Toon posts:

[Win7 64] Serial uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Users,

Ik heb net een SSD (Samsung 830) gekocht en deze in mijn laptop gezet.
De oude HDD heb ik er zo uitgehaald met alles er nog op.

Tijdens de installatie van Windows 64 Windows 7 Ultimate wordt er om een key gevraagd.
Dus ik hoesje er bij, key intikken..werkt hij niet :-( Hoesjes verwisseld, geen idee, maar hij werkt dus niet, terwijl het een legale CD betreft.
Nou kan ik in 2 minuten de oude hdd weer terug stoppen in mijn laptop en deze met de goede legale installatie opstarten.
Is er een mogelijkheid de key hiervan uit te lezen zodat ik die bij mijn nieuwe installatie weer kan gebruiken?

Heb het hele huis al naar de key gezocht kan hem dus echt niet vinden en op deze manier kan ik het oplossen.

Edit had uiteraard programmaatjes met goooogle gevonden, maar die zitten vaak vol troep.

Doe het liever anders. Of weet iemand een veilig programma?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:59:

Edit had uiteraard programmaatjes met goooogle gevonden, maar die zitten vaak vol troep.

Doe het liever anders. Of weet iemand een veilig programma?[/i]
Sommige antivirus software vlagt de software van nirsoft af, omdat er bijvoorbeeld keys of logins worden getoond. Dat wil niet zeggen dat het malware is en ik vind het overdreven betuttelend.

[ Voor 81% gewijzigd door Henk007 op 20-08-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 10:00
Als het alleen om het installatieproces gaat kun je ook gewoon niets invullen en op next klikken, een geldige serial is namelijk niet nodig voor de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:40
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/ Deze gebruik ik meestal. Dat hij geen windows 7 keys kan uitlezen in de free version is trouwens onzin. Doet het gewoon.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
als de install om de cd vraagt kan je ook bellen naar MS, die vraagt dan je 'oude' serial, en geeft je automatisch een nieuwe terug, dit heeft bij mij gewerkt, aangezien ik regelmatig m'n pc opnieuw installeer

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:59:
Tijdens de installatie van Windows 64 Windows 7 Ultimate wordt er om een key gevraagd.
Dus ik hoesje er bij, key intikken..werkt hij niet :-( Hoesjes verwisseld, geen idee, maar hij werkt dus niet, terwijl het een legale CD betreft.
Is het misschien niet beter om eerst te vragen waarom de serial geweigerd zou kunnen worden? :?

offtopic:
Windows 7 past echt niet op een cd :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jorg5 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:13:
als de install om de cd vraagt kan je ook bellen naar MS, die vraagt dan je 'oude' serial, en geeft je automatisch een nieuwe terug, dit heeft bij mij gewerkt, aangezien ik regelmatig m'n pc opnieuw installeer
Aha, dus het kan kloppen dat ik wel het goede hoesje heb (studie versie) maar de serial niet meer werkt na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:52

MsG

Forumzwerver

Pakt hij de key zelf al niet of puur bij het activeren?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Verder: Je hebt een laptop. Vrijwel alle laptops worden met Windows geleverd, en staat er een sticker onderop met een serial die je kan gebruiken. Daar staat ook de versie (Home Premium, Ultimate e.d.) bij.

Heb je een laptop die geleverd werd zonder Windows? Of een andere reden waarom je een dvd gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:35:
Pakt hij de key zelf al niet of puur bij het activeren?
Nee, de laptop is met Vista geleverd, kreeg een maand later een gratis versie Win 7 32 via samsung.
Toen zelf studente versie via Spot of surfnet besteld, maar dan 64 bits.

Nu met nieuwe lege SSD hardisk pakt hij geen key vanzelf, en ik kan nu ook niet veder, moet en key inkloppen :-(

Ga de progjes even proberen laat zo weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iemand het goed nummer van *knip* Microsoft.

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 20-08-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Het kan zijn dat je een upgrade disk hebt, zoals geleverd door Samsung of Slim.nl e.d.

Installeer dan eerst Vista (cleane (crackloze) versie downloaden van de bekende downloadsites), activeer die met de serial op je laptop) en probeer dan je upgrade disk erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Surfspot levert upgrade versies, die je met een 'truc' ook kunt gebruiken voor een schone installatie (Vista dus niet nodig!).
Eerst installeren zonder key in te voeren, zodat je een trial-versie krijgt.
Na de installatie kun je gewoon de upgrade-key invoeren voor een normale activatie.
Dit is ook wel een aantal keren langsgekomen in een topic over surfspot versies van Windows 7; ben zelf te lui om te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flitzer schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:16:
Surfspot levert upgrade versies, die je met een 'truc' ook kunt gebruiken voor een schone installatie (Vista dus niet nodig!).
Na de installatie kun je gewoon de upgrade-key invoeren voor een normale activatie.
Dit is ook wel een aantal keren langsgekomen in een topic over surfspot versies van Windows 7; ben zelf te lui om te zoeken ;)
Ok dat kan het zijn, kreeg net deze onderstaande mededeling.

De latop was origineel met oem Win Vista voorzien, maar zonder CD daarvan.
Ik heb wel de key op de sticker achter op de laptop van Vista, is vista gewoon zo te downloaden?

*knip* Doe eerst maar ff plaatje resizen!

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 20-08-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat kan het zijn, kreeg net deze onderstaande mededeling.

De laptop was origineel met oem Win Vista voorzien, maar zonder CD daarvan.
Ik heb wel de key op de sticker achter op de laptop van Vista, is vista gewoon zo te downloaden?

CD
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/304909/win%207%2054.JPG

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/304909/Win%207%20klein.JPG

Microsoft bellen?
Update: Bel voor activatie de *knip* Microsoft hulplijn: 08448002400
Niks intikken wordt je vanzelf doorverbonden naar India (ja echt)

P.s voor de liefhebbers mijn unboxing van de samsung 830
YouTube: Samsung 830 Oem. Unboxing.

[ Voor 77% gewijzigd door TheVMaster op 21-08-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:13

TheVMaster

Moderator WOS
eh....heb je wel een correcte Windows 7 key ingevuld..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:17:
eh....heb je wel een correcte Windows 7 key ingevuld..?

Goede vraag!

Ja, heb daarom de serial van de oude installatie uitgelezen, deze kwam overeen met de code van het hoesje van Slim!nl/Surfspot.
Het is de enige 64 bit CD die ik bezit.
De man van MircoSoft in India zei dat het een geldige code was, maar hij mij ook niet veder kon helpen.
Moest morgen de Nederlandse helpdesk maar eens proberen.
Uiteraard wil ik het voor het einde van de nacht toch geïnstalleerd hebben.

Ik zat te denken, vista die oem op de laptop zat was 32 bit, mag ik wel upgrade naar 7?
Raar genoeg is het mij eerder dus schijnbaar zonder problemen gelukt, maar vraag mij toch af of het wel kan of wel mag.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Van 32 naar 64 bit kan gewoon voor wat de key betreft. Upgraden van 32-bits naar 64-bits (zonder volledig clean intall te doen) kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheVMaster schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:22:
Van 32 naar 64 bit kan gewoon voor wat de key betreft. Upgraden van 32-bits naar 64-bits (zonder volledig clean intall te doen) kan niet.
Hmmm, ik had in het verleden een volledige install gedaan van de studenten CD zoals die een paar post hierboven zo mooi op de foto staat.

Nu heb ik een nieuwe lege SSD erin gezet en wederom een schone installatie gedaan.
Net alles weer geformatteerd, en de installatie is nu vanaf de CD weer bezig. Hoop nu dat het "ineens wel gaat werken", er is geen verschil met de vorige keer dat ik "7" verop zetten. Alleen nu een nieuw HDD en wat meer tijd verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
De key lijkt inderdaad niet goed (ingevoerd?) te zijn of van een verkeerde versie van Windows.
Bij een activatie-fout komt een andere melding; hier gaat het echt om de controle van de key zelf.

Een upgradeinstallatie is inderdaad niet mogelijk en Vista zelf wil je bij voorkeur niet in combinatie met een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flitzer schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:29:
De key lijkt inderdaad niet goed (ingevoerd?) te zijn of van een verkeerde versie van Windows.
Bij een activatie-fout komt een andere melding; hier gaat het echt om de controle van de key zelf.

Een upgradeinstallatie is inderdaad niet mogelijk en Vista zelf wil je bij voorkeur niet in combinatie met een SSD.
Maar hoe kan het dat dat het eerder wel werkte?
Ik heb van de oude hdd die nog helemaal netjes met de oude instalatie erop stond net nog nagekeken beterft de key, het is de zelfde key.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Zover ik me kan herinneren krijg je bij teveel activaties (ook dus na grote hardware wijzigingen) een fout als 'activated too many times'.
Verder ga ik ervan uit dat je de originele DVD gebruikt die bij de key hoort, dus de versie moet kloppen (en een windows 7 DVD bevat alle versies).

Volgens MS kun je die fout ook krijgen bij een upgrade versie.
Volgens o.a. dit topic kun je de key wel gebruiken: Windows 7 installatiemethodes
Heb je bij de installatie wel de key leeggelaten, zodat je een trial-versie hebt?
Anders werkt de truc mogelijk niet.
Pas na afronding van de installatie activeren en de key invoeren. Windows Update zou ik ook even overslaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Flitzer op 21-08-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flitzer schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:55:
Zover ik me kan herinneren krijg je bij teveel activaties (ook dus na grote hardware wijzigingen) een fout als 'activated too many times'.
Verder ga ik ervan uit dat je de originele DVD gebruikt die bij de key hoort, dus de versie moet kloppen (en een windows 7 DVD bevat alle versies).

Volgens MS kun je die fout ook krijgen bij een upgrade versie.
Volgens o.a. dit topic kun je de key wel gebruiken: Windows 7 installatiemethodes
Heb je bij de installatie wel de key leeggelaten, zodat je een trial-versie hebt?
Anders werkt de truc mogelijk niet.
Pas na afronding van de installatie activeren en de key invoeren. Windows Update zou ik ook even overslaan.
Het betreft een upgrade versie.
https://dl.dropbox.com/u/304909/win%207%2054.JPG

Ik heb geen optie voor andere versies, en zonder internet kan de cd niet weten hoe vaak ik de key heb ingetikt.
Zelfde probleem met internet overigens.
Ook heb ik net een key van win 7 pro geprobeerd, deed het ook niet :-(

Ga morgen wel bellen, let u guys know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing voor dit probleem.

Clean install--> geen code nergens invullen--->gewoon veder gaan, het lijkt of dat niet mogelijk is maar kan toch echt. Als windows klaar ismet installeren zet je netwerk/wifi aan, en vul je WPA/WEB/Netwerk key in.
---vervolgens windows updates binnen halen--->reboot!

Nu naar activeren gaan, ram de code in en het zou nu gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 08:14
Flitzer schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:16:
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:01:
Oplossing voor dit probleem.

Clean install--> geen code nergens invullen--->gewoon veder gaan, het lijkt of dat niet mogelijk is maar kan toch echt. Als windows klaar ismet installeren zet je netwerk/wifi aan, en vul je WPA/WEB/Netwerk key in.
---vervolgens windows updates binnen halen--->reboot!

Nu naar activeren gaan, ram de code in en het zou nu gewoon moeten werken.
Zoals Flitzer dus al aangaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yarno schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:05:
[...]

[...]

Zoals Flitzer dus al aangaf :+
Yep, dit is inderdaad de manier, klopt helemaal.

Nog wel 1 opmerking, de helpdesk van *knip* het gigantisch supergave bedrijf Microsoft zijn niet echt heel handig/aardig, volgen die mannen zou de cd die ik heb helemaal niet mogen werken want het is een studenten versie.."trouwens is je studie nu niet eens voorbij!?"
Zucht...

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 21-08-2012 23:14 . Reden: Het is Microsoft ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ben er klaar mee....heb een paar keer subtiel je afkorting weggeknipt, maar blijkbaar snap je het niet.

Het bedrijf heet gewoon Microsoft, of als je het dan wilt afkorten MS, maar zeer zeker geen M$...dit topic gaat dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 21-08-2012 23:13 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.