mobiel internet op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150246

Topicstarter
Hallo,
Ik zoek al heel lang naar een betaalbare oplossing voor het volgende probleem:
Thuis heb ik een internetaansluiting via modem en draadloze router.
Ik wil echter regelmatig naar de camping en zou daar de laptop willen gebruiken. Daarvoor heb ik na lang zoeken en vergelijken een prepaidpakket aangeschaft bij AH. Op de camping gekomen ben ik op een regenachtige dag een uurtje met de computer bezig geweest. De simkaaart was om te beginnen opgewaardeerd tot een bedrag van € 25,00. Dit bedrag was echter binnen de 3 uur volledig op gebruikt.
Dit vind ik nogal wat.
Nu wil ik aan jullie vragen om mij om jullie ervaring te delen met het gebruik van de computer op een plek waar geen WiFi beschikbaaris.

Bij vrrobaat bedankt.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tethering via de smartphone, mits je iets als onbeperkt internet oid hebt, is dat eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen onbeperkt internet op mijn smartphone. Bovendien lees ik op diverse plakken dat dat niet wordt toegestaan door de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:04
Als je thuis ADSL gebruikt zou je misschien kunnen overwegen naar XS4ALL over te stappen. Volgens mij leveren die een USB stick erbij om "altijd" on-line te zijn ook bij netwerk uitval. Deze kun je dan mooi meenemen naar de camping.

Ah, volgens mij hebben ze dat niet meer.

Anders niet iets op de camping te regelen/organiseren?

[ Voor 18% gewijzigd door Steefph op 20-08-2012 21:46 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien handig om te vertellen hoeveel MB die 25 euro was. Dan is het makkelijker vergelijken met andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor zover ik kan nagaan of begrijpen heb ik 8,45 Mb Upload en 159 Mb download: In mijn beleving in ieder geval niet gek veel want ik ben best wel voorzichtig geweest in mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bedoel je Mb of MB?

Hoofdletters maken in dezen nogal wat (factor 8 om precies te zijn) uit.

Hoe dan ook, als je structureel wilt internetten wil je een onbeperkte abo. Dat hoeft niet veel te kosten, iirc kun je voor EUR 10/maand al wat scoren.

Maar goed, dit is geen Overige Hardware vraag, het hoort in Internet Providers & Hosting

Move OH -> IPH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 150246 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:39:
Ik heb geen onbeperkt internet op mijn smartphone. Bovendien lees ik op diverse plakken dat dat niet wordt toegestaan door de providers.
wat ik dan ook wilde zeggen is, ipv een losse internet oplossing te zoeken speciaal voor alleen je laptop, waar je dus 25 euro kwijt bent voor 3u internetten of iets vergelijkbaars elders, zou je ook kunnen overwegen je abbo voor je smartphone uit te breiden met onbeperkt internet, of meer MB per maand, om dan met tethering op de camping te kunnen zitten.

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat wel of niet mag..? maar ik doe het zelf wel altijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Heb je niet toevallig per ongeluk een berg updates binnengehaald? Dat kan hard gaan namelijk.

Van de prijzen in NL ben ik niet op de hoogte, maar toen ik vorig jaar in Turkije zat heb ik voor zo'n 60 euro incl. usb-modem een week of 4 lekker kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry,

Ik heb nog even gecontroleerd het zijn MB 's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toen ik switche van een FUP abo naar een datalimiet van 1GB (dank u Vodafone :( ) heb ik voor de gein eens met een appje gemeten wat ik verstookte qua data bij tethering.
Uurtje GoT'ten en een beetje nu.nl surfen en ik zat al op iets van 300Mbyte :X Dan gaat het hard...

Oorzaak: site geoptimaliseerd voor breedbandverbindingen met een onbeperkte hoeveelheid data. Een plaatje van 2Mpixel jpeg is ook al een Mbyte of twee...om van al die reclamemeuk etc maar te zwijgen.

Ik zie net dat AH 600Mbyte levert voor die 30 euro. Dus ik snap wel dat als je een beetje zit te surfen of zit te webcammen je zo door je tegoed heen bent.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 14:18
Er is een provider, plieq heet die geloof ik waar data meen ik een euro per dag kost. Is dat iets voor je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarschijnlijk bedoel je Bliep. Deze provider stelt inderdaad internet beschikbaar voor € 0,50 of € 1,00 maar dat is volgens mij in principe voor een smartphone waarvan met de simkaart alleen heel erg duur kan worden getelefoneerd. Dus dat lijkt me ook niet handig.

Ik overweeg nu om een standaard mobiel internet abonnement van T-mobile te nemen voor € 10,00 p.m. gedurende 24 maanden. De eerste 500MB is snel daarna gaat het onbeperkt maar op lage snelheid. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Pagina: 1