[Excel 2010] Server-side excel (share point) in webomgeving

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik vroeg me af of iemand al eens een Excelbestand heeft geintegreerd in een webomgeving?

Het is het idee dat er een via wat HTML controls een gebruiker een paar waarden opgeeft, en dat dan via een ingewikkeld Excelbestand een uitvoer gecreerd wordt die dan getoond wordt aan de gebruiker?

Op een manier dat het Excelbestand dus niet naar de clientcomputer gedownload wordt.

We hebben Excel 2010 en Sharepoint e.d.

Heeft iemand ideeën? Thx!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Wat heb je zelf al onderzocht? Of: waar heb je al naar gezocht? Bijvoorbeeld integrating spreadsheet in website ? Heb je al eens gekeken naar de mogelijkheden van Google Docs? Waarom wel/niet?

http://support.google.com...wer.py?hl=en&answer=55244
Als het goed is kan je volgens deze bron zonder problemen een spreadsheet aanmaken en deze publiceren waardoor deze toegankelijk is via verschillende opties, waaronder ook een iframe voor jouw webomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Dank je wel Cornelis,

Het probleem is dat we echt Excel nodig hebben - het Excelbestand kan bijvoorbeeld ene complex model zijn, met algoritmes (diverse sheets, VBA code, complexe functies) die we niet willen delen.

De Excelbestanden als zodanig mogen niet gedeeld worden of downloadbaar zijn.

Ik ben al tegengekomen dat Office 2013 het web-programmeren goed lijkt te gaan faciliteren:
http://www.computerworldu...embraces-web-development/

Zijn er al eens mensen die technieken kennen om een Excelbestand serverbased te maken.

Ik kan me voorstellen dat je op een server een virtual machine draait, waar je een instance van Excel opstart met command line opties om een Excelbestand te openen, de instance van Excel parset dan een invoerfile die door de website is gemaakt, en schrijft dan uitvoer weg, die dan door de website getoond kan worden.
Zoiets dus, maar ik denk dat het bovenstaande niet heel efficient is - vandaar mijn vraag.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tsja, efficiënt zal dit nooit worden, want hier is Excel simpelweg niet voor gemaakt. Die nieuwe office 2013 javascript-interface gaat waarschijnlijk ook gewoon uit van 1 spreadsheet, en hoewel ik het nog niet getest heb zal die waarschijnlijk erg lijken op hoe macro's werken in google docs. In jouw web-setting zal je waarschijnlijk 1 kopie van zo'n spreadsheet per gebruiker, of zelfs per view willen hebben. Hoewel dat in principe wel kan, is de snelheid en/of het geheugengebruik en de stabiliteit in zo'n setting niet echt optimaal te noemen. De COM-interface werkt op een server in principe ook gewoon, je kunt vanuit de webapplicatie Excel daarmee dingen laten uitrekenen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten