen: 12GB (2x 4GB, 2x 2GB) PC10666 DDR3 SDRAM
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 590 3GB VRAM
Harddisk: 2TB (2x1TB RAID 0) SATA
Optische drive: BD-ROM
8x USB2.0
2x USB3.0
1x eSATA
3x DVI
1x DisplayPort
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
Afmetingen: 645x426x250mm
Gewicht: 20.41kg
Inclusief Alienware TactX muis en TactX toetsenbord

http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-115242

Deze is van azerty en is geloof ik ook de high end gamesysteem van de BBG van juli en deze kost 1330 euro.
Sku's Tweakers BBG High-End Game System Juli 2012
Behuizing Corsair Carbide Series 500R - midtowermodel - ATX
Voeding Corsair Enthusiast Series Modular TX650M - voeding - 650 Watt
Moederbord Gigabyte GA-Z77X-D3H - moederbord - ATX - LGA1155 Socket - Z77
Processor Intel Core i5 3570K / 3.4 GHz processor
Processor koeler Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Videokaart Asus GTX670-DC2T-2GD5 - grafische kaart - Nvidia GTX670 - 2 GB
Geheugen Corsair Vengeance geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Primaire Schijf Samsung 830 Series - solid state drive - 128 GB - SATA-600
Secundaire Schijf Seagate Barracuda ST2000DM001 - vaste schijf - 2 TB - SATA-600
Geluidskaart Onboard - 7.1 kanaals
DVD brander LG GH24NS90 - DVD±RW (±R DL)/DVD-RAM-station - Serial ATA
Assemblage en garantie 2 jaar garantie

http://azerty.nl/1-1979-530746/tweakers-bbg-juli-2012.html

Deze is van medion alleen ben ik bang dat de kwaliteit dan erg laag is en deze kost 1150 euro
Processor: Intel Core i7 3770 Quad-Core (2.70GHz)
Cache: 8MB
Chipset: Intel H61
Geheugen: 8GB PC10666 DDR3 SDRAM
Videokaart: NVIDIA Geforce GTX 670 Ti
Harddisk: 1TB SATA
Optische drive: DVD-/+RW
WLAN: 802.11 b/g/n
2x USB3.0
4x USB2.0
1x HDMI
1x VGA-out
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
Inclusief: Muis & Toetsenbord

http://www.4launch.nl/sho...kers#p-4-productid-125911

Bedankt voor jullie tijd,

Noam
(sorry als er spelfouten in zitten ben een allochtoon die niet zijn hele leven hier heeft gewoond)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ze hebben allemaal iets twijfelachtigs of onduidelijks of overpriced/onnodige onderdelen.
Je kunt natuurlijk zelf een pc samenstellen (zie andere topics met ~1300 budget) en deze door een shop in elkaar laten zetten, dan krijg je er ook 1,2 jaar garantie op.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
1: 4launch 1150 euro
Lijkt goedkoop, onduidelijk welk mobo er in zit, zelfde voor de voeding, zit er een aparty cpu koeler in?

2: Alienware 1400 euro
Krachtige gfx kaart maar geen SSD. Heb je bluray echt nodig?

3: Azerty 1330 euro
Beetje onduidelijk of deze nu met of zonder windows7 komt, dit kan je wel elders kopen voor minder dan 30€
Mijn voorkeur gaat wel uit naar deze ... leverbaar in 2-3 dagen MET Asus GTX670-DC2T-2GD5... die kaart is bijna nergens te krijgen. Tis ook de enige die duidelijk omschrijft welke onderdelen in het systeem zitten.

4: Medion 1150 euro
Niet overclockbaar, geen SSD, low end mobo (niet veel aansluitingen, upgrademogelijkheden), onbekende PSU, ...
Ook raar aan deze... ik wist niet dat er 'Ti' versies van de GTX670 bestonden...

• noamlapid
Ten eerste heel erg bedankt dat jullie zo snel reageren.
mitsumark schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:49:
Ze hebben allemaal iets twijfelachtigs of onduidelijks of overpriced/onnodige onderdelen.
Je kunt natuurlijk zelf een pc samenstellen (zie andere topics met ~1300 budget) en deze door een shop in elkaar laten zetten, dan krijg je er ook 1,2 jaar garantie op.
Bij alle online pc builders kwam ik erg duur uit, maar misschien keek ik bij de verkeerde heb jij een goede website voor me?
Inrage schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:00:
1: 4launch 1150 euro
Lijkt goedkoop, onduidelijk welk mobo er in zit, zelfde voor de voeding, zit er een aparty cpu koeler in?

