Lacie Remote Access: video streamen

Pagina: 1
Acties:

• C4Alvarez
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-01-2018
Hey allemaal

We hebben hier thuis een Lacie d2 Network 2 staan, met capaciteit van 3TB. Ik heb op deze NAS de service 'mynas' ingeschakeld, zodat deze te bereiken is op het adres mynas.lacie.com/********. Deze is dus wel degelijk te bereiken van een externe locatie (Eerst port forward, dan getest). Op deze harde schijf staat allerhande data, waaronder enkele (SD/720p/1080p) films. De bedoeling is dat iemand deze films op een manier moet kunnen streamen als hij of zij niet thuis is. Ik veronderstel dat dit niet zal lukken bij 720p/1080p met een upload rate van 5mbps (Fibernet XL van Telenet), maar een gewone SD film moet toch lukken lijkt mij? Of is zelfs die bitrate te hoog?

Anyway, wanneer men nu 'remotely' naar de filebrowser gaat, en men dubbelklikt op een film, dan begint hij automatisch te downloaden. Als ik dan de rechtermuisknop gebruik, verschijnt er een menutje waar staat 'open with'. Hier staan dan enkele programma's tussen waaronder een Photo viewer, document viewer. Dit kan je zien als het streamen van een foto of het streamen van een document. Helaas is er geen programma waarmee video kan geopend worden. Het probleem is dat wanneer je een film wil kijken vanop de harde schijf, je eerst moet wachten tot deze is gedownload(aan 5 mbps is dat niet zo eenvoudig). Bovendien crasht de harde schijf als hij grote bestanden moet uploaden. Dit heb ik al gemerkt.

Mijn vraag is nu de volgende: is dit mogelijk met NAS OS 2 (het OS dat lacie op de NAS zet) of moet ik hiervoor een of ander custom OS erop zetten (ik vind NAS OS 2 gewoon iets belachelijk met een ziek trage web UI. Graag zou ik deze NAS ook gebruiken als een soort seedbox, maar zonder deftige transmission web UI (deze is uitgeschakeld) gaat dit niet). Zo ja, hoe doe ik dit dan. Ik heb dit al opgezocht op google, maar ik kom alleen maar enkele linux commands tegen, iets van SSH, login, hack, blabla. Allemaal dingen waar ik onbekend mee ben.

vriendelijke groet

C4

[ Voor 5% gewijzigd door C4Alvarez op 20-08-2012 20:53 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kunt VLC downloaden, en dan bij Media->Open ergens de url van je film invullen. Dan zorgt VLC voor de video play en streaming.
Zo ja, hoe doe ik dit dan. Ik heb dit al opgezocht op google, maar ik kom alleen maar enkele linux commands tegen, iets van SSH, login, hack, blabla. Allemaal dingen waar ik onbekend mee ben.
Tja, de box draait nou eenmaal Linux, dus als je buiten de Lacie GUI om wilt, moet je op laag niveau gaan werken.
Met een Custum Capsule kun je (o.a.) de transmission interface enabelen.

• C4Alvarez
Ja, daarover heb ik gelezen. Ik weet helaas niks van linux commands (is dat dan in een terminal?) noch SSH, en een simpele step by step guide bestaat niet. (Toch niet zodat ik hem kan volgen).

Ik denk gewoon dat er veel meer uit te halen valt dan dat LaCie doet. Ik heb hier zo'n 600 torrents staan (member @ gazelle private trackers) die ik heel graag zou seeden 24/7.

• Mijzelf
  • Niet online
Ik denk gewoon dat er veel meer uit te halen valt dan dat LaCie doet.
Dat weet ik wel zeker. Een D2 network 2 is gebaseerd op een Kirkwood SoC, met 256MiB ram. Hij kan makkelijk een Debian of Ubuntu server draaien, en de mogelijkheden worden alleen door je fantasie beperkt.
Maar ja, aan een step by step guide om zoiets te installeren heb je niet zoveel. Dan heb je een full-blown Debian server, maar moet je als nog met de command line in de weer om hem te configureren.

Overigens vind ik de wiki aanwijzingen voor die custom capsule redelijk stap voor stap.

• C4Alvarez
Ik vind het alleszins gewoon vreselijke software die lacie heeft meegegeven...

BTW, hoe kan ik met VLC die URL ingeven?
Als ik naar de lacie filebrowser ga (192.168.1.200/browser/) , en ik klik dan op een bepaalde map of bestand, is de url nog steeds 192.168.1.200/browser/ ...

[ Voor 56% gewijzigd door C4Alvarez op 22-08-2012 18:51 ]

• Mijzelf
  • Niet online
Hm. Goede vraag. Die filebrowser (overigens is dat AjaXplorer) lijkt inderdaad geen manier te hebben om een url te genereren.
Ik kreeg wel voor elkaar om een file te streamen via http op mijn networkspace2, door een symlink te maken in mijn www-root, die naar OpenShare verwijst:
ln -s /shares/OpenShare /www/OpenShare
en vervolgens kon ik een film streamen vanaf url http://networkspace2/OpenShare/Videos/film.avi (case sensitive).
Maarja, daarvoor heb je wel eerst shell access nodig.

• C4Alvarez
De post van Mijzelf is dus volledig chinees voor mij. Ik ben iets of wat thuis in android, heel erg thuis in alles wat met torrenting te maken heeft, maar begin alsjeblieft niet over linux. :)

Wel heb ik gezien, dat als ik mgv de file browser naar een videobestand ga, en ik doe rechtermuisknop en dan "open in external window" hij een bestand van 350 MB (de totale grootte v/h bestand was 4.5 GB, dus misschien is de 350 MB een soort buffer?) begon te downloaden en wanneer ik daar op drukte begon die film te spelen en kon ik hem gewoon afkijken, lijkt mij toch een vorm van streamen nee?

De vraag blijft natuurlijk nog steeds of een 500kBps upload het kan redden tegen SD/HD ready bitrates.
Pagina: 1