2: Alienware 1400 euro
Krachtige gfx kaart maar geen SSD. Heb je bluray echt nodig?

3: Azerty 1330 euro
Beetje onduidelijk of deze nu met of zonder windows7 komt, dit kan je wel elders kopen voor minder dan 30€
Mijn voorkeur gaat wel uit naar deze ... leverbaar in 2-3 dagen MET Asus GTX670-DC2T-2GD5... die kaart is bijna nergens te krijgen. Tis ook de enige die duidelijk omschrijft welke onderdelen in het systeem zitten.

4: Medion 1150 euro
Niet overclockbaar, geen SSD, low end mobo (niet veel aansluitingen, upgrademogelijkheden), onbekende PSU, ...
Ook raar aan deze... ik wist niet dat er 'Ti' versies van de GTX670 bestonden...
Ik was ook een beetje meer aangetrokken tot de azerty omdezelfde reden, mijn vader werkt bij het AMC en kan windows 7 ultimate voor 20 euro krijgen dus dat is niet zo een probleem.

Ik denk dat ik het meest twijfel tussen de azerty en dell want de dell heeft een i7 en zeer goede gfx maar i7 is wel sandybridge en azerty heeft ssd en iets mindere maar nieuwere gfx en i5 maar wel ivybridge. Ik weet dat dell meestal goede kwaliteit hebben en de computer heeft 2 jaar onsite garantie, zijn de kwaliteit en garantie van azerty ook goed?

gtx670ti zou een foutje kunnen zijn want ik heb alleen van de 660ti gehoord

edit: oja de gtx 590 en i7 2600k zijn een beetje veroudered zou dat zeer nadelig kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door noamlapid op 20-08-2012 22:13 ]

• Inrage
Wat ga je met je PC doen? Is het hoofdzakelijk gamen dan is een i5 meer dan voldoende. Een i7 heeft pas z'n nut als je echt software gebruikt die er mee overweg kan.

Welke monitor(s) ga je gebruiken?

Die Dell zou ik afraden omdat ik denk dat die niet makkelijk upgradebaar is. Vind je na 2 jaar dat die van Azerty een beetje traag wordt dan kan je nog een 2de hands Asus GTX670 erbij zetten (deze zouden dan beschikbaar moeten zijn aangezien deze zo populair zijn nu)

Die Dell zal ook een pak meer stroom verbruiken mocht dat van belang zijn in je keuze.

• noamlapid
Ik speel veel 'normale' games zoals bf3 skyrim etc. maar ik speel ook veel arma/ACE en ik geloof dat het bestwel cpu heavy is. Ik vraag me alleen af of de bouwkwaliteit van de azerty goed is want ik heb nu een acer predator een impulskoop waar ik veel spijt van heb vanwege de kwaliteit.

ik heb op het moment een 1680x1050 scherm maar ik wil naar full hd of 1920x1200 upgraden binnenkort.

[ Voor 15% gewijzigd door noamlapid op 20-08-2012 22:28 ]

• mitsumark
  • Nu online
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda Green ST2000DL003, 2TB€ 96,-€ 96,-
1Samsung SH-222BB Zwart€ 14,19€ 14,19
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Gigabyte GV-N670OC-2GD€ 387,-€ 387,-
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 206,-€ 206,-
1Corsair Enthusiast TX550M€ 75,-€ 75,-
1Samsung 830 series 256GB€ 173,50€ 173,50
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,45€ 43,45
1Asrock Z77 Extreme4-M€ 110,90€ 110,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.237,99

€ 1.282,15 excl assemblage bij afuture.
Assemblage € 49,90
Installatie € 14,90

• volton10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-04 13:54
[begin reclame]Zelfbouw is meestal goedkoper bij duurdere PC's wil je bij een winkel assemblage dan kost dat maar iets van 70 euro meestal Vergelijk het verschil het kan je geld besparen en je kunt precies samenstellen wat je wilt. Wil je 3TB hdd en een SSD of alleen een HDD alles kan met zelfbouw[einde reclame]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vraag me af of een BBG-systeem (bijvoorbeeld bij azerty) niet gewoon even duur is als de losse componenten + assemblage. Zou vreemd zijn als dat duurder was, dan zou iedereen het gewoon zo doen in plaats van het BBG-systeem direct te bestellen. Dus met zelfbouw bespaar je dan weinig (ja, de assemblage, maar als je dat liever toch niet zelf doet neem je dat er ook wel bij).

En die BBG is toch netjes in balans. Natuurlijk kan je er naar smaak nog wat kleine dingetjes aan wijzigen maar ik kan het geen slechte deal noemen.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 20-08-2012 22:58 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• mitsumark
  • Nu online
Die van azerty is niet zo slecht inderdaad (de beste van de 4 imo), echter wat overdreven voeding en 'te kleine' SSD.
De Dell zal het snelst zijn vanwege de 590, maar kost dus ook meer en mist andere dingen (SSD).

[ Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 20-08-2012 23:03 ]

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Sowieso gaan voor een BBG-systeem. Je kent vast wel iemand in de buurt die het voor je kan inbouwen (voor een krat bier ofzo, geen tweaker die daar nee tegen zegt :P )

Tevens doen bedrijven het ook, kost dan wel iets van 60~80 euro. Soms inclusief garantie.
Naar mijn idee hebben bedrijven flinke marges op de verkoop van complete systemen. Daarbij zijn ze vaak uit balans (overdreven CPU/GPU met een merkloos PSU/mobo.. heb je dus vrij weinig aan)

Paradigit weet het zelfs voor elkaar te krijgen om complete systemen te verkopen met 4GB~8GB RAM geheugen waar een 32 bit OS op draait.

Edit:
Je kan altijd ook een BBG als basis pakken en bijvoorbeeld een paar onderdelen veranderen. Je hebt dan met redelijke zekerheid een mooie basis/balans in de PC.

[ Voor 12% gewijzigd door Junia op 20-08-2012 23:07 ]

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Junia schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:06:
Sowieso gaan voor een BBG-systeem. Je kent vast wel iemand in de buurt die het voor je kan inbouwen (voor een krat bier ofzo, geen tweaker die daar nee tegen zegt :P )

Tevens doen bedrijven het ook, kost dan wel iets van 60~80 euro. Soms inclusief garantie.
Naar mijn idee hebben bedrijven flinke marges op de verkoop van complete systemen. Daarbij zijn ze vaak uit balans (overdreven CPU/GPU met een merkloos PSU/mobo.. heb je dus vrij weinig aan)

Paradigit weet het zelfs voor elkaar te krijgen om complete systemen te verkopen met 4GB~8GB RAM geheugen waar een 32 bit OS op draait.

Edit:
Je kan altijd ook een BBG als basis pakken en bijvoorbeeld een paar onderdelen veranderen. Je hebt dan met redelijke zekerheid een mooie basis/balans in de PC.
Bij Paradigit zou ik geen systeem bestellen, ga dan naar de zuster Computerland (Zelfde bedrijf, net als MyCom, Dynabyte en Dixons ook een groepje zijn). Nooit een standaardsysteem nemen, neem desnoods de BBG met wat aanpassingen (<Meer HDD's...)

🠕 This side up

• noamlapid
paradigit is nog overpricder dan alienware :p
Ik ken niemand die een computer voor me kan bouwen behalve me vader :( (ik ben 15)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:39

D4NG3R

kiwi

:)

Lees je gewoon in en bekijk tutorials op YT. Zo heel moeilijk is het niet, als je er maar de tijd voor neemt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mitsumark
  • Nu online
Op zich is het niet zo'n slecht idee om het in elkaar te laten zetten.
Het kost dan wel 50-70 euro, maar je hoeft niet zelf enkele uren te priegelen en hebt gewoon 1-2 jaar garantie.

• noamlapid
Ik neem de dell, ik weet dat het overpriced is enz. maar ik heb zekerheid van kwaliteit en 2 jaar onsite garantie en dat vind ik erg fijn. ik vind de alienwares wel erg lelijk :( misschien kartonnen behuizing omheen zetten :p

Hoe dan ook heel erg bedankt mensen, wist niet dat deze forum zo effectief was had een antwoord in 2 dagen verwacht.

• mitsumark
  • Nu online
Lol, iedereen zegt azerty/zelfbouw en jij neemt de dell?

Ik zou dan sowieso wel asap een SSD aanschaffen.

[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 20-08-2012 23:36 ]

• noamlapid
Ik vroeg toch om tips maar ik kreeg ook pluspunten over de dell te horen en uiteindelijk mag ik denk ik zelf beslissen wat ik koop ongeacht of jij het slim of dom vindt. (ik heb ook uitgelegd waarom ik liever de dell neem)

• Inrage
Bij die setup van Azerty heb je ook gewoon 2 jaar garantie, heb je wel upgrade mogelijkheden, kan je makkelijk overclocken, weet je van alle componenten dat ze top zijn, zit reeds een top SSD in, strakke case, ...

Waar lees je die pluspunten over de Dell?

Enige dat ik er hierboven van lees is dat die minder makkelijk te upgraden is, je bent niet zeker van de kwaliteit van de componenten, verbruikt meer, geen SSD, verouderde hardware, prijzig, ...

Natuurlijk mag je zelf beslissen maar je uitleg is "ik weet dat ze overpriced zijn en ze zijn lelijk...." Het enige pluspunt is de onsite garantie waar je dus niks extra aan hebt. Normaal gezien gaat je pc niet stuk in de eerste 2 jaar...

Dus laat ons even toe vragen te stellen bij jouw besluitvorming. Waarschijnlijk had ge al vooraf bepaald dat het de Dell ging worden ofzo, of klinkt Alienware badass ofzo...

• noamlapid
Het is gewoon dat de dell erg snel is en goede support heeft die ik ken, niet azerty die ik helemaal niet ken. Ik ben niet van plan om te upgraden, en ik vind dit simpler. Misschien niet ultra 1337 tweaker modder pro, maar ik vind dit makkelijker, fijner en ik zie meer pluspunten in de dell.

Even goede cpu
veel snellere gpu
meer ram
raid is niet zo slecht
2 jaar onsite

Als jij denkt dat ik al van tevoren de alienware wilde dan mag jij dat denken, denk jij echt dat het me wat kan schelen?

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Om advies vragen en ze dan straal negeren...
Met zelfbouw ben je zo veel beter af, maar het is jouw (of je vaders) geld natuurlijk.

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gewoon laten doen die gozer. Met die alienware is zijn CPU en GPU 3-5% sneller dan de azerty. Hij heeft dan wel allemaal end of life onderdelen die stroom vreten, maar daar zit hij duidelijk niets mee in. Ook de lelijke kast waar hij jaren naar gaat moeten kijken is blijkbaar geen storende factor.

Dat de SSD in de azerty ervoor zorgt dat de alienware toch in het zand hapt vergeten we voor de handigheid ook even.

Ik vergelijk het graag met Audi's. Verouderde, maar toch zeer snelle technologie, gekoppeld aan een hoog verbruik en een hoge prijs.

Maar uiteindelijk is een Audi wel een goede auto. En uiteindelijk is die alienware gewoon een heel goed systeem. TS zal van zijn keuze geen spijt krijgen.

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Je kan er ook gewoon een bestellen op gamepc.nl kun je nog zelf een beetje aanpassen enzo. En als je die alienware koopt zou ik dat van de site doen.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04 22:01

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

als je idd de alienware pc wilt kopen koop hem dan bij alienware zelf, de service is echt heel goed ik had bij mijn aurora alx 3jaar reparatie aan huis wat ik als gamejunkie erg fijn vond :D. en nu na 3 jaar speel ik nog steeds alles max/ultra dus je kan een tijdje vooruit . mijne was alleen wel ietsie pietsie duurder dus weet niet hoelang je met dit systeem alles op max spelen kan. hiervoor had ik een heel duur systeem van paradigit en dat was echt om te huilen en dan bedoel ik ook echt om te HUILEN ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Freakiebeakie op 21-08-2012 11:09 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:25

MsG

Forumzwerver

Wat ik een beetje mis is dit: Je hebt dus een Acer Predator gekocht die dus recenter dan verwacht stuk is gegaan. Een desktop computer is toch nooit in zijn geheel stuk? Misschien is alles compleet nieuw helemaal niet nodig. Heb je Acer al aangeschreven over dit probleem?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Inrage
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:58:
Je kan er ook gewoon een bestellen op gamepc.nl kun je nog zelf een beetje aanpassen enzo. En als je die alienware koopt zou ik dat van de site doen.
Nee dat wil je niet... bij beide firma's betaal je altijd teveel en je bent niet altijd zeker van de gebruikte onderdelen. Er zijn verschillende andere webwinkels waar je alle onderdelen zelf kan kiezen en die veel goedkoper zijn. Voor 80€ steken die je systeem ook in elkaar met garantie, al kan je dit net zo makkelijk zelf doen en je geld beter besteden.

[ Voor 23% gewijzigd door Inrage op 21-08-2012 11:12 ]

Pagina: 1